Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie

Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

2015-05-15 12:47

Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

Motocyklowy boom. Polskie marki liderami
Fot. Materiały prasowe
Romet Motors z Podgrodzia jest obecnie liderem krajowego rynku jednośladów. Od początku roku w Polsce zarejestrowano 1905 motocykli tej marki, a całkowita sprzedaż w tym okresie wyniosła 7 661 sztuk. To wynik przebijający o ponad 210 sztuk całkowitą sprzedaż motocykli w Polsce w 2013 roku.

Drugie miejsce w statystykach przypadło Junakowi, a trzecią pozycję zajęła japońska Yamaha. Wszystkie te firmy odnotowały rekordowe wzrosty sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym i wcześniejszymi latami. Romet sprzedał sześć razy więcej motocykli i skuterów niż w 2014 roku, Junak odnotował ponad 12-krotny wzrost, a Yamaha poprawiła swój wynik o niemal 100 proc.

Doskonałe wyniki branży związane są oczywiście ze zmianami w prawie o ruchu drogowym i zapisie stanowiącym, że każda osoba mająca minimum od trzech lat prawo jazdy kategorii B, może poruszać się motocyklem o pojemności do 125 cm3, wyposażonymi w manualną lub automatyczną skrzynię biegów.

Triumfy zatem święci klasa 125 cm3, ale wyraźnym kosztem skuterów. W tym segmencie trwa wyraźna recesja i tylko w kwietniu sprzedano o ponad 40 proc. mniej takich jednośladów niż rok wcześniej. Motocykle do 125 ccm3 są w wyraźnym natarciu i po czterech miesiącach tego roku zwiększyły swój udział w polskim rynku do 71 proc. Nie mogło to się nie odbić na sprzedaży cięższych maszyn. Spośród pierwszej dziesiątki producentów na naszym rynku jedynie Harley Davidson odnotował odczuwalny spadek sprzedaży, ale producent z Milwaukee nie ma obecnie w swojej ofercie tego typu pojazdów.

Wraz z rynkiem nowych jednośladów dynamicznie rozwija się sprzedaż motocykli używanych. Tu także liderem jest klasa do 125 cm3, a według danych CEPiK tylko w kwietniu zarejestrowano ponad 9500 takich maszyn. Od początku roku odnotowano wzrost o prawie 37 proc. więcej niż przed rokiem i właścicieli zmieniło ponad 21 tys. maszyn. Samych 125-tek zarejestrowano 6 936 wobec 1 701 przed rokiem. Motocykle o większych pojemnościach także zanotowały wzrosty, jednak znacznie skromniejsze. Trójka najpopularniejszych marek w tej części rynku to niezmiennie: Honda z 5 704 sztukami, co oznacza wzrost o 46 proc. w porównaniu z 2014 r., następnie Yamaha (4 641; +28 proc.) oraz Suzuki (3 537; +17 proc.).

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

ŚMIECHnaSALI / 78.88.116.* / 2015-05-19 11:55
POLSKIE konstrukcje;PIERWSZY CZOŁG Polski-Renault FT-17, SOKÓŁ-kopia INDIANA ,JUNAK-kopia Triumph, WSK/SHL-podróba DKW, Warszawa-podróba POBIEDY, Fiat-wykupiona licencja przestarzałej konstrukcj Włochy, Polonez-przestarzała konstrukcja Centro Stile Fiat.
Jak widać WSZYSTKIE konstrukcje POLSKIE to skradzione(skopiowane) i fatalnie montowane w POLSCE,więc tak naprawdę jesteśmy MONTOWNIĄ BADZIEWIA od początku istnienia tak zwanego NASZEGO POLSKIEGO PRZEMYSŁU hahahahahahaha.

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

realman / 94.254.209.* / 2015-05-19 09:58
To Zart chyba jakiś, sam posiadam Rometa 125, jest to w 100 % chiński produkt z polską nazwą , powinno byc, polscy sprzedawcy spod szyldu ROMET, JUNAK etc. O wysokiej sprzedaży stanowi CENA, nie jakaś niesamowita produkcja czy jakość.

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

NIEpolskie / 78.88.116.* / 2015-05-19 02:20
Junak-podróba Triumph, WSK/SHL-podróba DKW, Warszawa-podróba POBIEDY,Fat-wykupiona licencja przestarzałej konstrukcji, Polonez-przestarzała konstrukcja Centro Stile Fiat. Widać zatem że żaden projekt NIE BYŁ POLSKI to wszystko są przestarzałe konstrukcje sprzedane nam za miliony dolarów aby POLAK się cieszył.

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

PAWLIK308 / 95.160.163.* / 2015-05-18 15:41
Piszacie że 125 to nie motocykl.Kupiłem HONDE SHADOW 125CCM.bardzo solidny i wygodny.prędkosc 130km/h.O dziwo jest o 1cm dłuższy od virago535 i napewno wiekszy od starej 600 shadow.jeszcze nikt z moich znajomych nie zgadł jaka to pojemność mojej hanki.
 
pozdrawiam / 78.88.116.* / 2015-05-18 22:40
130km/h to prędkość chwilowa a podróżna która nie wyciska siódmych potów TO 90km/h PRAWDA.
Proszą przestać pisać o prędkościach które maksymalnych osiąganych na maks obrotach i krutkim dystansie a o takich które pozwalają podróżować czyli przelotowych 90km/h z tego wynika że Junak RS 125 spokojnie dotrzyma ci tępa w podróży a KOSZTUJE 3xmniej.

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

proffoto / 2015-05-18 12:54
Hahaha, Junak i Romet polskimi produktami. W którym miejscu?
 
dssd / 83.7.224.* / 2015-05-18 13:24
Produkt Polski robiony z chińskich części, bo tak taniej i wiecznie się psuje, także zarobi i dealer i mechanik - Ogólnie mówiąc rynek się kręci dla każdego :D

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

el920 / 95.49.114.* / 2015-05-18 12:20
po kolejnych ograniczeniach mających na celu dojenie ludzi a nie zapewnianie bezpieczeństwa nikt nie będzie kupował motocykli - za łatwo stracić prawko.
w sumie można by otworzyć firmę zajmującą się przerabianiem motocykli - dostosowywaniem do chorych Polskich przepisów, czyli po co w motocyklu prędkościomierz aż do 240 czy 300 kmh skoro u nas tylko 130 można i to też za dymającą opłatą, poco 6 biegów skoro większość motocykli te 130 na 3 max 4 biegu idzie etc....

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

autor postu / 109.173.223.* / 2015-05-18 11:30
nie kupiłbym. W ogóle nie wnikam w to, czy chińskie Romety i Junaki są dobre czy do niczego. Po prostu - jak chcę kupić cokolwiek, zawsze wybieram te najbardziej markowe, bo nie chce mi się eksperymentować. Jak kupuję gitarę to oryginalnego Gibsona, jak motocykl to używana Honda, Yamaha,... (na Harleya mnie nie stać), jak parmezan to włoski, jak whisky to szkocką itd. Nie chwalę się, bo nie mam czym, wcale nie jestem bogaty i często muszę oszczędzać żeby sobie na coś pozwolić ale gdy już kupię, to wtedy, jak to mówią, wiem co mam.
 
jyg / 37.7.214.* / 2015-05-18 20:33
uzywana honda- wiem co mam.dobre, smieszny jestes.
 
Oczy / 188.22.171.* / 2015-05-18 13:29
A juz cos masz, czy tylko tak sobie ...isz? Nie sadzisz, ze od czegos trzeba zaczac?

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

erwerwer / 194.246.124.* / 2015-05-18 09:51
90% motocyklistów to pozerstwo zakochane w kiepskich filmach z USA (lata 70,80,90). Wygodny, turystyczny motocykl, nie hałasuje, nie wibruje, nie siedzi się na nim z rękami powyżej głowy ew wyciągniętymi metr przed Tobą. Czasem nawet widziałem wieśniaków na 'harleyach' (Zakopane)z muzyką tak, żeby ulica słyszała.... Boże, widzisz i nie grzmisz. Nie pie****dolcie mi o wolności i podobnych bzdetach - PRowy bełkot wbity Wam do tych zakompleksionych głów: tylko po to żebyście mogli sobie wytłumaczyć coś co jest poza Waszym zasięgiem. To było o dorosłych. Grupy młodocianych samobójców na superszybkich szrotach, w jeansach lub dresach nie komentuję - natura sama zadba o eliminację jednostek nieprzystosowanych. Jeżdżę jednośladem, wygodny, cichy, dynamiczny i wg. mnie nawet wygląda ładnie. Pozdrawiam ciężkich debili i ich starszych zakompleksionych kolegów. Miłego tygodnia:)
 
gen50 / 89.238.6.* / 2015-05-18 11:57
myślę ,że jeździsz tramwajem bo motocykliści się szanują a nie plują jadem jak ty
 
erwerwer / 194.246.124.* / 2015-05-18 12:28
gen50, już 2 motocyklistów tutaj dało próbkę jak to nie plują jadem. Nie myśl tyle bo to najwidoczniej nie jest Twoja mocna strona. Jeżdżę w sumie nowym (poprzedni już miał spory przebieg) jednośladem. Bardzo wygodnym, ekonomicznym, z silnikiem ponad 500cc. 'Niestety' jest zaprzeczeniem miękkiego palucha na czarnym, wibrującym i hałasującym sprzęcie który błaga o zazdrosne spojrzenia i robi wszystko żeby wyglądać na zbuntowanego twardziela:) Tak, jazda motocyklem to ogromna frajda i sporo adrenaliny. Jedyne co krytykuję to pozoranctwo i dorabianie jakiś idiotycznych ideologii na siłę. Wolno wszystkim ale ja tylko wyraziłem swoją na ten temat opinie. Standardowo: pozdrawiam i życzę udanego tygodnia:)
 
Oczy / 188.22.171.* / 2015-05-18 13:33
Mogles od razu tak napisac, bo czytajac poprzedniego twojego posta sklasyfikowalem cie jako kolejnego glupka. Ja tez mam w nosie lans, niechetnie jezdze w grupach (calkowity brak instynktu stadnego), ale tych przez ciebie wymienionych staram sie po prostu nie dostrzegac.
 
YokkaTokka / 86.148.35.* / 2015-05-18 11:15
Brawo , Anglicy w takich sytuacjach mawiaja I can't agree any more !!!
 
koza70 / 83.12.129.* / 2015-05-18 10:23
przede wszystkim to motocykliści się szanują i nie obrażają innych motocyklistów......widać że nim nie jesteś.....i nigdy nie będziesz....a jak już będziesz myślał że jesteś to będziesz motocyklistą bez pasji.....takich palantów jak ty pełno na trasach.....pewnie nawet LwG nie robisz bo masz siebie za kogoś lepszego bo plastikiem (skuterem) jeździsz...........nie wygoda jest na motongu najważniejsza........motocykl musi mieć duszę.....a tego w twoim skuterku brakuje......
bywaj.....debilu parchaty
 
erwerwer / 194.246.124.* / 2015-05-18 11:26
" debilu parchaty " cieszę się, że z takim uporem udowadniasz moje słowa. Mimo wszystko pozdrawiam:)
 
erwerwer / 194.246.124.* / 2015-05-18 11:19
KOZA.... skąd ta hipokryzja:motocykliści nie obrażają innych. Tym czasem 90% Twojego postu to wycieczki pod moim adresem. Popierający Cię kolega niżej robi dokładnie to samo:) Oj dzieci, dzieci.... p.s. jeżdżę od kilku ładnych lat motocyklem. Mam znajomych motocyklistów i pewnie będziecie w szoku ale mają podobne zdanie o większości fanów jednośladów.
 
Krystian150 / 62.29.133.* / 2015-05-18 11:08
...popieram Cie Koza i szkoda sie irytowac takim buraczkiem :) Milego i LwG !

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

Moto Fan / 80.54.231.* / 2015-05-18 08:52
Mam owego chińczyka w garażu. Jest nim Junak 123. Poj. silnika 125cc. Jakość wykonania bez zastrzeżeń. Prosty w obsłudze nawet dla początkującego. Elastycznie przyśpiesza do 70 km/h ... w mieście wystarczy. Najszybciej ile jechałem to 110 km/h. W trasie spokojnie bez żyłowania można jechać 90km/h. Nic nie odpada, nic nie pęka i nie trzeszczy. Śrubki też się nie odkręcają bo ma w silniku wałek wyrównoważający niwelujący drgania. Nowy motor w kwocie 5 tyś na gwarancji. Nie namawiam nikogo do zakupu. To jest moje osobiste zdanie na temat chińskiego motocykla pod polską nazwą. Mi w zupełności odpowiada. Jest forum o junaku. Jeżeli chodzi o model 123 to ludzie robią nim grubo ponad 10 tyś kilometrów i nic się nie dzieje. Ja na pewno takiego przebiegu nie osiągnę bo za rok...może dwa zrobię kat. A. Jak dla kogoś kto chce zacząć przygodę z motocyklem to serdecznie polecam. LWG!
 
abc623 / 109.95.7.* / 2015-05-18 12:32
Każdy ma swoje zdanie. Ja jeżdżę bmw motocyklem i na chińczyka bym nie usiadł bo bym się bał, że się rozleci po drodze. Miałeś tylko to więc nie widzisz różnicy. Zajdź do salonu i zobacz jakiej grubości są wahacze, lagi. Ile i jakich powinno być łożysk w kiwaczce, kole czy zabieraku a ile i jakich siedzi w chińczyku.
 
Roborobo / 83.0.24.* / 2015-05-18 10:18
A ja namawiam do zakupu!!! Mam go 3 miesiąc i jestem zadowolony, świetny motorek dla początkujących

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

belfer79 / 77.65.35.* / 2015-05-18 08:50
Przecież to nie polskie motocykle tylko tandetna i niebezpieczna chińszczyzna!

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

mariuszyn / 46.112.177.* / 2015-05-18 08:50
Uważam że jak dbasz tak masz,od 2 lat mam skutera Routera Basse 50,dalem za skuta 1400 zł w Tesco i nie żałuje.Przejechalem na nim prawie 12 tyś kilometrów.Sam wszystko robie a jestem laikiem.

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

Mateusz 21 / 89.228.208.* / 2015-05-18 08:40
Siostra ma Rometa i mówi że biegi wchodzą niepoprawnie
 
smoker / 31.1.109.* / 2015-05-18 10:07
Tzn jak? W bok? Niech siostra nauczy się poprawnie wrzucać biegi. Bo skrzynie biegów generalnie niszczą użytkownicy przez złe użytkowanie. Motocykl to nie samochód - brak synchronizatorów - dlatego też inaczej zmienia się biegi.

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

A_S / 217.99.1.* / 2015-05-18 08:18
To dziwne, że kupują Polski produkt Polacy. Jesteśmy tak zakompleksieni i mamy taką niską ocenę, że trudno byłoby sprzedać cokolwiek co nosi polsko brzmiącą nazwę.
 
Rav339 / 213.205.232.* / 2015-05-18 07:53
Nigdy w zyciu chinskiego Rometa!!! Dluzej stal w servisie niz jezdził
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

yator / 83.20.254.* / 2015-05-18 06:57
A ja mam Romka R 250 :)
 
p436 / 37.128.7.* / 2015-05-18 08:42
tez mam i cenie bo nowy :)i piękny Raz był w serwisie ale na gwarancji . Warsztat mi powiedział ze japonca naprawialiby by za to samo za min kilkaset zł a nasz miał części za dokładnie kilka zł:) i naprawa gratis bo gwarancyjna

taka prawda

alek563 / 79.187.198.* / 2015-05-18 06:04
junak jest składany w chińskiej fabryce Yamaha i tu jest nadzieja, ale romet - części leca z chin a w fabrykach tutaj w polsce np. Almot je składa i testuje i to wszystko czyli lipaaaa
 
kkk64 / 213.158.222.* / 2015-05-18 08:18
Nie ma znaczenia, w której fabryce jest składany. Jeśli zamawiający określił niską jakość to taką dostanie.
 
lukin227 / 94.254.129.* / 2015-05-18 05:24
125 cm 3 to nie motocykl. To bzyk
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
 
Iceman31 / 85.11.80.* / 2015-05-18 06:36
do lukin227, sam jesteś bzyk cymbale.
się domorosły znawca znalazł...
Musisz być najmądrzejszy w okolicy, co? Taka wiejska wyrocznia, pan wsiowy bombowy.
 
kek / 83.24.241.* / 2015-05-18 07:34
potwierdzam, 125ccm to straszne g**no, tyle to ja mam na jednym cylindrze, jak kręce manete to wszyscy kierowcy tych p******** maja srake w gaciach
 
basketfan81 / 195.205.37.* / 2015-05-18 10:48
Chyba ze śmiechu z Ciebie! ;-)
 
Iceman31 / 85.11.80.* / 2015-05-18 10:00
Następny inteligentny...
Na autostradę to ja mam 180 KM zamknięte w karoserii Hondy Civic a do jazdy przez przykorkowane miasto taka Honda Shadow 125 czy Yamaha Virago 125 są idealnymi rozwiązaniami.
 
Emery7t / 178.19.187.* / 2015-05-18 08:15
super, jesteś z********! Na pewno ktoś wartościowy dostanie twoją nerkę albo wątrobę
 
ojojojojoj / 89.74.54.* / 2015-05-18 08:04
Kek, nie musisz się dowartościowywać dużymi pojemnościami! I tak wszyscy wiedzą, że Masz małe przyrodzenie! Każdy jeździ czym chce lub na co go stać!

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

pawlik123 / 31.61.129.* / 2015-05-18 05:21
To z Romet jest liderem sprzedaży świadczy tylko o głupocie i biedzie polskiego społeczeństwa. Romet to tylko polska dawna nazwa zakładów z Bydgoszczy którą po wielu perturbacjach pozwolono uzywać importerowi z okoli Krakowa. Mineło sporo lat od tego czasu o importer Chińskiej tandety dalej oszukuje ludzi którzy myślą ze to polski produkt. Pojazdy te nie powinny być dopuszczone do ruchu spawy na ramach tych pseudomotocyki to chiński sparkociny.
 
p837 / 37.128.7.* / 2015-05-18 08:49
chinczycy kupili tez volvo i sa potegą a ty twórz miejsca pracy w Niemczech lub Japonii , zamiast w PL ,Moze cie zatrudnia i bedziesz obchodzil rocznice urodzin Hitlera , jak ma moj kolega z PL .tam ma.....

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

endriuso76 / 95.40.245.* / 2015-05-18 00:54
A ja mam pralkę POLAR z częściami wirpool made in espana - ...i działa. Mam polską pralkę!!! Rządzi wolny rynek, a nie czy to Polar czy Samsung i tak to wszystko z globalnego rynku składane w jednym "państwie" - kupuję to tańsze niby nasze - polskie!!? Junak, Honda czy X-firma, jeżeli jest tańsza to POLAK to KUPI!

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

elmo221 / 83.25.217.* / 2015-05-17 23:41
Ej znawcy motoryzacji,którzy piszecie z komputerów złożonych w chinach.Odkręćcie obudowy i zobaczcie w swoich komputerach co pisze na płycie głównej,na dysku twardym itp!!! I co?? Chińszczyzna w motoryzacji,a komputery macie produkowane w chinach i są takie super,że nawet możecie swoje mądrości pisać na forach.
 
Hammurabi / 31.178.144.* / 2015-05-18 07:06
Jak już, to: "w Chinach" i "co jest napisane na płycie głównej". A zalew chińszczyzną to problem ogólnoeuropejski - fakt.
 
Oczy / 178.191.97.* / 2015-05-18 09:21
A moze jednak "co pisze" (z zn. zapisuje) na plycie"? :-)

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

WIEM / 195.117.22.* / 2015-05-17 23:34
zobacz na YT SUMLIŃSKIEGO

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

himen / 77.65.92.* / 2015-05-17 23:03
tylko kto produkuje te

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

Varadero XL / 185.23.149.* / 2015-05-17 21:48
Wiecie czym się różńi 125 od grubej dziewczyny i tym i tym nie ma się czym chwalić przed kolegami
 
Oczy / 178.191.97.* / 2015-05-18 09:38
Za moich czasow takich jak ty nazywalo sie "cienki szpanerek". Co jeszcze kupujesz, aby zaimponowac kolegom? Komore? Buty? Kolezanke? A robisz w ogole cos dla wlasnej przyjemnosci, czy wszystko dla zaimponowania innym?
 
125cm / 94.42.196.* / 2015-05-18 07:34
A wiesz czym się różni pajac od pajacyka? Niczym - za młodu i na starość to tylko pajac.

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

kolorysta / 88.156.137.* / 2015-05-17 21:43
hej Kasbos o czyma Ty gadasz. Od pięciu (5) lat jestem użytkownikiem Juanka M16 z silnikiem 350 ccm. Do dziś zrobiłem nim 18 tys. km i nie zamieniłbym tego sprzęta na żaden inny. Oczywiście motocykle innych marek są pewnie lepsze, ale ile kosztują: 30 tys. zł to minimum a często trzeba znacznie więcej. Więc przestań ujadać... jak trafię w totka to może wtedy sobie kupię HD. Pozdrawiam wszystkich zadowolonych właścicieli M16 :)
 
yator / 83.20.254.* / 2015-05-18 07:02
A ja mam ROMKA R 250 :)
 
ret / 89.66.13.* / 2015-05-17 22:48
Nie obrażając cię - nie wiesz czym jest motocykl, tak po prostu nie, bo pomimo 5-ciu lat, nie masz z tym żadnego doświadczenia. HD? To by pasowało do twojej opowieści, kolejne moto które nie jedzie, nie skręca i nie hamuje, ale zapewnia + 10 do lansu. I nie potrzebujesz 30K żeby jeździć motocyklem, takim prawdziwym a nie namiastką.
Najśmieszniejsze jest to, że taka Virówka 535 bije twojego "Junaka" na głowę wszystkimi cechami, które definiują motocykl. A pomimo, że swoje lata ma, jest o całą skalę mniej awaryjna.
 
Oczy / 193.83.143.* / 2015-05-17 23:14
To pewnie ty jestes uzytkownikiem "virowki" i wydaje ci sie, ze TY masz motocykl, a nie nauczyles sie jeszcze, ze motocykl ma przede wszystkim sprawiac przyjemnosc. Skoro on ja po 5 latach caly czas ma, to chyba kryteria zostaly spelnione, prawda? Ja przerzucilem kilkanascie sztuk (wlasnych) od 50ccm poprzez 500, 650 po 1300 (mozna i wiecej - nie bylo mi dane) plus kilka oldtimerow, a nie pozwalam sobie na takie kasowanie pasjonatow, jak ty, wielki "moturzysto".
 
awo / 89.66.13.* / 2015-05-18 08:22
Ma 5 lat, bo nie ma innego wyboru, bo to niesprzedawalne, chyba, że "za paczkę fajek". Ma te moto? Niech je ma i jak najwięcej radochy. Ale wkręcanie tego chłamu ludziom i wmawianie, że to "motocykl", że niby "bezawaryjny" nie jest w porządku, bo mija się z prawdą. Proponuję poczytać fora tych wynalazków, tam rzeczywistość opisywana jest jednak inaczej. Pierwsze z brzegu o nazwie "junak-daytona.pl" i temat "Czego mozesz sie spodziewac kupujac Junaka M16".
 
Oczy / 178.191.97.* / 2015-05-18 09:27
"awo", a co ty jestes, wyrocznia? Bo poczytales tu i owdzie, to juz rozumy pozjadales? Ludzie zachwycaja sie starymi M10, a mnie krew zalewala, jak musialem po kazdym wyjezdzie remontowac. Niemcy pieja z radosci na widok K1200LT, a ja tej krowy po prostu nie lubilem! Przyznalbym Ci moze troche racji, gdyby kolo sie o wszystkich M16 wypowiadal, ale on sie dzieli SWOIMI wrazeniami! Zrob to samo, a nie podwazaj czyichs doswiadczen!
 
rolnik566 / 178.43.248.* / 2015-05-18 05:44
Moturzysto.;) dobre zapewne cytat z polskiego filmu "motør" który z resztą polecam tym co go nie widzieli
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
 
konrad. wsk. / 185.15.1.* / 2015-05-17 21:42
Ja uważam że szkoda kasy na te chińskie podjazdy. Kupiłem w zimę motor z PRL WSK125 . I nic nie cieszy mnie bardziej niż zachwyt ludzi widzących pięknie odrestaurowany motor. Ma 35 lat. A wygląda lepiej niż te chińskie podroby polskich motorów. I kosztowało mnie wszyst 3500zł. A mam w kraju tyle pięknych motocykli kture czekają na nowe życie.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
 
slavo71 / 31.61.136.* / 2015-05-18 00:46
Również mam wsk 125 m06 b1 z 1970 r kosztowała prawie 2 romety obecnej produkcji jest bezcenna Pozdro

