Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Drugie miejsce w statystykach przypadło Junakowi, a trzecią pozycję zajęła japońska Yamaha. Wszystkie te firmy odnotowały rekordowe wzrosty sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym i wcześniejszymi latami. Romet sprzedał sześć razy więcej motocykli i skuterów niż w 2014 roku, Junak odnotował ponad 12-krotny wzrost, a Yamaha poprawiła swój wynik o niemal 100 proc.
Doskonałe wyniki branży związane są oczywiście ze zmianami w prawie o ruchu drogowym i zapisie stanowiącym, że każda osoba mająca minimum od trzech lat prawo jazdy kategorii B, może poruszać się motocyklem o pojemności do 125 cm3, wyposażonymi w manualną lub automatyczną skrzynię biegów.
Triumfy zatem święci klasa 125 cm3, ale wyraźnym kosztem skuterów. W tym segmencie trwa wyraźna recesja i tylko w kwietniu sprzedano o ponad 40 proc. mniej takich jednośladów niż rok wcześniej. Motocykle do 125 ccm3 są w wyraźnym natarciu i po czterech miesiącach tego roku zwiększyły swój udział w polskim rynku do 71 proc. Nie mogło to się nie odbić na sprzedaży cięższych maszyn. Spośród pierwszej dziesiątki producentów na naszym rynku jedynie Harley Davidson odnotował odczuwalny spadek sprzedaży, ale producent z Milwaukee nie ma obecnie w swojej ofercie tego typu pojazdów.
Wraz z rynkiem nowych jednośladów dynamicznie rozwija się sprzedaż motocykli używanych. Tu także liderem jest klasa do 125 cm3, a według danych CEPiK tylko w kwietniu zarejestrowano ponad 9500 takich maszyn. Od początku roku odnotowano wzrost o prawie 37 proc. więcej niż przed rokiem i właścicieli zmieniło ponad 21 tys. maszyn. Samych 125-tek zarejestrowano 6 936 wobec 1 701 przed rokiem. Motocykle o większych pojemnościach także zanotowały wzrosty, jednak znacznie skromniejsze. Trójka najpopularniejszych marek w tej części rynku to niezmiennie: Honda z 5 704 sztukami, co oznacza wzrost o 46 proc. w porównaniu z 2014 r., następnie Yamaha (4 641; +28 proc.) oraz Suzuki (3 537; +17 proc.).
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Jak widać WSZYSTKIE konstrukcje POLSKIE to skradzione(skopiowane) i fatalnie montowane w POLSCE,więc tak naprawdę jesteśmy MONTOWNIĄ BADZIEWIA od początku istnienia tak zwanego NASZEGO POLSKIEGO PRZEMYSŁU hahahahahahaha.
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Proszą przestać pisać o prędkościach które maksymalnych osiąganych na maks obrotach i krutkim dystansie a o takich które pozwalają podróżować czyli przelotowych 90km/h z tego wynika że Junak RS 125 spokojnie dotrzyma ci tępa w podróży a KOSZTUJE 3xmniej.
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
w sumie można by otworzyć firmę zajmującą się przerabianiem motocykli - dostosowywaniem do chorych Polskich przepisów, czyli po co w motocyklu prędkościomierz aż do 240 czy 300 kmh skoro u nas tylko 130 można i to też za dymającą opłatą, poco 6 biegów skoro większość motocykli te 130 na 3 max 4 biegu idzie etc....
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
bywaj.....debilu parchaty
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
taka prawda
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
się domorosły znawca znalazł...
Musisz być najmądrzejszy w okolicy, co? Taka wiejska wyrocznia, pan wsiowy bombowy.
Na autostradę to ja mam 180 KM zamknięte w karoserii Hondy Civic a do jazdy przez przykorkowane miasto taka Honda Shadow 125 czy Yamaha Virago 125 są idealnymi rozwiązaniami.
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Najśmieszniejsze jest to, że taka Virówka 535 bije twojego "Junaka" na głowę wszystkimi cechami, które definiują motocykl. A pomimo, że swoje lata ma, jest o całą skalę mniej awaryjna.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
"Triumfy zatem święci klasa 125 cm3, ale wyraźnym kosztem skuterów." - mam Panu udowodnić, że spora część, a przynajmniej połowa, jak nie większość sprzedaży 125 ccm to właśnie skutery? Czy może nie odróżnia Pan skutera od motoroweru? Z tym, że te drugie też mogą być skuterami...
Następna rzecz o jakiej wspomnieli inni komentujący, w "polskich" markach, to co najwyżej nalepka z nazwą jest polska, cała reszta to mniej, lub bardziej udane chińskie wynalazki.
Chyba najtańsze sensownej jakości pojazdy w klasie 125 mają Kymco i Hyosung.
O czym ja napisałem? Zastanowiłeś się chwilę, zanim wypociłeś swój bezsensowny post?
Napisałem wyraźnie, że nie ma czegoś takiego jak skuter w oficjalnej nomenklaturze, jest to tylko typ jednośladów/wielośladów, który może mieć różną pojemność skokową silnika i być różnie klasyfikowany, albo jako motocykl, albo jako motorower.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
A bezpieczeństwo jazdy motocyklem głównie zależy od kierowcy. Pozdr.
Nie, jednak nie.
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Kupiłem Kymco Agility City 125 za 6400zł. Jest to niby tajwanska firma, ale wszystko zrobione w Chinach. Od września 2014 roku przejechałem nim 3500km i żadnych awarii, wycieków, etc. Wadą co najwyżej jest słaby silnik na gaźniku (9,6KM), choć to i tak lepiej niż 7KM w Rometach.
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Bua ha ha ha ha... a to mnei ubawiłeś!!
Wolę jedną Hondę Shadow z rocznika 2000 niż cztery Twoje Junaki czy Romety rocznik 2015.
tyle w temacie.
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Jak któryś z "MONDRALI" zacznie jeździć na moto to będzie wiedział o co chodzi.
Możesz kupić jednorazowe buty z papieru, ale właśnie one nie są prawdziwymi butami, które będą służyć do tego, do czego buty służą z założenia.
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Chory kraj
To też kwestia możliwości finansowych. Zapewne gdyby każdy miął kasę jeździłby Japończykiem. To lepiej nic nie kupić bo wstyd ? ... chory kraj
Polecam fora tych "junaków", to o czym piszą właściciele, skutecznie leczy z tego hm.. produktu.
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Junak i Romet to chiński import. Polskie sa jedynie nalepki. Jakość tego sprzętu to tragedia. Juz n poziomie doboru materiałów a nie montażu jak chcieliby wmawiać klientom importerzy. Totalne dno, a kosztuje prawie połowę co sprzęt renomowanej firmy
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Silniki "polskich chińczyków" to przeważnie modyfikowane licencyjne Hondy GY6, takie jak w droższych Kymco.
Ogólnie nie jest to wysokiej klasy produkt, ale też nie ma porównania z jakością choćby sprzed 10 lat, jak ktoś dba i nie katuje takiego sprzętu to wytrzyma długie lata.
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Zabrakło naszych Rometów, WSK 125(127)(we wszystkich odsłonach: Gil, Kobóz, Gazela itp...), więc ktoś to wykorzystał i proszę .. towar schodzi i przyjemnie jest nm jeździć.
Pół wieku później masz "junaka" o porywającej mocy 27 kucy, która jest tylko na papierze, bo nijak osiągi za tym nie idą, taką samą "moc" miała Jawa 350 TS, która była dwusuwem i pochodzi sprzed ćwierćwiecza.
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Gdzie robią odlewy, gdzie spawają ramy.
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami