Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Suzuki Grand Vitara po zmianach

2008-10-09 20:05

Suzuki Grand Vitara po zmianach

Suzuki Grand Vitara po zmianach

Nowa Grand Vitara w wersji 3-drziowej kosztuje od 69 900 zł, za dodatkową parę drzwi trzeba zapłacić jeszcze więcej - od 78 900 zł.

Napęd

Do oferowanych dotychczas, uznawanych za niezawodne, silników 2,0 (140 KM) i 1,9 dCi (129 KM) dołączyły większe jednostki benzynowe 2.4 (169 KM) i 3.2 (233 KM). Producent zachwala, że silniki te pracują gładko i cicho, a dzięki specjalnej konstrukcji zapewniają zwiększoną moc i moment obrotowy przy ograniczonym zużyciu paliwa.

Sześciocylindrowy smok w układzie V o pojemności 3,2 litra zapewnia prawie 2-tonowej maszynie przyspieszenie do100 km/h w ciągu 9,3 sekundy i potrafi ją rozpędzić do 200 km/h. Ukryte pod maską 233 KM pełną moc osiągają przy 6200 obrotów na minutę. Maksymalny moment 291Nm uzyskiwany jest przy 3200 obrotów na minutę.

Jest się, czym chwalić. Tym bardziej, że ciężka Vitara na przejechanie 100 km z tym ogromnym silnikiem potrzebuje zaledwie 10,6 l benzyny. To oczywiście wartość uśredniona. Apetyt na paliwo zmniejszono w Grand Vitarze poprzez zastosowanie łożysk wałkowych pod dźwigienkami zaworowymi w miejscu styku z krzywkami wałka rozrządu, co znacząco redukuje tarcie i w ten sposób zmniejsza zużycie paliwa.

Silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra to nowa konstrukcja japońskiego koncernu. Po raz pierwszy w silnikach Suzuki zastosowano system zmiennych faz rozrządu, który poprawia osiągi w całym zakresie obrotów. Motor osiąga moc 169 KM, prędkość maksymalna to 185 km/h. Maksymalny moment obrotowy wynosi 227Nm przy 3800 obrotów na minutę.

Stylistyka

Kuta na cztery koła Grand Vitara zmieniła także wygląd. Pogrubiony zderzak i nowa osłona wlotu powietrza nadają jej bardziej sportowego charakteru. A przez wypukłe nadkola auto jakby nabiera mocy. Samochód trochę traci za to swój sznyt terenowy, staje się bardziej cywilizowany. To już miejski krążownik, co szczególnie podkreślają nowe lusterka zewnętrzne z wbudowanymi kierunkowskazami.

 Wrażenia tego nie zmienia zajęcie miejsca za kierownicą. Wyraziste wskaźniki ułatwiają raczej nawigację w korku niż po leśnych bezdrożach, choć i tam zapewne okazałyby się przydatne. Ale najważniejsze, że wnętrze jest bardziej wyciszone. W dużych autach z napędem na cztery koła to trudna sztuka.

Jazda

Mimo bardziej miejskiego wyglądu nowa Grand Vitara w terenie radzi sobie lepiej. Zyskała tzw asystenta zjazdu ze wzniesienia, to układ, który poprawia także bezpieczeństwo. Podczas ruszania na wzniesieniu, gdy kierowca zamierza przyśpieszyć, system ESP automatycznie uruchamia hamulec, aby zapobiec staczaniu się pojazdu. Łatwiej jest także na zjazdach.

System wspomaga do tego hamowanie silnikiem. Humor można dopiero stracić studiując cenę tych nowinek.

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne