Money.plMotoryzacjaWiadomościPublikacje

BMW serii 2 Active Tourer - bolesna rewolucja. strona 2 z 2

2014-10-26 08:20

BMW serii 2 Active Tourer - bolesna rewolucja

2 / 2

8fc90ab89d99c610a56453f16b4a8b93.jpg

Do testów dostaliśmy samochód w wersji 218d z automatyczną 8-biegową skrzynią. Moim zdaniem jest to rozsądna propozycja. No dobrze, nie oszukujmy się, BMW serii 2 Active Tourer w tej wersji nie jest dostawcą emocji rodem z Formuły 1, ale stosunek mocy do spalania powinien zadowolić potencjalnych użytkowników tego modelu. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: NORMAL, SPORT i ECO PRO. I aby naprawdę cieszyć się z jazdy, pozycja odpowiadającego za zmianę trybu pracy guzika, powinna być ustawiona w tryb SPORT, a następnie guzik powinien być usunięty z konsoli centralnej, lub co najmniej zaklejony na stałe! W tym trybie silnik wraz ze skrzynią reagują i współgrają ze sobą w zadawalający sposób, dodatkowa możliwość zmiany biegów za pomocą łopatek przy kierownicy pozwala od czasu do czasu popuścić wodze fantazji. Jeśli chodzi o tryb NORMAL, to wszystko jest jakieś takie opóźnione i niezbyt przewidywalne. Natomiast jeśli chodzi o tryb ECO PRO, to można pokusić się o stwierdzenie, że jest niekiedy niebezpieczny. Na przykład podczas wyprzedzania można się nieźle zdziwić, kiedy nagle wyjedziemy na przeciwny pas, a samochód zacznie się zastanawiać, czy na pewno chcemy wyprzedzić. W tym trybie najlepiej spokojnie snuć się po autostradzie.

Na duży plus zasługuje wyciszenie samochodu, bo podróżowanie jest naprawdę przyjemne, a na trasie przy prędkości 140 km/h można rozmawiać, bez zbędnego podnoszenia głosu. Zawieszenie, dobrze tłumi nierówności i naprawdę nieźle spisuje się na zakrętach. Dodatkowo już nie długo w ofercie ma się pojawić wersja z napędem xDrive, co może być ciekawą propozycją szczególnie dla fanów marki, którzy nie mogą pogodzić się z przednim napędem nowej serii 2.

Na początku BMW Serii 2 Active Tourer będzie oferowane z trzema silnikami do wyboru. Na najniższej pozycji będzie model 218i z trzycylindrowym 1,5-litrowym silnikiem o mocy 136 KM z momentem obrotowym na poziomie 220 Nm (230 Nm z funkcją Overboost). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,3 sekundy, prędkość maksymalna to 200 km/h, natomiast średnie zużycie paliwa to 4,9 l/100km. Nieco wyżej mamy model 225i z 2,0-litrową jednostką czterocylindrową generującą moc 231 KM oraz moment obrotowy rzędu 350 Nm. Tu osiągi są o niebo lepsze - przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,8 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 235 km/h. Dla oszczędnych przygotowano wariant 218d, który pod maską skrywa 2,0-litrowy silnik Diesla o mocy 150 KM i momentem obrotowym 330 Nm. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 8,9 sekundy osiągając prędkość maksymalną 205 km/h. A jak kształtują się ceny BMW serii 2 Active Tourer?

d4457d148e46848c9624d612da03fc70.jpg

Są wysokie i z pewnością nie dla każdej młodej rodziny, która szuka auta rodzinnego. Najtańszy model z podstawowym wyposażeniem w wersji 218i (136 KM) kosztuje 108 900 złotych. Najtańsza wersja z silnikiem wysokoprężnym to koszt 120 900 złotych w zamian dostaniemy podstawowe wyposażenie w wersji 218d (150 KM). Jeśli potrzebujemy dużej mocy, powinniśmy wybrać wersję 225i (231 KM) z wyposażeniem Advantage w cenie 154 900 złotych. Jak widać tanio nie jest, a to nie koniec cennika, gdyż na samym szczycie znajdziemy wersję 225i z wyposażeniem Luxury w cenie 164 800 złotych. Mamy również sporo wyposażenia dodatkowego, więc cena może dobić nawet do 180 tysięcy złotych. Pytanie tylko, czy to ma sens?

BMW twierdzi, że nowa seria 2 Active Tourer to propozycja dla młodych rodzin, dla osób, które chcą się wyróżnić i posiadać auto rodzinne z najwyższej półki. Cel szczytny, ale czy to ma sens w naszym kraju? Wydaje się, że sprzedaż nie będzie wysoka, gdyż rozsądni z pewnością zdecydują się na tańszą alternatywę w postaci Kii Carens, Opla Meriva czy nawet Dacii. Ba! Za kwotę około 150 tysięcy złotych za dobrze wyposażone BMW można mieć dwa auta rodzinne i miejskie, miejskie i kombi itp. Owszem, topowa wersja Kii Carens to mniej więcej poziom podstawowego BMW serii 2 Active Tourer, ale to nadal auto rodzinne, które ma być praktyczne, funkcjonalne, wygodne, ale i wystarczająco tanie. Poza tym wizerunek BMW nadal kojarzy się ze sportem i segmentem premium.

Tagi: bmw seria 2
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne