Zmieniają się nasze upodobania, co do wyboru aut
Polacy, jeśli decydują się na kupno nowego samochodu, to jest to przeważnie auto małe, klasy średniej. Takie zakupy stanowią 85 procent wszystkich sprzedanych aut osobowych w kraju.
Zakup determinuje cena. Jakub Faryś z Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego mówi, że przeważnie wybieramy samochody z silnikiem w przedziale 1-2 litry. Auta o takiej pojemności to 93 procent wszystkich samochodów jeżdżących po naszych ulicach. - Co raz częściej też wybieramy diesle - dodaje Faryś.
POSŁUCHAJ JAKUBA FARYSIA:
Jakub Faryś dodał, że największym powodzeniem cieszą się wśród Polaków samochody z nadwoziem Hatchback. Sedan był niedawno bardzo popularny, ale powoli przyzwyczajamy się do praktyczniejszych, pojemniejszych rozwiązań.
POSŁUCHAJ JAKUBA FARYSIA:
Cały czas jednak na naszych ulicach duża większość samochodów to auta używane, nawet 13-15 letnie.
ZOBACZ TAKŻE: