Money.plMotoryzacjaWiadomościPublikacje

Renault Koleos Privilege 2.0 dCi 175 automat - SUV do komfortowego podróżowania [TEST]. strona 2 z 6

2014-10-10 06:22:00

Renault Koleos Privilege 2.0 dCi 175 automat - SUV do komfortowego podróżowania [TEST]

2/6
Francuzi zapewnili wszystko, co potrzebne jest do komfortowego podróżowania, a nawet trochę więcej.
fot: Michał Strzyżewski, testysamochodowe.pl

Czas zagłębić się do wnętrza. Testowany egzemplarz to wersja Privilege, czyli znajdującą się na szczycie cennika francuskiego producenta. Możemy zatem oczekiwać, że będzie na nas czekać spora porcja luksusu i materiały najwyższej jakości. Generalnie tak jest, ale niestety nie wszędzie. Rozstrzał jest tu ogromny - z jednej strony mamy bardzo przyjemną w dotyku skórę na siedzeniach oraz kierownicy, dobrej jakości i nietrzeszczące plastiki użyte do wykończenia kokpitu, a z drugiej strony wołające o pomstę do nieba szczegóły. Podstawa dźwigni zmiany biegów, przełączniki, czy niektóre przyciski wyglądają po prostu tandetnie i nie przystają do samochodu, za który trzeba zapłacić ponad 150 tys. zł.

Sam projekt wnętrza też jest dosyć niespójny - widać, że osoby projektujące nie miały jasno sprecyzowanego obrazu w głowach, jak przestrzeń pracy kierowcy ma wyglądać. Mamy trochę obłości, trochę ostrych kształtów, przyciski o różnej stylistyce. Trochę na początku to razi, jednak gdy odsuniemy ten aspekt na bok, to wnętrze sprawia przyjemne wrażenie.

Na słowa pochwały zasługują bardzo wygodne fotele. Wyraźnie widać, że zostały stworzone w starym, francuskim stylu - są miękkie i nie oferują zbyt dużego trzymania bocznego. Tutaj komfort był na pierwszym miejscu. Niektórzy będą kręcić nosem, jednak ja rozumiem takie podejście. Nie każdy samochód musi być twardy i świetnie, że mamy w tej kwestii wybór na rynku. Na dodatek fotele są wszechstronnie regulowane - pasażera mechanicznie, a kierowcy elektrycznie, więc z zajęciem wygodnej pozycji za kierownicą nie ma problemu.

Podobnie nie ma problemu z przestrzenią dla pasażerów z tyłu. Dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu ilość miejsca nad głowami jest w zupełności wystarczająca, nawet dla wyższych osób. Podobnie nogi podróżujących z tyłu bez problemu będą miały gdzie się podziać, nawet podczas dłuższych podróży. Jeśli dodamy do tego fakt, że w Koleosie tylna kanapa jest równie wygodna co fotele z przodu, a testowy egzemplarz wyposażony został w panoramiczny dach, to jazda z tyłu może być prawdziwą przyjemnością.

Niestety z przestrzenią bagażową już nie jest tak różowo. Bagażnik otwiera się na raty - najpierw podnosimy górną część klapy, a później opuszczamy część dolną. Gdy już to uczynimy naszym oczom ukazuje się przestrzeń 450 litrów, którą po złożeniu tylnej kanapy można powiększyć do 1380 litrów. Szału nie ma.

Odrzućmy na bok drobne wpadki przy jakości wykonania - jeśli skupimy się tylko na tym, jakie wyposażenie znalazło się na pokładzie Koleosa kwota, jaką przyjdzie nam za niego zapłacić, wydaje się w zupełności usprawiedliwiona. Francuzi w swoim upakowali wszystko, co potrzebne jest do komfortowego podróżowania, a nawet trochę więcej.

Mamy tu zatem xenonowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów, wspominane wcześniej w pełni skórzane siedzenia, dwustrefową klimatyzację, rozbudowany system multimedialny R-link z ekranem dotykowym (który w paru miejscach nie jest specjalnie intuicyjny, jednak w ujęciu ogólnym zapewnia spore możliwości i sprawia dobre wrażenie) oraz bardzo miło dla ucha grającymi głośnikami BOSE, system monitorowania martwego pola w lusterkach, bezkluczykowy dostęp do samochodu, pełną elektrykę. Lista wyposażenia jest długa i niemal za nic nie trzeba w niej dopłacać - kupując wersję Privilege możemy mieć pewność, że dostajemy wszystko, co Koleos ma do zaoferowania.

Michał Strzyżewski
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Re: Renault Koleos Privilege 2.0 dCi 175 automat - SUV do komfortowego...

wioletta300 / 31.2.127.* / 2014-10-12 20:40
Suvy to swietne auta. ja jezdze ravka i uwielbiam ten komfort jazdy, ta dynamike, ten design. nie zamienilabym na mniejsze auto na pewno

Oferty motoryzacyjne