Disel do Ksiegi Ginnesa
Po raz pierwszy tak ogromny silnik wysokoprężny, o pojemności 6 l, jest montowany w samochodzie osobowym. Dysponuje mocą 500 KM (368 kW). Maksymalny moment obrotowy - od 1 750 obr./min do 3 250 obr./min. V12 TDI uzyskuje stałe 1 000 Nm.
Jego wyjątkowość potwierdza zużycie paliwa - średnio 11,3 litra na 100 km. W tak dużej jednostce napędowej to naprawdę mało. Audi chwali się, że podobnych osiągów nie zapewni żaden motor. Zastosowano w nim wiele najnowszych zdobyczy techniki.
Wykonany został ze specjalnego żeliwa wermikularnego. Jest znacznie sztywniejsze od tradycyjnego żeliwa i aż o 100 procent bardziej odporne na zmęczenie. Pozostałe elementy silnika także są wykonane z wytrzymalszych materiałów zapewniających lepsze osiągi. Jak choćby napęd łańcuchowy nie wymagający konserwacji.
- ZOBACZ TAKŻE:
- Motoryzacja zyskuje na kryzysie?
- Kredyt samochodowy w Money.pl - wypełnij zgłoszenie on-line!
- Ubezpieczenie samochodu on-line w Money.pl - sprawdź!
Inżynierowie Audi i Volkswagena wykorzystali całe swoje dotychczasowe doświadczenia w konstruowaniu jednostek TDI. Zastosowali najbardziej zaawansowane konstrukcje wtrysków i turbospężarek.