Money.plMotoryzacjaWiadomościPublikacje

Tata wkracza do Polski

2008-08-29 12:05

Tata wkracza do Polski

Tata wkracza do Polski
Dystrybutor samochodów marki Tata Marubeni Motors Poland ogłosił ceny detaliczne wszystkich samochodów, które będą w ofercie handlowej od 1 września 2008 roku. Na początek cztery modele i 30 punktów sprzedaży. Najtańsza Indica z klimatyzacją, ale bez ABS-u, kosztuje 28 tys. zł.

Marubeni Motors Poland, które kilka lat temu było oficjalnym importerem samochodów marki Nissan w Polsce, w lipcu zapowiedziało wprowadzenie na nasz rynek aut indyjskiej marki Tata. Ta ostatnia zasłynęła m.in. z zaprezentowania modelu Nano, Oferta początkowo obejmować ma cztery modele oferowane w ok. 30 placówkach na terenie kraju.

Od 1 września w sprzedaży dostępne będą: Tata Indica (samochód kompaktowy), Tata Indigo (kombi na bazie Indica), Tata Safari (SUV) oraz Tata Xenon (pick-up). Modele Indica i Indigo będą dostępne w wersjach z silnikiem benzynowym i Diesla o pojemności ok. 1,4 litra. Modele Safari i Xenon będą dostępne z silnikiem Diesla o pojemności 2,2 litra i napędem na cztery koła lub jedną oś. W przypadku modelu Xenon będzie można wybierać między kabiną pojedynczą a podwójną. Wszystkie objęte są gwarancją na okres 36 miesięcy z limitem 100 000 km.

Najtańszym pojazdem jest Indica z silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 1405 cm i mocy 85 KM przy 6000 obr./min. Oferowana będzie w trzech specyfikacjach GLS, GLX i Sport. Wersja GLS ze wspomaganiem kierownicy, klimatyzacją, elektrycznie sterowanymi szybami przednimi i tylnymi, centralnym zamkiem i poduszkę gazową kierowcy kosztuje 27 900 zł (brutto). Wersję GLX z dodatkowo ABS, poduszką gazową pasażera i lampami przeciwmgłowymi wyceniono na 31 900 zł. Z kolei wersja Sport mająca ponadto aluminiowe felgi i skórzaną tapicerkę kosztuje 36 900 zł.

Indica z silnikiem Diesla o pojemności skokowej 1396 cm i mocy 70KM przy 4000 obr./min. będzie dostępna w dwóch wersjach DLS i DLX. Wersja DLS w cenie 33 900 zł ma wspomaganie kierownicy, klimatyzację, elektryczne sterowanie szyb przednich i tylnych, centralny zamek i poduszkę gazową kierowcy. Wersja DLX ma wszystkie elementy wyposażenia wersji DLS oraz dodatkowo ABS, poduszkę gazową pasażera i lampy przeciwmgłowe. Cena brutto 36 900 zł.

Kolejny model Indigo będzie dostępny z silnikiem benzynowym (GLX) i Diesla (DLX) z jedną wersją wyposażenia obejmującą: wspomaganie kierownicy, klimatyzację, ABS, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, centralny zamek, dwie poduszki gazowe, lampy przeciwmgłowe i relingi. Cena brutto wersji GLX to 37 900 zł, a wersji DLX 42 900 zł.

Safari będzie dostępne z napędem na jedną oś oraz na dwie osie z wyłącznie z silnikiem Diesla 2.2 DICOR. W tym ostatnim zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail" z turbodoładowaniem i chłodnicę międzystopniową. Maksymalna moc silnika 140 KM przy 4000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie 1700-2700 obr./min. W sprzedaży będzie jedna wersja wyposażenia dla samochodów z napędem 4x4 i 4x2 obejmująca wspomaganie kierownicy, klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, centralny zamek, poduszki gazowe dla kierowcy i pasażera, ABS, aluminiowe felgi, lampy przeciwmgłowe, boczne progi i relingi. Wersja z napędem 4x4 dodatkowo ma przekładnię rozdzielczą z elektrycznym sterowaniem mechanizmu przełączającego i elektrycznym sterownikiem. Cena wersji czteronapędowej" wynosi 79 900 zł, a odmiany 4x2 o 8 tys. zł mniej 71 900 zł.

Xenon, podobnie jak Safari, będzie oferowany z napędem 4x4 i 4x2 oraz silnikiem Diesla 2.2 DICOR. Do wyboru są dwie wersje wyposażenia DLS i DLE oraz dwa rodzaje kabiny - pojedyncza lub podwójna. Wersja DLS w cenie 48 800 zł brutto (40 000 zł netto) jako wersja bazowa dostępna jest tylko z napędem 4x2 z pojedynczą kabiną. Wersja DLE, bogatsza o klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek, aluminiowe felgi i lampy przeciwmgłowe z napędem 4x2 i pojedynczą kabiną kosztuje 53 800 zł (44 098 zł netto). Dopłata za napęd 4x4 wynosi 11 100 zł (9 099 zł netto), a za napęd 4x4 oraz podwójną kabinę 25 200 zł (21 396 zł).

Tata Motors
Największy w Indiach koncern motoryzacyjny, który w 2007 roku osiągnął przychód w wysokości 8,8 mld USD. Z ponad 4 milionami samochodów poruszających się po tamtejszych drogach koncern Tata jest liderem rynku pojazdów dostawczych i jednym z trzech największych producentów samochodów osobowych. Jest także czwartym na świecie producentem samochodów ciężarowych i drugim największym producentem autobusów. Samochody osobowe, ciężarowe i autobusy koncernu Tata są sprzedawane w wielu krajach Europy, Afryki, Bliskiego Wschodu, Azji Południowej, Azji Południowo-Wschodniej i Ameryki Południowej. Poprzez filie i przedsiębiorstwa stowarzyszone koncern jest obecny w Korei Południowej, Tajlandii i Hiszpanii. Zawiązał także partnerstwo strategiczne z Fiatem, a w 2008 roku kupił od Forda marki Jaguar i Land Rover.

Marubeni Corporation
Firmę założył w 1858 roku kupiec tekstylny o nazwisku Marubeni. Dziś jest to międzynarodowy konglomerat, który prowadzi działalność w duchu przywiązania do tradycji i wiary w postęp. Jako jedna z największych firm handlowych na świecie Marubeni jest notowana na Tokijskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Tagi: nissan, fso kombi, gmc safari
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne