Money.plMotoryzacjaWiadomościPublikacje

Dacia Lodgy - niedrogi i praktyczny rumuńśki van z Maroka. strona 2 z 2

2014-10-18 07:01

Dacia Lodgy - niedrogi i praktyczny rumuńśki van z Maroka

2 / 2

556876e37d2eb5ee2e239da2b0ef28ff.jpg

Sercem jest silnik o pojemności 1461 cm3 i mocy 107 KM przy 4000obr./min oraz 240 Nm przy 1750 obr./min. W trakcie redakcyjnych testów Dacia Lodgy do setki przyśpieszała w 12,1 s, co okazało się wynikiem gorszym o pół sekundy od deklarowanego przez producenta czasu 11,6 s. Wbrew pozorom, silnik jest bardzo mocną stroną auta. Wysokoprężny motor zaraz po uruchomieniu okazuje się stosunkowo głośny, jednak jego brzmienie poprawia się wraz z przejechanymi kilometrami, przez co dość słabe wyciszenie środka nie sprawi, że każda podróż będzie rozpoczynana od ustawienia radia na maksa.

Pojazd do 50 km/h przyśpiesza w 3,7 sekundy, jazda jest naprawdę dynamiczna i przyjemna, chociaż demonem prędkości Lodgy nigdy nie zostanie. I dobrze, gdyż auto niestety nie należy do najbezpieczniejszych i w teście Euro NCAP otrzymało jedynie trzy gwiazdki. Humor natomiast poprawia niskie spalanie, w trakcie spokojnej jazdy do 90 km/h bez problemu zejdziemy poniżej 5 l/100km, zaś przy prędkości na poziomie 130 km/h spalanie podskoczyło do niespełna 6 litrów na 100 km.

Jak wspomniałem wcześniej, Dacia Lodgy jest autem, które prowadzi się dobrze. 6-biegowa skrzynia charakteryzuje się krótkim skokiem lewarka połączonym z długimi przełożeniami, co w rezultacie zapewnia precyzyjne kontrolowanie biegów.

Za miękkie zawieszenia odpowiadają kolumny McPhersona z przodu oraz belka skrętna z tyłu, które przygotowują auto do przewożenia większych ciężarów, jednak tym samym zapewniają przechylenia w trakcie dynamicznego wchodzenia w zakręt. Jest to tym bardziej odczuwalne, gdyż fotele pozbawione są trzymania bocznego, przez co uczucie bujania dodatkowo wzrasta. Dość zaskakujący okazał się brak tempomatu, który producenci zastąpili ogranicznikiem - pilnuje on maksymalnej prędkości. Do wad należy także dodać bardzo czułe wspomaganie kierownicy, przez które ciężko jest kontrolować to, co dzieje się pod kołami.

Niewątpliwie największą zaletą Lodgy jest jego cena, gdyż za najtańszą wersję Access z silnikiem 1.6 trzeba zapłacić jedynie 37,9 tys. zł. W ofercie znajdują się silniki zarówno wysokoprężne jak i benzynowe, a także fabrycznie montowane LPG. Całość podzielono na cztery pakiety wyposażenia o nazwach od najsłabiej wyposażonego Access, Ambiance, Laureate oraz Prestige. Do wyboru mamy także wersje auta zarówno 5- jak i 7-osobowe. Testowany model był najdroższy - 63,9 tys. zł.

Dacia Lodgy jest bardzo ciekawym wyborem dla każdego pod warunkiem, że jego priorytetem nie są dodatki ani wygląd przyciągający spojrzenia przechodniów, a funkcjonalność i pakowność. W zamian za rezygnacje z niektórych gadżetów dostajemy nowy pojazd w bardzo dobrej cenie, który bez problemu pomieści całą rodzinę wraz z psem i bagażami. Do tego samochód jest oszczędny na trasie, stosunkowo wygodny oraz całkiem dynamiczny. Naturalnie posiada pewne niedociągnięcia, jednak które auto ich nie ma? Szczególnie za taką kwotę.

Tagi: dacia, dacia lodgy
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Piszę o Infiniti Q50 turbo

ar81 / 83.20.251.* / 2014-10-18 11:03
To jakiś absurd, japończycy są świetni w produkcji trwałych i mocnych silników wolnossących. Po co do 2L silnika dawać turbo aby uzyskać 211KM skoro bez trubiny można bezpiecznie uzyskać 200KM..?

Oferty motoryzacyjne