Money.plMotoryzacjaWiadomościPublikacje

VW Scirocco wraca na rynek

2008-10-15 12:38

VW Scirocco wraca na rynek

Ceny sportowego Volkswagena zaczynają się od niecałych 74 tys. zł. Auto debiutuje dziś na polskim rynku.

Za niecałe 74 tys. zł dostaniemy bazową wersję z silnikiem o pojemności 1.4 litra i mocy 122 KM. Wyposażenie standardowe samochodu zawiera między innymi ESP, poduszki powietrzne z przodu, boczne oraz kurtyny, a także radioodtwarzacz z możliwością odczytu plików MP3 z 8 głośnikami, klimatyzację Climatic, komputer pokładowy i aluminiowe obręcze 17. Najmocniejsza wersja z silnikiem o pojemności 2.0 litrów i mocy 200 KM kosztuje 86.790 zł.


Debiut Scirocco oznacza powrót legendy I-sza i II-ga generacja Scirocco znalazła 800.000 nabywców i stała się najpopularniejszym w historii Volkswagenem coup.

Zaprezentowane w 1974 roku Scirocco już dawno zyskało miano auta kultowego. Zaprojektowane przez Giorgio Giugiaro było przystępnym, przystosowanym do codziennego użytku, a dzięki napędowi na przednią oś bezpiecznym samochodem sportowym na każdy dzień roku. Właśnie do tej tradycji nawiązuje nowe Scirocco. Oferuje przyjemność jazdy, nowoczesne technologie, jak na przykład adaptacyjna regulacja zawieszenia (DCC) i nowa siedmiobiegowa przekładnia DSG, efektywne silniki wyłącznie z turbodoładowaniem o mocy do 147 kW / 200 KM, miejsce dla czterech dorosłych osób, bezpieczeństwo oraz przydatność w życiu codziennym.

W momencie wprowadzenia na rynek Volkswagen oferuje Scirocco z dwoma silnikami TSI (118 kW / 160 KM i 147 kW / 200 KM) oraz TDI- turbodiesel z Common-Rail (103 kW / 140 KM). Niedługo do oferty dołączy kolejny TSI (90 kW / 122 KM).

Istotne jest, że już podstawowy silnik 122 KM będzie jednostką napędową, która przy najniższych prędkościach obrotowych będzie uzyskiwać maksymalny moment obrotowy 200 Nm od 1.500 obr./min. Przy takich osiągach średnie spalanie wynosi jedynie 6,1 litra na 100 kilometrów.

Zużycie paliwa od 5,4 do 7,7 litrów. Połączenie maksymalnego momentu obrotowego z minimalnym zużyciem paliwa jest cechą charakterystyczną dla wszystkich silników Scirocco. W przypadku najnowszego TSI o mocy 160 KM moment obrotowy wynosi 240 Nm, a zużycie paliwa 6,5 litra na 100 kilometrów. Nawet 200-konny TSI z momentem obrotowym 280 Nm, spala tylko 7,7 litra. Równie doskonałe są parametry TDI: zadawala się on 5,4 litrami paliwa, a uzyskuje 320 Nm. Wszystkie silniki o mocy do 160 KM spełniają już teraz wymagania przyszłej normy Euro5.

Standardowo 6 i 7- biegowa DSG - dwie supernowoczesne dwusprzęgłowe przekładnie. Za zmianę biegów w Scirocco odpowiedzialna jest pracująca lekko i precyzyjnie seryjna 6-biegowa skrzynia. Jako opcja, dla silników powyżej 140 KM, dostępna będzie dwusprzęgłowa skrzynia DSG. Samochody z silnikami TDI oraz TSI o mocy 200 KM zostaną wyposażone w 6-biegową przekładnię DSG. TSI o mocy 160 KM w 7-biegową DSG.
Tagi: volkswagen, volkswagen scirocco
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne