Money.plMotoryzacjaZnaki drogowe

G - Dodatkowe znaki przed przejazdami kolejowymi

Znaki drogowe

G - Dodatkowe znaki przed przejazdami kolejowymi

znak drogowy G-1a słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni
G-1a
słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni znak drogowy G-1b słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni
G-1b
słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni
znak drogowy G-1c słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po prawej stronie jezdni
G-1c
słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po prawej stronie jezdni znak drogowy G-1d słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni
G-1d
słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni
znak drogowy G-1e słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni
G-1e
słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni znak drogowy G-1f słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po lewej stronie jezdni
G-1f
słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po lewej stronie jezdni
znak drogowy G-2 sieć pod napięciem
G-2
sieć pod napięciem znak drogowy G-3 krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym jednotorowym
G-3
krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym jednotorowym
znak drogowy G-4 krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym wielotorowym
G-4
krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym wielotorowym
Przejazdy kolejowe

Przejazdy kolejowe to oznakowania, które sygnalizują zbliżanie się pojazdu do skrzyżowania toru kolejowego z drogą. Jeśli z torem krzyżuje się chodnik to tego typu skrzyżowanie nazywa się przejściem kolejowym. Przejścia oraz przejazdy umożliwiają bezpieczne przekraczanie linii kolejowej. Kierującym pojazdem zbliżający się do przejazdu kolejowego ma obowiązek zachować szczególną ostrożność, tak samo jak maszynista pociągu zobowiązany jest do podawania syrena odpowiedniego sygnału. Na tego typu przejazdach stosowane są urządzenia zabezpieczające, tak zwane rogatki i półrogatki, i ostrzegawcze, czyli sygnalizacja świetlna i dźwiękowa. Tak zwanymi tarczami ostrzegawczymi przejazdowymi chronione są przejazdy kategorii B i C, czyli przejazdy z samoczynną sygnalizacją świetlną i półrogatkami, oraz przejazdy bez urządzeń w poprzek drogi, wyposażone w sygnalizację świetlną samoczynną bądź obsługiwaną przez pracownika. Mimo wszystko na przejeździe kolejowym wyposażonym w zapory również trzeba zachować szczególna ostrożność. W momencie kiedy kierowca zbliża się do niego musi ograniczyć prędkość do takiej która umożliwi ewentualne zatrzymanie pojazdu. Na przejazdach tego typu umieszczone są takie oznakowania jak na przykład polski krzyż św. Andrzeja wielotorowy lub jednotorowy, w zależności od tego czy jest to przejazd jednotorowy czy wielotorowy. Na przejazdy kolejowe nie można wjechać jeśli światło czerwone sygnalizuje nadchodzące zamknięcie zapór, lub dana zapora nie została zupełnie podniesiona.