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

Rura / 89.69.138.* / 2015-05-17 21:40
Panie Borysie, zanim usiądziemy do spłodzenia tekstu, to proponuję zapoznać się z nomenklaturą obowiązującą.
"Triumfy zatem święci klasa 125 cm3, ale wyraźnym kosztem skuterów." - mam Panu udowodnić, że spora część, a przynajmniej połowa, jak nie większość sprzedaży 125 ccm to właśnie skutery? Czy może nie odróżnia Pan skutera od motoroweru? Z tym, że te drugie też mogą być skuterami...
Następna rzecz o jakiej wspomnieli inni komentujący, w "polskich" markach, to co najwyżej nalepka z nazwą jest polska, cała reszta to mniej, lub bardziej udane chińskie wynalazki.
Chyba najtańsze sensownej jakości pojazdy w klasie 125 mają Kymco i Hyosung.
 
weetsdfd / 185.19.119.* / 2015-05-17 22:09
Nomenklatura jest taka, że w niej nie ma czegoś takiego jak "skuter". Idź do wydziału komunikacji i spróbuj zarejestrować "skuter". Jak się już czepiasz, to się przygotuj z tematu.
 
Rura / 178.180.136.* / 2015-05-19 10:08
Rozumiem, że umiejętność czytania ze zrozumieniem jest Ci obca.. Gratuluję.
O czym ja napisałem? Zastanowiłeś się chwilę, zanim wypociłeś swój bezsensowny post?
Napisałem wyraźnie, że nie ma czegoś takiego jak skuter w oficjalnej nomenklaturze, jest to tylko typ jednośladów/wielośladów, który może mieć różną pojemność skokową silnika i być różnie klasyfikowany, albo jako motocykl, albo jako motorower.
 
heh.. / 89.66.13.* / 2015-05-17 23:08
Idź do wydziału komunikacji i zarejestruj jednoślad który ma pojemność np. 49cm3 i prędkość maksymalną 90 km/h. Jak zarejestrujesz, jeśli ci się uda, to daj znać czym on jest zgodnie z polskim prawem.
 
weetsdfd / 83.6.43.* / 2015-05-18 10:50
Oczywiście, że się uda. Jednoślad o podanych parametrach to motocykl. Bez żadnych problemów zarejestrujesz go w wydz. komunikacji. Nie uda się (legalnie) go zarejestrować jako motorower. Coś jeszcze?
 
kasbos / 31.0.3.* / 2015-05-17 21:29
To dramat, że takie marki jak Romet i Junak są liderami sprzedaży. To jest chińszczyzna w największym wydaniu. Nie podniecające się niską ceną. Pomyślcie o wlasnym bezpieczeństwie i komforcie jazdy. A o jakości już nie będę pisał bo już na początku napisałem słowo dramat.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
 
yator / 83.20.254.* / 2015-05-18 07:13
A jeździłeś takim Rometem 250ccm czy Junakiem 320ccm, że tak śmiało o tym piszesz? Ile km przejechałeś? Za cenę która, dajesz wymagać za dużo nie można (jakość wykonania-reszta bez zarzutu), ale śmigają te pojazdy z powodzeniem.
A bezpieczeństwo jazdy motocyklem głównie zależy od kierowcy. Pozdr.
 
abc689 / 109.95.7.* / 2015-05-18 12:38
Każdy swoje chwali. Chińczyk jest dobry jeśli się kupuje od razu dwa - drugi na części. I się go więcej naprawia niż nim jeździ. Kiedyś dla kumpla w chińczyku odpadło przednie koło.
 
stad / 89.66.13.* / 2015-05-18 07:43
Reszta bez zarzutu piszesz :) Czyli jest super, bo ma koła, kierę i siodło, a mógłby nie mieć, tak? :) Wow! I jeszcze za to radośnie płacić?
Nie, jednak nie.

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

boom1234567899 / 164.127.11.* / 2015-05-17 21:13
1905 zarejestrowanych przez rok a sprzedanych 7661szt, czyli 5756 jeździ nie zarejestrowanych? czy chodzi sprzedane przez fabrykę 7661szt do salonów? Oświećcie.

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

zenon okrutny / 178.56.151.* / 2015-05-17 21:06
Miałem zippa, jakość materiałów z jakich to złożono to jest dramat, plastiki to np szkło liczników po dwóch latach zrobiło się żółte i nieprzejrzyste, po 3 latach popękało w kawałki od słońca czy coś, nikt nie zna przyczyny, plastiki da się rozebrać tylko raz, bo już za pierwszym razem będzie po zatrzaskach. Można stracić koło w czasie jazdy, umie się odłamać od skutera razem z amortyzatorami. Kojarzy ktoś junak maxi? a sprawdzał ktoś ceny części zamiennych do takiego junaka? są podobne lub wyższe od cen części renomowanych producentów, yamaha, honda , piaggio a chyba almot sobie jaja robi sprzedając chiński skuter któremu ni jak nawet stanąć koło hondy czy piaggio, za to utrzymanie chińskiego skutera w ich wydaniu jest droższe niż skutera renomowanego producenta. Do tego dochodzi kwestia taka że wielu renomowanych producentów ma pojazdy w podobnych cenach jak chińskie podróbki 125ccm które posiadają kopie silników z lat osiemdziesiątych które to mają moc rzędu 6-7 koni tyle co każdy dobry skuter klasy 50ccm , ktoś napisał że na tych pojazdach są tylko polskie naklejki , a ja idę o zakład że naklejki też są chińskie:) Jestem tez pewny że np pójść do yamahy i za 8tyś zł znajdzie się nowy pojazd, w którym nie odpadnie koło w czasie jazdy i kierowca nie wraca z podróży ze skuterem na lawecie a kołem pod pachą.
 
edward@ / 46.113.164.* / 2015-05-18 14:13
Rzecz w tym, że najtańsza Yamaha 125ccm, czyli YBR125 kosztuje 10900zł, a nie 8 tys. Jest to motocykl, a nie skuter, więc może być za trudny dla kogoś kto nie ma prawa jazdy, choćby ze względu na manualną skrzynię.
Kupiłem Kymco Agility City 125 za 6400zł. Jest to niby tajwanska firma, ale wszystko zrobione w Chinach. Od września 2014 roku przejechałem nim 3500km i żadnych awarii, wycieków, etc. Wadą co najwyżej jest słaby silnik na gaźniku (9,6KM), choć to i tak lepiej niż 7KM w Rometach.

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

alf267 / 193.254.239.* / 2015-05-17 20:51
wole używanego japońca niż polskiego chińczyka
 
momo581 / 88.156.137.* / 2015-05-17 21:48
No tak lepszy używany 20 letni Japoniec niż nowy polsko-chiński Junaczek. Chyba to jakiś żart :)
 
Iceman31 / 85.11.80.* / 2015-05-18 11:07
Synek! Porównujesz polskeigo chińczyka typu Junak co wygląda jak plastik z parafialnego odpustu z balonikami do takiej np hondy Shadow? I jeszcze twierdzisz, że ten chiniol jest lepszy??
Bua ha ha ha ha... a to mnei ubawiłeś!!
Wolę jedną Hondę Shadow z rocznika 2000 niż cztery Twoje Junaki czy Romety rocznik 2015.
tyle w temacie.
 
xps / 89.238.5.* / 2015-05-18 10:25
20 letni Japoniec bije na głowę chińczyka w każdym wieku, wiem po sobie, 2 chińczyki 12 000 km, 2 japońce pona 20 000 km. W japończyku tylko eksploatacja.
 
seek / 89.66.13.* / 2015-05-17 22:51
Żartem jest twoje pojęcie o motoryzacji. Ale to nie czas i miejsce żeby cie uświadamiać. Jedna prośba, nie pisz "polsko - chińskiego", bo wprowadzasz w błąd. Jak sprowadzę z chin patelnie i będę je sprzedawał z logo "Kowalki", to nie będą one w żaden sposób, ani odrobinę polskie - tak jak ten "junak".

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

Obywatel GV / 91.90.160.* / 2015-05-17 20:45
Pytanie zasadnicze . Ile z tych jednosladów poza Polskimi nazwami jest rzeczywiscie produkowanych w POLSCE ?????
 
skf23 / 89.66.13.* / 2015-05-17 22:54
Żaden, null, zero. Ostatnim POLSKIM motocyklem, była produkowana w Indiach, na polskiej licencji, SHLka. Nazywała się tam Rajdoot i była produkowana do 2005r.

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

Marek MOTO / 78.154.86.* / 2015-05-17 20:44
To powinniśmy zdefiniować co znaczy "PRAWDZIWY" i czy moja racja jest bardziej "mojsza" niż "twojsza".
Jak któryś z "MONDRALI" zacznie jeździć na moto to będzie wiedział o co chodzi.
 
trw / 89.66.13.* / 2015-05-17 23:06
Prawdziwy, to poprawnie skonstruowany i wykonany.
Możesz kupić jednorazowe buty z papieru, ale właśnie one nie są prawdziwymi butami, które będą służyć do tego, do czego buty służą z założenia.

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

cruger / 87.204.40.* / 2015-05-17 20:43
Przecież to chińszczyzna co wy za głupoty piszecie???

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

tropicieloszolomow / 87.206.241.* / 2015-05-17 20:06
prawdziwy Junak to m10 z 1962r. oczywiście z wózkiem takiego miałem w latach 80tych, teraz żal ze sprzedałem :/
 
Zenek11 / 83.20.254.* / 2015-05-18 07:24
też takiego miałem, cały tydzień w nim grzebałem, aby w weekend wyjechać. Psuły się na potęgę. Nie tylko mój egzemplarz taki był. Odkupiłem go od sąsiada, który dbał o niego lepiej niż o żonę :), a i tak problemów było z nim sporo. Fakt marka kultowa, której legenda bardzo ją przerosła.
 
Oczy / 188.22.171.* / 2015-05-18 13:40
Witaj w klubie! Mojego oddalem nawet do remontu do "wielkiego polskiego teoretyka", ktory napisal "Ksiege Junaka" - wzial kupe kasy, a motor byl juz zepsuty przy rozladowywaniu z tego remontu.

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

poiuyt123 / 37.248.254.* / 2015-05-17 19:36
a co w wyrobach Rometu jest dziś naszego?????????? Toć to chińszczyzna...
 
JARAS1998 / 213.92.192.* / 2015-05-17 20:01
Romet , Junak czy Zipp to Polskie marki które przeniosły prodykcję do Chin ze względu na niższe koszty produkcji
 
h456 / 46.205.23.* / 2015-05-17 21:07
Nie przeniosły produkcję, tylko kupują to co produkują Chińczycy i naklejają własna nazwę. Zarówno junak jak i romet nie miały co przenosić do Chin, bo nic nie produkowały przed reakrywacją nazwy marki.

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

_gaga_ / 193.201.36.* / 2015-05-17 19:19
Kilka dni temu sprzedałem motocykl. To bardzo przyjemne hobby ale Polska to niestety nie jest kraj bezpieczny dla motocyklistów. Na drogach pełno idiotów zarówno na dwóch, jak i na czterech kółkach. Sam jestem ofiarą takiego wariata. Ja się wykaraskałem ale inni albo są kalekami albo już ich nie ma. Proszę o rozwagę zarówno kierowców jak i motocyklistów. Szerokiej drogi.
 
yator / 83.20.254.* / 2015-05-18 07:28
To co napisałem nieco wcześniej, nie czym jeździsz, tylko jak jeździsz wpływa na bezpieczeństwo Twoje i Innych na drodze. Pozdr.
 
edward@@@ / 46.113.86.* / 2015-05-17 19:39
We mnie ostatnio pieszy rzucił butelką po piwie gdy jadąc swoim skuterem 125ccm zatrąbiłem na towarzystwo idące środkiem drogi, nie trafił. Tacy są Polacy, co można poradzić?

Chory kraj

paw19 / 93.105.177.* / 2015-05-17 19:13
Nie ma znaczenia czym się jedzie !!! Mam Hondę i mam Junaka M16 - chinola. Przyjemność czerpie się z jazdy i z celu podróży. Durnie na tym forum pewnie nigdy nie jechały na czymkolwiek. Na zloty zjeżdżają nawet skutery .. i co śmieje się ktoś ?? baranie łby. Można czerpać przyjemność z jazdy Rometem i Junakiem ...
To też kwestia możliwości finansowych. Zapewne gdyby każdy miął kasę jeździłby Japończykiem. To lepiej nic nie kupić bo wstyd ? ... chory kraj
 
samarama / 178.183.235.* / 2015-05-17 21:44
No nie lepiej się zabić przez te chińskie tanie g....no
 
Zenon 11 / 83.20.254.* / 2015-05-18 07:32
A jednak certyfikat i homologacje na te pojazdy zostały wydane. Wiec normy bezpieczeństwa spełniają
 
mjn / 37.30.112.* / 2015-05-17 21:28
nie chodzi o to czym kto jeździ ale o to że artykuł traktuje o polskich motocyklach. Nie ma polskich motocykli! Pod nazwą Romet czy o zgrozo Junak sprzedawane są dalekowschodnie produkty. Młodzierz tego nie kojarzy i dla nich to te same Junaki, na których jeździli ich ojcowie. Smutne
 
palius / 88.156.139.* / 2015-05-17 19:26
Brawo za wypowiedź osobiście mam junaka 123 i wpadam też na zloty i nigdy nikt nie śmiał się. Ja wsiadam na ten motocykl aby delektować się jazdą a nie smigać jak przygłup z narażeniem życia albo dojadę na miejsce i spokojnie będę pił kawkę a przygłup będzie czyścił kombinezon z rozbitych na nim robali. Ale część wypowiedzi świadczy o głupocie piszących i pewny jestem że to otępiała młodzież. Pozdrawiam zdrowo myślących.
 
pfff / 89.66.13.* / 2015-05-17 22:59
"Delektować jazdą"?? Proszę, powiedz, co w tym jest do "delektowania"? To jakbym napisał, że delektuję się jazdą jadąc Moskwiczem. Owszem, jakiś fun to jest, ale "delektować się"? Czym? Chyba tym, że pomimo wszystko jednak się toczy. I przyznam, że z Moskwiczem to zły przykład, to przynajmniej oldtimer jakiś jest.
 
Oczy / 193.83.143.* / 2015-05-17 23:18
Do "pfff": to znaczy tylko tyle, ze tego nie rozumiesz. Szkoda na ciebie czasu - lepiej pogadac z tymi, co rozumieja.
 
sc49 / 89.66.13.* / 2015-05-18 07:41
Masz rację, tego nie idzie zrozumieć, dlatego piszący tu przedstawiciele salonów sprzedaży tej chińszczyzny, piszą jakie to fajne, a jak się spyta o szczegóły, to odpowiadają jak ty "nie zrozumiesz". Nikt nie zrozumie, kto oczekuje prócz pustosłowia i haseł racjonalnych argumentów.
Polecam fora tych "junaków", to o czym piszą właściciele, skutecznie leczy z tego hm.. produktu.
 
yator - mam Romka R250 / 83.20.254.* / 2015-05-18 07:35
"Oczy" zgadzam się z Tobą. Pozdrawiam!

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

to sie wie / 185.26.182.* / 2015-05-17 19:13
nasze to nasze
 
yator - mam Romka R 250 / 83.20.254.* / 2015-05-18 07:40
Zgadzam sie, zawsze ludziska w montowniach mają pracę i z tego zyją. Fakt... mogliby solidnej się przykładać do swojej pracy (skręcania i użytych materiałów - chociażby zawleczek).
 
Adrian16 / 109.241.104.* / 2015-05-17 19:03
Najlepszy raport o motocyklach był ostatnio w Gentlemanie. Odlot! Zdobyłem właśnie ostatni egzemplarz.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

Przestraszony obserwator. / 85.222.20.* / 2015-05-17 18:58
Boom na motocykle, ale też jest bardzo duży boom w drzewa i wszystko inne co stoi debilom w zakutych łbach na drodze, wtedy widać i słychać te boom na drodze !!!!!
 
Oczy / 193.83.143.* / 2015-05-17 19:01
Za to pukajac ciebie w lepetyne nie uslyszy sie zadnego "bum", tylko nedzne, "puk"! - odglos calkowitej pustki.

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

Marek z UK / 2.120.252.* / 2015-05-17 18:16
Jak ja wam zazdroszcze,smigacie sobie 125-mi po drogach ,a ja musze sie meczyc moim Zipkem 50cc ,szkoda ze zmienili przepisy w UK,kiedys bylo mozna jezdzic do 100cc na prawku ,teraz tylko 50cc.
 
Asda927 / 94.254.198.* / 2015-05-17 18:05
Polska marka to nie Polski produkt.
Junak i Romet to chiński import. Polskie sa jedynie nalepki. Jakość tego sprzętu to tragedia. Juz n poziomie doboru materiałów a nie montażu jak chcieliby wmawiać klientom importerzy. Totalne dno, a kosztuje prawie połowę co sprzęt renomowanej firmy
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
 
Były skuter / 178.43.187.* / 2015-05-17 19:53
Popieram w 100% .To nie romet ,to chińskie badziewie.
 
edward@@@ / 46.113.86.* / 2015-05-17 19:44
Bez przesady. Zaletą Junaków i Rometów jest lepszy montaż niż marek chińskich, które trzeba sobie podokręcać po zakupie.
Silniki "polskich chińczyków" to przeważnie modyfikowane licencyjne Hondy GY6, takie jak w droższych Kymco.
Ogólnie nie jest to wysokiej klasy produkt, ale też nie ma porównania z jakością choćby sprzed 10 lat, jak ktoś dba i nie katuje takiego sprzętu to wytrzyma długie lata.

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

xxx740 / 155.158.161.* / 2015-05-17 18:04
yyyyy, od kiedy chiński motor jest "nasz"??
 
