VW Passat B8 - zmiażdzy konkurencję?
Przez 41 lat Volkswagen Passat doczekał się 7 generacji i sprzedał w ponad 22 milionach egzemplarzy na całym świecie. Jeszcze w tym roku do sprzedaży wejdzie Passat B8 - lżejszy od poprzednika, z mocniejszymi i oszczędniejszymi silnikami, z systemami elektronicznymi, których nie ma jeszcze w żadnym aucie.
Do nowości, które zadebiutują w Passacie zaliczają się m.in. ekran zamiast tradycyjnych zegarów, zaawansowany wyświetlacz typu head-up, rozbudowany system multimediów dla pasażerów podróżujących z tyłu, system Front Assist z możliwością awaryjnego hamowania w mieście z monitorowaniem zachowania pieszych, system wykrywania zasłabnięcia kierowcy z awaryjnym zatrzymaniem samochodu, wspomaganie parkowania z przyczepą, asystent jazdy w korkach i wersja hybrydowa typu plug-in.
Chociaż nowemu Passatowi przybędzie wyposażenia, samochód będzie znacząco lżejszy od poprzednika. Spora w tym zasługa nowej konstrukcji nadwozia z wykorzystaniem platformy MQB. W sumie, masę własną auta udało się konstruktorom zbić o aż 85 kg. Największy udział w redukcji nadwagi nowego Passata mają silniki, które - w zależności od jednostki napędowej - ważą do nawet 40 kg mniej niż dotychczasowe. 9 kg zaoszczędzono wykorzystując w konstrukcji zawieszenia nowe, lżejsze materiały. Już w podstawowej wersji Passata o 3 kg mniej niż w poprzednim modelu waży wiązka elektryczna. Dzięki zastosowaniu nowatorskich materiałów o 33 kg zmniejszono masę wyposażenia.
Potężny wyświetlacz przedstawiający tradycyjne, okrągłe zegary ma przekątną 12,3 cala i rozdzielczość 1440x540 pikseli. Informacje na nim prezentowane mogą mieć grafikę 2D lub 3D.
W chwili debiutu Passat będzie dostępny z 4 wysokoprężnymi silnikami do wyboru o mocy od 120 KM do 240 KM i z 5 silnikami benzynowymi o mocy od 125 KM do 280 KM.
Re: VW Passat B8 - zmiażdzy konkurencję?