Jeep Wrangler Polar Edition - hibernacja legendy
Jeep Wrangler ma chyba tyle samo zwolenników, co przeciwników. Jedni chwalą auto za solidność i ponadczasowy wygląd, inni zarzucają sztampowość i kiczowatość. Tak czy inaczej, mimo sędziwego wieku, Wrangler świetnie się trzyma, a dowodem na to mogą być nadal powstające wersje specjalne. A co oferuje nowy Jeep Wrangler Polar Edition?
Producent postanowił zastosować nową atrapę chłodnicy z czarnymi akcentami dekoracyjnymi, sztywny pokrowiec na koło zapasowe, hard-top w kolorze karoserii oraz agresywne 18-calowe felgi Gloss Black z lekkiego stopu. We wnętrzu zmian jest niewiele i ograniczają się ona jedynie do kilku akcentów wykończenia w bieli Polar White.
Jeśli chodzi o zmiany techniczne, nowość dostanie między innymi tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu wewnętrznym Trac-Lok, który zdaniem producenta idealnie sprawdzi się w trudnych warunkach jazdy w dowolnych warunkach pogodowych. Jeep Wrangler Polar Edition będzie dostępny od pierwszego kwartału 2014 w wersji dwudrzwiowej Wrangler i czterodrzwiowej Wrangler Unlimited.
Ponadto w informacji prasowej czytamy:
Jeep Wrangler w edycji limitowanej Polar napędzany jest ekonomicznym, 2,8-litrowym turbodieslem współpracującym z przekładnią automatyczną lub manualną - albo 3,6-litrowym silnikiem benzynowym V-6 połaczonym ze skrzynią automatyczną. Jednostka CRD o pojemności 2,8 litra rozwija moc 200 KM (147 kW) przy 3600 obr/min i moment obrotowy 460 Nm przy 1600-2000 obr/min w parze z pięciostopniową przekładnią automatyczną. W zestawie z manualną skrzynią sześciostopniową silnik ten przy niezmienionej mocy, rozwija nieco niższy moment 410 Nm przy 2600-3200 obr/min. Oferowany alternatywnie na niektórych rynkach silnik benzynowy V-6 o pojemności 3,6 litra współpracuje z automatyczną skrzynią pięciobiegową i rozwija moc 284 KM (209 kW) oraz maksymalny moment obrotowy 347 Nm.