Z przyszłości są już diesle
W zakładach grupy PSA Peugeot Citroen powstał właśnie 3-milionowy egzemplarz auta wyposażony w tzw. FAP, filtr cząsteczek stałych, dzięki któremu Francuzi mogą pochwalić się, że o dziesięć lat wyprzedzili wyzwania, jakie przed producentami stawia norma emisji szkodliwych substancji w spalinach - Euro V.
Euro V zacznie obowiązywać w tym roku. Tymczasem PSA Peugeot Citroen opatentowało już w 2000 roku technologię FAP z dodatkiem, która eliminuje cząsteczki stałe bez względu na ich rozmiar. Francuscy inżynierowie przygotowali już technologię z filtrem ośmiobocznym OS2 i z dodatkiem drugiej generacji, która po zamontowaniu nie wymaga obsługi.
W Poissy zmontowano małego Peugeota 207 1.6 HDi. Ale ten niewielki samochód oznacza ogromne przyśpieszenie w technologi istotnej szczególnie teraz w dobie kryzysu gospodarczego. Technologia FAP wyznaczyła normy dla diesla, dzięki którym ten rodzaj napędu, może śmiało konkurować z silnikami benzynowymi. FAP jest lekarstwem na największą bolączkę silnika wysokoprężnego - nadmierną emisję cząstek stałych.
Od 2000 roku w FAP wyposażone są modele Peugeot: 1007, 207, 308, 407, 607, 807 i 4007, oraz Citroena: C2,C3,C4, C4 Picasso, C5, C6, C8 i C-Crosser. Technologia jest już także stosowana w furgonetkach francuskiej grupy.
- ZOBACZ TAKŻE:
- Podbojów Fiata ciąg dalszy
- 1200 km na jednym baku
- Czy silniki Diesla mają przyszłość?
- Kredyt samochodowy w Money.pl - wypełnij zgłoszenie on-line!
- Ubezpieczenie samochodu on-line w Money.pl - sprawdź!