Motoryzacyjna moda - króluje VW
Polacy w tym roku najchętniej opuszczali salony motoryzacyjne Skodą Octavią albo Fabią i Volkswagenem Golfem informuje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar.
W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2009 roku Octavia sprzedała się w aż 7529 egzemplarzach (wzrost o 30,5 proc. w porównaniu z rokiem2008). Fabia także osiągnęła niezły wynik - 6635 samochodów, ale w tym wypadku oznacza to spadek o 5,8 proc.
Trzeci na podium też był pojazd ze stajni Volkswagena, ale w tym wypadku chodzi o sztandarowy produkt niemieckiego koncernu - Volkswagena Golfa wybrało 4572 nabywców, co przekłada się na imponujący wzrost o 76,2 proc.
Odnotujmy kolejne pozycje w tym rankingu: Toyota Yaris - 4395 samochodów (spadek o 22,1 proc.), Fiat Punto - 4309 (wzrost o 16,3 proc.), Kia cee'd 4259 (wzrost o 30,8 proc.), Fiat Panda - 4048 (wzrost o 10,4 proc.), Ford Focus - 3717 (spadek o 30 proc.), Toyota Avensis - 3203 (wzrost o 49,1 proc.) oraz Renault Clio - 3063 (wzrost o 10,1 proc.).
ZOBACZ TAKŻE: