Nowa Kia Sorento - taka sama, a jednak inna
"Nie oceniaj książki po okładce" - takie przesłanie powinno widnieć przy nowej Kii Sorento, która zdaniem producenta przeszła gruntowną modyfikację. Koreańczycy zapewniają, że przeszło 80 procent części jest nowych lub poważnie przeprojektowanych, łącznie z 3,3-litrową jednostką V6 GDI o mocy 290 KM.
Nowa Kia Sorento wyposażona w jednostkę V6 posiada 6-biegową automatyczną skrzynię biegów, która przekazuje moc opcjonalnie na wszystkie koła. Jeśli jednak ktoś nie potrzebuje tak dużej i mocnej jednostki, może zerknąć na dolną część oferty, a tam pojawi się skromniejszy silnik.
Będzie to 2,4-litrowa jednostka czterocylindrowa GDI, która generuje 191 KM i zastępuje w ofercie dotychczasowy motor 2,4-litra MPI. oczywiście napęd przekazywany jest na koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej.
Kolejną nowością w odświeżonej Kii Sorento jest wspomaganie układu kierowniczego Electric Motor Driven Power Steering z trzema trybami pracy: Comfort, Normal oraz Sport. Nowy system zastąpi dotychczasowy konwencjonalny hydrauliczny układ kierowniczy. Ponadto zdaniem producenta, sztywność podwozia została zwiększona o 18 procent.
Warto jeszcze wspomnieć, że oprócz wariantów LX, EX oraz SX, w połowie 2013 roku pojawi się limitowana edycja SX Limited oferowana w trzech kolorach nadwozia: Ebony Black, Snow White Pearl oraz Titanium Silver wraz z wieloma dodatkami, takimi jak 19-calowe felgi czy tapicerka ze skóry Nappa.