Money.plMotoryzacjaWiadomościPublikacje

Opel Corsa E - piąta generacja gruntownie poprawiona

2014-10-25 07:11

Opel Corsa E - piąta generacja gruntownie poprawiona

1 / 2

Lepiej wyposażona, wykończona bardziej szlachetnymi materiałami i znacznie przyjemniejsza w prowadzeniu. Opel zadbał, by piąta generacja Corsy była mocnym graczem w coraz bardziej wyrównanej stawce segmentu B.

Corsa jest ważną składową portfolio koncernu General Motors. Przez 32 lata opracowano pięć generacji modelu i sprzedano 12,4 mln aut. Na wielu rynkach Corsa należy do najchętniej wybieranych modeli, a europejska sprzedaż na poziomie przekraczającym 200 tysięcy aut rocznie daje jej miejsce w pierwszej dziesiątce.


W 1982 roku do salonów trafiła kanciasta Corsa A. Po 11 latach przyszedł czas na obłą Corsę B, która z miejsca stała się ulubieńcem kobiet. To także najczęściej wybierana Corsa w historii - wyprodukowano 4 mln aut. W 2000 roku Opel rozpoczął sprzedaż Corsy C. Samochód zachował charakterystyczne kształty poprzednika, jednak zmniejszona liczba obłości sprawiła, że prezentował się znacznie poważniej. Dla niektórych zbyt poważnie, jak na auto segmentu B. Projektanci Corsy D popuścili więc wodzę fantazji. Karoserię i wnętrze samochodu nakreślono bardziej śmiałymi liniami.

Corsa E jest próbą rozwinięcia dobrze przyjętej formuły. Spoglądając na auto z profilu zauważymy, że bryła nadwozia nie różni się od znanej z Corsy D. Podobnie jak zarys linii okien czy kształty otworów drzwiowych. Analogie wynikają z technicznego spokrewnienia obu generacji Corsy. Inżynierowie Opla zachowali karoserię, wymieniając większość przykręcanych do niej elementów. Decyzja podzieliła świat motoryzacji na dwa obozy jeden mówi o zupełnie nowym modelu, inni o głębokim faceliftingu.

4de12590a3289f8825354594dc7d527a.jpg

W Corsie piątej generacji pojawiły się też naleciałości z Adama szczególnie widoczne w pasie przednim. Czy odwołania do mniejszego modelu są dobrym pomysłem? Kwestia gustu. Na pochwałę zasługuje natomiast znaczne zróżnicowanie 3- i 5-drzwiowej wersji. Pięciodrzwiowa Corsa jest propozycją dla zainteresowanych zakupem praktycznego, czy wręcz rodzinnego samochodu. Kto szuka bardziej stylowego auta ze sportowym pazurem, może zdecydować się na trzydrzwiowe.

Nie dysponujemy dokładnymi statystykami, ale mając w pamięci spotykane na polskich drogach auta, zaryzykujemy stwierdzenie, że trzydrzwiowe Corsy są popularniejsze od trzydrzwiowych Polo, Fiest czy Yarisów, których projektanci ograniczyli się do wydłużenia przednich drzwi oraz przestawienia środkowego słupka dachu.

Wśród nabywców samochodów segmentu B nie brakuje młodych ludzi, którzy szukają radości z jazdy. Zawieszenie poprzedniej Corsy nie zapewniało ponadprzeciętnej trakcji na zakrętach, a nieprecyzyjny układ kierowniczy nie poprawiał sytuacji. Opel wziął do serca słowa krytyki. Zawieszenie Corsy zostało kompletnie przebudowane. Samochód otrzymał też udoskonalony układ kierowniczy. Zmiany sprawiły, że Corsa znacznie lepiej reaguje na polecenia, chętniej wpisuje się w zakręty i wysyła więcej informacji o sytuacji w punktach stykania się opon z nawierzchnią. Lepsze zgranie charakterystyki pracy sprężyn i amortyzatorów poprawiło także sposób tłumienia nierówności.

Na następnej stronie przeczytasz o dostępnych wersjach oraz zapoznasz się z cenami

Tagi: opel corsa
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Re: Opel Corsa E - piąta generacja gruntownie poprawiona

bg73 / 176.221.122.* / 2016-09-14 21:07
Dla mnie najmniej atrakcyjna z wyglądu jest corsa D ze swoją "ciężką"bryłą.Wolę popularne biedronki.E jest bardzo ładna,o wiele "lżejsza".
 
slawo999 / 62.75.239.* / 2014-10-25 07:58
Pan redaktor wspomina o tanszej opji jaka jest ford,tylko ze w fordzie to po 4 latach wszystko moze sie zepsuc a corsa to jednak opel i zupelnie iina jakosc. Moja jest z 2004 roku, diesel, 180 tys i na naprawy wydalem przez te lata mniej niz 4 tysiace.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/

Oferty motoryzacyjne