BMW M4 Cabrio - ekstremalny sportowiec w wersji otwartej
Za M4 Coupé trzeba zapłacić 341 300 zł. Odmiana M4 z otwieranym sztywnym dachem, jeszcze nie oferowana w Polsce, prawdopodobnie będzie droższa o około 30 tys. zł. W bardziej zwyczajnych wersjach silnikowych taka właśnie jest różnica cen Serii 4 Coupé i Cabrio, które już są w ofercie BMW na naszym rynku.
Cabrio, które z zamkniętym dachem wygląda prawie identycznie jak odmiana coupé, w czasie krótszym niż 20 s potrafi przekształcić się w samochód bez dachu. 3-częściowy dach składa się automatycznie, a operację jego składania lub rozkładania można przeprowadzać nawet wtedy, gdy samochód jedzie. Raczej - toczy się, z prędkością nie przekraczającą 18 km/h.
Utrzymać taką prędkość w M4 Cabrio nie będzie łatwo. 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik już przy 1850 obr/min dysponuje gigantycznym momentem obrotowym o wartości 550 Nm. Wystarczy moment nieuwagi, dosłownie muśnięcie pedału przyspieszenia i M4 będzie mknęło znacznie szybciej niż 18 km/h. Tym bardziej, że silnik emki uwielbia wysokie obroty i z łatwością wkręca się do nawet 7600 obr/min, co w wypadku turbodoładowanych jednostek napędowych jest rzadkością. W odmianach z 6-biegową przekładnią mechaniczną 100 km/h może pojawić się na liczniku po upływie zaledwie 4,6 s. W wersji z opcjonalnym 7-stopniowym automatem o dwóch sprzęgłach nawet o 0,2 s szybciej. Niemal tyle samo czasu trwa rozpędzanie M4 Cabrio z 80 km/h do 120 km/h. I to na V. biegu! Na IV. zajmuje to jedynie 3,7 s.
Sportowe osiągi M4 Cabrio to zasługa nie tylko mega mocnego silnika, ale również lekkiej konstrukcji nadwozia. Pokrywę silnika, przednie błotniki i wiele innych elementów nadwozia wykonano z aluminium. Na szeroką skalę w konstrukcji M4 Cabrio wykorzystano także tworzywa wzmacniane włóknem węglowym. Na przykład, z włókna węglowego i jako pojedynczy element jest wykonany wał napędowy.