Money.plMotoryzacjaWiadomościPublikacje

Skoda Fabia GreenLine

2008-09-21 00:00

Skoda Fabia GreenLine

Skoda Fabia GreenLine
W ofercie Skody pojawiły się najtańsze w historii modele.

Fabia GreenLine to najoszczędniejszy model, wyprodukowany dotychczas przez Skodę. Dostępna jest w wersji hatchback i kombi, a konstrukcyjnie bazuje na standardowym modelu Fabia Style. W ekologicznej wersji wprowadzono jednak szereg modyfikacji mających na celu obniżenie zużycia paliwa poprzez obniżenie masy samochodu, poprawienie jego aerodynamiki i podkreślenie ekologicznego charakteru. Konkretnie zastosowano tu 5-stopniową przekładnię manualną z dłuższymi przełożeniami, koło zapasowe zastąpił zestaw naprawczy, obniżono współczynnik oporu powietrza wersji hatchback poprzez obniżenie wysokości o 15 mm (w kombi współczynnik oporu powietrza Cx pozostał bez zmian) i dodanie spojler na klapie bagażnika, zastosowano opony charakteryzujące się o niższym oporem toczenia oraz wyższym dopuszczalnym ciśnieniem powietrza wewnątrz zamontowane na 14-calowych aluminiowych obręczach Fun.

Skoda Fabia GreenLine oferowana jest w dwóch rodzajach nadwozia hatchback i kombi i silnikiem Diesla 1,4 TDI PD DPF/59 kW (80 KM) oraz manualną, pięciostopniową skrzynią biegów. Niezależnie od wersji nadwozia średnie zużycie paliwa producent określa na 4,1 l ON/100 km, a emisję CO2 na 109 g/km. Porównanie wartości spalania wersji GreenLine w odniesieniu do zwykłych Fabii przedstawia jedna z załączonych ilustracji.

W wyposażeniu standardowym ma m.in. zamykane schowki w desce rozdzielczej, elektrycznie sterowane szyby i komputer pokładowy. Dodatkowo można doposażyć auto w automatyczną klimatyzację Climatronic, radio Dance z odtwarzaczem CD i MP3 oraz wejściem Aux In, czy zdalnie sterowany zamek ze składanym kluczykiem. W wersji kombi dostępne są relingi dachowe w kolorze czarnym lub srebrnym. Przednie reflektory przeciwmgielne otoczone zostały ramką w kolorze nadwozia w stylistyce Corner".

Fabia GreenLine w wersji hatchback kosztuje 53 000 zł, a w wersji kombi 56 100 zł. Dopłata w porównaniu z wersją Style, na której ekologiczna Skoda jest oparta, wynosi 4 200 zł. Taka kwota wynika m.in. z zastosowaniem filtra cząstek stałych, który nie jest dostępny w klasycznej wersji Fabii. Przy zużyciu paliwa mniejszym średnio o 0,6 l wersja GreenLine stawałaby się bardziej opłacalna od zwykłej dopiero po przejechaniu blisko 200 tys. km (powyżej 160 tys. km nie licząc kosztu odsetek). O bezpośredniej korzyści ekonomicznej można zatem mówić jedynie w przypadku flot samochodach firmowych z bardzo dużym rocznym przebiegiem i kilkuletnim okresem eksploatacji. Innym nabywcom musi wystarczyć chęć mniejszej emisji spalin do naszej atmosfery, co może się jednak zmienić po wprowadzeniu podatku ekologicznego, względnie nadejściu unijnych przepisów ograniczających emisję CO2.

Zdajemy sobie sprawę, że dopóki w Polsce nie zostaną wprowadzone przepisy proekologiczne, istnieją wciąż wyraźne bariery popytu mówi Tomasz Piasny, PR manager Skoda Auto Polska S.A. Jesteśmy zatem o krok przed decyzjami legislatorów i wprowadzamy na rynek artykuł, który mieści się w europejskich standardach produktu przyjaznego środowisku. Zamierzamy lobbować, aby stosowne przepisy weszły w życie, a póki co, naszą ofertę kierujemy głównie do Klientów flotowych, którzy posiadają świadomość proekologiczną, stać ich na odpowiednie inwestycje i wiedzą, jak znaczące oszczędności przynosi firmie ekojazda.

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne