2010-06-18 11:00
Range Rover 2011
Range Rover 2011 jest wyposażony w wiodący w tej klasie silnik Diesla V8, nową 8-stopniową skrzynię biegów, udoskonalono w nim system Terrain Response, a także dokonano subtelnych zmian stylistyki wnętrza. To wszystko sprawia, że Range Rover 2011 nadal jest królem segmentu luksusowych SUV-ów. Nowy 4,4-litrowy silnik LR-TDV8 z dwoma sekwencyjnymi turbosprężarkami zastępuje wyjątkową jednostkę LR-TDV8 o pojemności 3,6 litra i jest dostępny tylko w Range Roverze. Ten niezwykły silnik V8 gwarantuje doskonałe osiągi, a jednocześnie jest także bardziej przyjazny dla środowiska – zapewnia jeszcze niższe zużycie paliwa i niższy poziom emisji dwutlenku węgla niż jego poprzednik, spełniając nawet surowe wymogi dotyczące emisji EU5.
Zużycie paliwa nowego silnika w cyklu mieszanym wynosi tylko 9,4 l/100 km – jest to pierwszy Range Rover w historii, który spala poniżej 10 l/100 km.
- Osiągi naszego nowego LR-TDV8 mogą być określone tylko jako wzbudzające podziw. Jesteśmy pewni, że połączenie niższych emisji CO2, zgodności z EU5 oraz znacznego wzrostu mocy przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa jest wiodące w skali światowej - powiedział Paul Walker, Główny Inżynier Programowy Land Rover.
Emisja dwutlenku węgla została zmniejszona aż o 14 procent.
- Nowa 8-biegowa skrzynia biegów to jedna z najbardziej zaawansowanych, dostępnych skrzyń biegów. Stworzona przez inżynierów Land Rovera, idealnie pasuje do charakterystyki nowego Diesla V8, gwarantując maksymalną wydajność, niezwykłe czasy reakcji oraz najdoskonalsze doświadczenie jazdy - powiedział Ron Lee, Główny Inżynier ds. Napędu Land Rover.
Nowy Range Rover 2011 będzie dostępny także z opcjonalnym 5-litrowym silnikiem benzynowym LR-V8 z doładowaniem mechanicznym. Ten lekki silnik jest bardzo wydajny i spełnia wymogi normy EU5. Zapewnia moc 510 KM, jest zatem o 29 procent potężniejszy niż jego poprzednik. Ta moc pozwala przyspieszać do setki w zaledwie 6,2 sekundy.
W Range Roverze 2011 wprowadzone zostaną dodatkowe ulepszenia systemu Terrain Response – system wspomagający ruszanie pod górę (Hill Start Assist) oraz układ kontroli prędkości podczas zjeżdżania z wzniesienia (Gradient Acceleration Control).
Tagi:
połączenie, samochód, paliwo, wzrost, rover, diesel, silnik