PolakPolak / 213.158.221.* / 2015-05-17 17:50
Fajnie, że Polacy mają sentyment do polskich marek/firm jednak dziś w Polsce nie produkują one motocykli a jedynie montują z gotowych części sprowadzonych najczęściej z Chin. Ponadto kiedyś polskie fabryki produkowały kilkadziesiąt tysięcy motocykli rocznie co dawało nam pozycję lidera na świecie. Dziś składamy kilka tysięcy rocznie a polska myśl techniczna jest historią niestety.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
 
yator / 83.20.254.* / 2015-05-18 07:48
Jednak było zapotrzebowanie na "POLSKI" produkt,na naszą markę.
Zabrakło naszych Rometów, WSK 125(127)(we wszystkich odsłonach: Gil, Kobóz, Gazela itp...), więc ktoś to wykorzystał i proszę .. towar schodzi i przyjemnie jest nm jeździć.
 
marewy / 83.11.52.* / 2015-05-17 19:14
Honda też jest montowana z części z Chin
 
Oczy / 193.83.143.* / 2015-05-17 18:08
Jakiego "lidera"? Czlowieku - O CZYM TY MOWISZ? Co my takiego wspanialego produkowalismy? SHL? WSK? Ose? Komarka? Nawet Junak, choc darzymy go sentymentem, byl NIESAMOWICIE awaryjny - pisze to z wlasnego doswiadczenia, bo przez kilka lat pchany patriotycznym porywem walczylem z pieknie odrestaurowanym M-10 z koszem. Poleglem i sprzedalem z gigantyczna strata! Pisz lepiej o tym, o czym masz pojecie!
 
mjn / 37.30.112.* / 2015-05-17 21:31
a Sokoła pamiętasz skoro tak psy wieszasz na polskiej myśli technicznej? Popatrz jakie są ceny modeli. które tak pogardliwie wymieniłeś. Już nie kupisz "wueski" za flaszkę.
 
Oczy / 193.83.143.* / 2015-05-17 23:22
Do "mjn": ja przynajmniej mam z ta "polska motoryzacja" doswiadczenia, a ty? Bredzisz cos o "Sokole" ktorego znasz pewnie z obrazka, a ja Junaka skrecalem od zera. Psy na tej motoryzacji wieszam, bo jej sie nalezy. Co innego sentyment, a co innego strona praktyczna.
 
seek / 89.66.13.* / 2015-05-18 08:15
Weź z tamtych lat BSA czy Triumpha i pogadamy o bezawaryjności wynikającej z konstrukcji. A przecież tamto to firmy z wieloletnim doświadczeniem i kadrą i kasą. Więc nie ma co narzekać na M10, że miał wiele niedoróbek, powstało coś z niczego i jak na takie warunki było niezłe. Te typowe: prądnica, iskrownik, wycieki oleju, to żaden dramat. Więcej problemów jest pół wieku później w obecnej chińszczyźnie.
Pół wieku później masz "junaka" o porywającej mocy 27 kucy, która jest tylko na papierze, bo nijak osiągi za tym nie idą, taką samą "moc" miała Jawa 350 TS, która była dwusuwem i pochodzi sprzed ćwierćwiecza.
 
yator - mam Romka R250 / 83.20.254.* / 2015-05-18 07:53
"Oczy" tez mam podobne doświadczenie z Junakiem (już wcześniej wspomniałem - cały tydzień grzebałem,aby na weekend wyjechać), były awaryjne. O Sokole się nie wypowiadam... legenda sama w sobie, nie jeździłem, nie widziałem na żywo, opinie znam w publikacji. Pewne - chciałbym mieć takiego SOKOŁA :)

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

Koło 1022 / 83.6.109.* / 2015-05-17 17:13
Słusznie się tu naśmiewacie. Z tego "boomu" cieszą sie tylko chińscy producenci "polskich" motocykli oraz może jeszcze lekarze transplantolodzy. Przerażające jest to że w XXI wieku Polaków stać co najwyżej na podejrzane produkty nieznanych chińskich manufaktur o jakości nie wyższej ,albo i niższej , niż produkty pijanych chłoporobotników z WSK w roku 1965. Wtedy było chociaż tyle że zysk z produkcji pozostawał w kraju a nie wędrował do Chin .Nie dość że kupujecie straszną tandetę to jeszcze wspieracie tym obcą gospodarkę .Tym zakończmy ten smutny temat.
 
Oczy / 193.83.143.* / 2015-05-17 18:12
Rownie dobrze mogliby plakac Niemcy z powodu "niemieckiego" Opla, Czesi z powodu "czeskiej" Skody czy Rumuni z powodu "rumunskiej" Dacii. Faktem jednak jest, ze fabryki, czy montownie znajduja sie u nich, ich obywatele maja w nich prace i symbole ich marek ida w swiat! Skoro oni potrafia byc z tego dumni, to z jakiego powodu TY placzesz?
 
ubawiony / 89.66.13.* / 2015-05-17 23:01
Skoda to montownia? Aha.. no to bredź sobie dalej.

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

ghost587 / 83.28.255.* / 2015-05-17 17:12
ceny motocykli w Polsce nie sa na polskie portfele I zarobki. Na "zachodzie" sie tego duzo sprzedaje bo tam sie inaczej zarabia. Tak czy inaczej piekne hobby.
 
ya360 / 46.151.136.* / 2015-05-17 17:09
Ani ROMET a juz na pewno nie JUNAK nie sa producentami jednośladow. TO TYPOWY CHINIOL SPROWADZANY DO POLSKI W KONTENERACH MONTOWANY W SKLEPACH SPRZEDAJACYCH TE DZIWADŁA
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

kumac686 / 77.222.238.* / 2015-05-17 17:08
Pokażcie mi gdzie produkuje się tego rometa.
Gdzie robią odlewy, gdzie spawają ramy.

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

Pieszy / 31.178.183.* / 2015-05-17 16:51
Kupujcie, kupujcie - jest duża potrzeba na dawców organów.

Re: Motocyklowy boom. Polskie marki liderami

Herf / 79.191.29.* / 2015-05-17 16:48
125 to raczej takie toczydełko do miasta. Całkiem sympatyczne zresztą, ale z motocyklem raczej nie ma co tego mylić.
 
Warszawiak74 / 94.240.34.* / 2015-05-18 06:30
Zobacz sobie co na zachodzie jest motocyklem, popatrz ile we Włoszech, Francji, Niemczech jeździe 125 ccm. Tam ludzie kupują dla przyjemności i korzyści a nie lansu! Racja, na miasto, ale właśnie większość jeździ po mieście albo po tzw. okolicy. Bez sensu kupować ścigacza z litrowym silnikiem na dojazdy do pracy

Oferty motoryzacyjne