Sekcja powstała przy współpracy z firmą Ford
Ford Transit Connect

Gdy przestrzeń ładunkowa pozwalająca na przewiezienie jednej europalety to za mało, do akcji wkracza Ford Transit Connect. Trzy wersje nadwozia, dwa rozstawy osi, w sumie sześć kombinacji, pozwalających na dobranie auta idealnie dopasowanego do potrzeb klienta.

Poznaj szczegóły - Ford Transit Connect

Potrzebujący przestrzeni wyłącznie do przewożenia towarów mają do dyspozycji auto w wersji van z pojedynczą, dwu- lub trzymiejscową kabiną i obszerną częścią ładunkową o pojemności trzech, a w wersji z przedłożonym rozstawem osi (L2) nawet 3,7 metra sześciennego i z ładownością ok. 1000 kg. Część ładunkową zaprojektowano tak, by była w stanie pomieścić nawet dwie europalety. W wersji z przedłużonym rozstawem osi możliwy jest załadunek europalet przez szerokie przesuwne drzwi boczne. Dzięki funkcji klapy w przegrodzie, Ford Transit Connect może bezpieczne przewozić długie ładunki – rury, drabiny oraz inne przedmioty do 3 m długości w wersji L1 i do 3,4 m długości w wersji L2. Specjalny profil w górnej części stalowej przegrody w wersji L2 umożliwia nawet przewóz płyt budowlanych o wymiarach 2,4 x 1,2 m.

Z myślą o oczekujących przestrzeni przystosowanej do przewożenia towarów, a także czworga pasażerów zbudowano wersję Van z podwójną kabiną. Wyposażono ją w dwa rzędy siedzeń i przesuwaną przegrodę z kratki bezpiecznie oddzielającą drugi rząd siedzeń od przestrzeni ładunkowej. W zależności od rozstawu osi oddaje ona do dyspozycji kierowcy nawet 2,2, albo 2,8 metra sześciennego objętości przestrzeni bagażowej.

Dla stawiających głównie na przewożenie pasażerów, stworzono wersję kombi, która zapewnia komfortowe warunki 5 podróżnikom.

 

 

Transit Connect jest dostępny z podwójnym przednim fotelem pasażera – z przodu mogą więc siedzieć nawet trzy osoby. Kiedy nie jest używane środkowe miejsce, można złożyć jego oparcie na płasko. Powstaje wtedy praktyczne miejsce do pisania lub korzystania z laptopa. Kabina jest wyposażona tak, aby kierowca miał pod ręką wszystko czego potrzebuje. W zależności od tego, na jaka wersję oraz na jaką konfigurację się zdecyduje, może wybrać zarówno otwartą, jak i zamkniętą (wyposażoną w podłokietnik) konsolę środkową, jedno lub dwa gniazdka 12 V, złącze AUX, USB oraz miejsce na kubek, laptop czy dokumenty w formacie A4, a także schowek pod siedzeniem. W części ładunkowej przygotowano zaczepy do mocowania ładunku na bocznej ścianie zgodne ze standardami DIN i ISO. Znajdują się tam również zaczepy zamontowane na wysokości pasa oraz barku. Każdy z nich może utrzymać do 30kg ładunku. Wszystko to zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo przewożonego ładunku.

Samochód dostawczy powinien być praktyczny i funkcjonalny. Nie oznacza to jednak, że nie musi się dobrze prezentować. Nowy Ford Transit Connect został zaprojektowany tak, aby świetny wygląd i olbrzymia praktyczność szły razem w parze – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Dlatego wyróżnia go odważny, współczesny profesjonalny styl, który przykuwa uwagę. Do tego technologie i rozwiązania w nim zastosowane zostały zaprojektowane tak, aby ułatwiać wykonywanie codziennych zadań. Stąd na pokładzie takie rozwiązania jak technologia Ford SYNC pozwalająca na sterowanie systemem audio oraz wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych za pomocą prostych poleceń głosowych. Z kolei inne nowoczesne systemy zapewniają kierowcy wsparcie i bezpieczeństwo podczas podróży. Niektóre z nich działają automatycznie, dzięki czemu nie trzeba się martwić np. o włączanie reflektorów czy wycieraczek. Do tych ostatnich należy także innowacyjny, zastosowany po raz pierwszy w aucie tej klasy system Active City Stop zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach. O komfort kierowcy dbają też czujniki parkowania pomagają ocenić odległość między pojazdem a dowolną przeszkodą (zarówno z przodu, jak i z tyłu), kamera cofania, która nie pozwoli przeoczyć słupków, koszy na śmieci, czy niskich murków, czy tempomat, który zmniejsza zmęczenie prowadzącego utrzymując zadaną prędkość podróżowania.

Poznaj szczegóły - Ford Transit Connect

Transit Connect oferowany jest z czterema jednostkami wysokoprężnymi oraz dwoma silnikami benzynowymi. Na tej liście znalazł się m.in. nowy, 3-cylindrowy, wydajny silnik o pojemności 1l i mocy 100 KM. Towarzyszy mu sześciostopniowa manualna skrzynia biegów. W połączeniu z technologiami obniżającymi zużycie paliwa, takimi jak Auto-Start-Stop, ten wiodący w swojej klasie silnik zapewnia tyle mocy, ile można oczekiwać po jego konwencjonalnym odpowiedniku o pojemności 1,6 l, przy zużyciu paliwa niższym o 24% (średnio 5,6 l/100 km) oraz emisji CO2 zredukowanej o 25% (jedynie 99g/km). W kategorii zużycia paliwa swoimi wynikami jeszcze bardziej imponują wysokoprężne silniki 1.6 Duratorq. Najoszczędniejszy z nich – Duratorq ECOnetic – przejeżdża 100 km zużywając średnio 4,0 l oleju napędowego na 100 km.

Gdy Ford Transit Connect stoi w miejscu (na przykład przed światłami lub w korku) technologia Auto-Start-Stop dostępna w wybranych jednostkach napędowych, automatycznie wyłącza silnik. Energia elektryczna nadal jest dostarczana do wszystkich używanych elementów wyposażenia (klimatyzacja, radio, elektryczne szyby, światła, Ford SYNC), ale samochód nie zużywa ani jednej kropli paliwa. Wystarczy nacisnąć pedał sprzęgła, a silnik ponownie będzie gotowy do jazdy. Wydajność systemu jest najbardziej zauważalna podczas jazdy po zatłoczonych ulicach miasta. W cyklu miejskim oszczędność paliwa może sięgnąć nawet 10%. Kolejnym rozwiązaniem oszczędzającym paliwo jest system Ford EcoMode: bez przerwy ocenia wpływ sposobu prowadzenia na zużycie paliwa. System analizuje prędkość, zmiany biegów, hamowanie, wyprzedzanie oraz liczbę krótkich i długich tras. Następnie inteligentne oprogramowanie udziela rad, jak obniżyć zużycie paliwa. O lepszą ekonomię dba też aktywna przesłona kraty wlotu powietrza. Przy wolnej jeździe otwory wentylacyjne w przednim grillu pozostają otwarte, zapewniając chłodzenie silnika. W momencie przyspieszania otwory te zamykają się automatycznie, zwiększając aerodynamikę i oszczędzając paliwo.

Kalkulując koszty związane z zakupem i eksploatacją auta w firmie nie można przeoczyć również kwestii związanych z serwisowaniem. Wszystkie części i komponenty w Fordzie Transit Connect zostały zaprojektowane, aby zapewnić maksymalną wytrzymałość i czas eksploatacji bez konieczności serwisowania. To dlatego przegląd należy przeprowadzać co 30 000 km lub co rok. (20 000 km lub 1 rok w przypadku silnika 1.6 EcoBoost z automatyczną przekładnią).

Ford Transit Connect został zaprojektowany z myślą o wszechstronności i użyteczności, ale także o komforcie, wygodzie i zapewnieniu bezpieczeństwa kierowcy i pasażerom podczas jazdy. Prestiżowy tytuł „Międzynarodowy Van Roku 2014" przyznany przez 24 światowej klasy ekspertów motoryzacyjnych potwierdza, że Transit Connect to znakomita inwestycja.

Poznaj szczegóły - Ford Transit Connect

Poznaj szczegóły oferty Forda >>