Money.plMotoryzacjaWiadomościPublikacje

Renault Koleos Privilege 2.0 dCi 175 automat - SUV do komfortowego podróżowania [TEST]. strona 3 z 6

2014-10-10 06:22:00

Renault Koleos Privilege 2.0 dCi 175 automat - SUV do komfortowego podróżowania [TEST]

3/6
Zastosowana w Renault automatyczna skrzynia biegów to bardzo słaba konstrukcja, która zabija dynamikę jednostki napędowej.
fot: Michał Strzyżewski, testysamochodowe.pl

Do napędzania Koleosa zaprzęgnięty został silnik diesla 2,0 dCi legitymujący się mocą 175 KM. Wydawałoby się, że taka liczba koni mechanicznych powinna bez problemu rozbujać ważący ponad 1700 kilogramów samochód. I tak istotnie by było, gdyby nie jeden drobny mankament - sprzężona z silnikiem skrzynia biegów. Mamy tu do czynienia z automatyczną, sześciobiegową przekładnią. Niestety, nie jest to dobra kombinacja.

Dobrze, że mój Koleos ma automat - takie zdanie przyszło mi do głowy tylko raz, kiedy stałem w korku. Wtedy każde rozwiązanie pozwalające uniknąć nam przymusowej gimnastyki lewej nogi jest uważane za prawdziwy skarb. Jednak w innych warunkach żałowałem, że sam nie mogę majstrować przy zmianie przełożeń. Niestety zastosowany w Renault automat to bardzo słaba konstrukcja, która zabija w dużej mierze dynamikę jednostki napędowej. Biegi zmieniane są płynnie - podczas normalnej jazdy nie można do kultury pracy skrzyni biegów się przyczepić, jednak gdy przychodzi do wyprzedzania, albo chcemy po prostu pojeździć Koleosem bardziej dynamicznie, zaczynają się problemy. Przekładnia z opóźnieniem reaguje na mocne dociśnięcie pedału gazu, albo trzyma samochód na obrotach, które nie zapewniają optymalnego wykorzystania dostępnej mocy i momentu obrotowego.

Bardzo żałuję, że silnik 2,0 dCi 175 KM dostępny jest jedynie z przekładnią automatyczną. Z moich doświadczeń z manualnymi samochodami koncernu Renault wiem, że potrafią oni robić naprawdę dobre ręczne skrzynie biegów. Możliwość wyboru takiej w Koleosie wyszłaby temu samochodowi tylko na dobre i pozwoliło wyzwolić pełen potencjał jednostki napędowej. Dlatego polecam przyjrzeć się wersji 2,0 dCi 150 KM z manualną skrzynią - jest tańsza i oferuje lepsze osiągi i zużycie paliwa - to w testowanym egzemplarzu wynosiło około 7 litrów w trasie i 8-9 litrów w mieście. Jak na ciężkiego SUV-a, w dodatku z napędem na cztery koła, to bardzo dobry wynik.

Michał Strzyżewski
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Re: Renault Koleos Privilege 2.0 dCi 175 automat - SUV do komfortowego...

wioletta300 / 31.2.127.* / 2014-10-12 20:40
Suvy to swietne auta. ja jezdze ravka i uwielbiam ten komfort jazdy, ta dynamike, ten design. nie zamienilabym na mniejsze auto na pewno

Oferty motoryzacyjne