Money.plMotoryzacjaWiadomościPublikacje

Van of The Year 2009

2008-10-22 12:46

Van of The Year 2009

Ponowny sukces aliansu Fiata z grupą PSA: tytuł Van of The Year 2009 zdobyły na 62. Targach Samochodów Użytkowych w Hanowerze Citroën Nemo, Fiat Fiorino i Peugeot Bipper. Stosunkiem punktów 112 do 70 pokonały większe modele, czyli Citroëna Berlingo i Peugeota Partnera.

Nagroda Van of The Year jest od 1992 roku przyznawana najlepszym i najbardziej innowacyjnym samochodom Peugeot Expert. Na salonie w Hanowerze konkurencja również była mocna, bo wśród nominowanych do głównej nagrody samochodów znalazły się inne francuskie pojazdy, czyli Renault Kangoo II, Peugeot Partner i Citron Berlingo. Dziennikarze z 20 europejskich krajów, wybierający Potrzeba matką wynalazku
Z pewnością nie bez znaczenia był fakt, że auta te idealnie odpowiadają rynkowemu zapotrzebowaniu na małe, operujące głównie w warunkach miejskich, samochody
Źródła sukcesu
Równie ważnym czynnikiem, przemawiającym na korzyść oferty Fiata i PSA, była gama znanych i sprawdzonych silników benzynowych i wysokoprężnych. Zarówno silniki HDI (PSA), jak i Multijet (Fiat) to synonim niskiej usterkowości, zadowalających osiągów i przyjaznego środowisku poziomu emisji spalin. Nabywcy wszystkich trzech odmian tegorocznego zwycięzcy mają do wyboru benzynowy silnik o pojemności 1,4 l i mocy 75 KM lub diesla, który w obu samochodach francuskich ma taką samą jak benzyna pojemność 1,4 l i moc 70 KM, natomiast w Fiacie 1,3 l i 75 KM. Według deklaracji producentów, spalanie silników wysokoprężnych utrzymuje się poniżej 5 l/100 km w cyklu mieszanym, a emisja CO2 poniżej 120 g/km. To bardzo dobre wyniki. Wymianę oleju i przeglądy wykonuje się co 30 000 km, co dodatkowo obniża koszty. Francusko-włoski produkt ma jeszcze jedną istotną zaletę: ładny wygląd. Obok parametrów technicznych to właśnie atrakcyjny, podkreślający osobowość styl urzekł jurorów konkursu. Trzeba przyznać że auto wygląda nieźle, w głównej mierze dzięki masywnemu mimo małych rozmiarów wyglądowi przodu, wysoko umieszczonym reflektorom z gładkiego szkła i szerokim nadkolom.


Podobne auta i strategie sprzedaży
Można się spodziewać, że Van of The Year 2009 w swoich wszystkich trzech wcieleniach będzie często spotykanym na naszych drogach autem. Najtańszy z całej trójki jest Fiat Fiorino, którego ceny zaczynają się od 42 100 złotych (1.4 benzyna) ale to jego droższa wersja dieslowska jest najchętniej kupowana przez klientów. To raczej nie dziwi: przy dłuższych trasach i większych przebiegach sensowniejszym i bardziej ekonomicznym wyborem jest Multijet. Co miesiąc 180 Fiorino opuszcza salony Fiata w Polsce. Co ciekawe, to liczba przewyższająca łączną sprzedaż Nemo i Bippera. Wszyscy trzej producenci oferują swoje małe vany zarówno w wersjach typowo
Tagi: fiat, psa, peugeot, fiat fiorino, peugeot bipper, gmc van, citroen berlingo
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne