2008-09-29 16:30
Peugeot 308 CC - najnowszy kabriolet spod znaku lwa
Salon w Paryżu będzie sceną premiery najnowszego cabrio marki Peugeot. Model 308 CC ma powtórzyć sukces wersji 307 CC.Peugeot ma duże doświadczenie w produkcji kabrioletów w oparciu o auta segmentu B i C wystarczy wspomnieć modele 206 CC, czy 307 CC, a ostatnio 207 CC.
Do koniec maja 2008 r. firma Peugeot wyprodukowała blisko 632 000 sztuk samochodów w wersji kabriolet coupe, przeznaczonych dla amatorów tej sztuki przyjemnego życia, dzięki czemu Peugeot stał się światowym liderem w tej kategorii:
457 500 sztuk serii 206 CC, a następnie 207 CC, modeli o założeniu 2+2, w segmencie małych samochodów (B)
174 500 samochodów Peugeot 307 CC, prawdziwie czteroosobowych, w segmencie średnich samochodów (M1)
Od wypuszczenia na rynek serii 307 CC w 2003 roku struktura rynku samochodów rekreacyjnych uległa znacznej modyfikacji, dzięki intensywnemu rozwojowi oferty kabrioletów z twardym składanym dachem; ostatnio pojawiło się więcej kabrioletów o miękkiej, bardziej delikatnej kopule dachowej. Wersja 307 CC była dla większości klientów głównie samochodem rodzinnym, wybieranym ze względu na trafność zamysłu i na komfort, doceniany w trakcie używania, a także na wysoką jakość urządzeń i jakość jazdy.
Wersja 308 zdążyła już zastąpić 307, zarówno jeśli chodzi o hatchbacka, jak i ostatnio SW, wykorzystując z powodzeniem atuty swojej poprzedniczki. Stworzona w tym samym duchu prawdziwie czteroosobowa seria 308 CC wykorzystuje kod genetyczny wersji 308, zamysł 307 CC, a także umiejętności tworzenia przez Peugeot kabrioletów coupe.
Od symbolu Peugeot po dach, od drzwiczek po listwy ochronne, grafika linii jest podkreślona przez wymodelowanie powodujące subtelną grę światła. Efektu dodają chromowane wykończenia.
Wymyślona z myślą o zaspokojeniu przyjemności użytkowników tej wyjątkowej sylwetki, wersja 308 CC rezygnuje ze zaspokajania ściśle ukierunkowanych potrzeb na rzecz przyjemnego życia na co dzień:
- w pełni automatyczny ruchomy dach, daje możliwość wyboru, w zależności od nastroju czy ochoty, dynamicznego coupe lub eleganckiego kabrioletu. Możliwość obejrzenia tego 20-sekundowego spektaklu na kolorowym wysuwanym ekranie.
- wersja 308 CC, ten prawdziwie czteroosobowy kabriolet coupe ma przewagę nad wersją 307 CC w postaci szerszego rozstawu kół i jakości karoserii, a także ustawienia siedzeń, w poprzedniej wersji przewidującego z tyłu więcej miejsca na nogi, teraz zaś stawiającego na ogólną przestronność.
- wersja 308 CC jest napędzana przez dwa dynamiczne i harmonijne napędy, zwieńczenie sześciu biegów manualnej skrzyni, a jeśli ktoś wolałby skrzynię automatyczną jest silnik 1,6 THP, 110 kW (150 koni) z turbokompresorem i bezpośrednim wtryskiem paliwa albo o 2.0 I Hdi FAP Euro 5, 103 kW (140 koni), szczególnie przyjazne dla środowiska.
- Samochód pozwalający na sprawianie sobie przyjemności skuteczną jazdą: szeroki rozstaw kół, obniżona podstawa i podwozie opracowane specjalnie z myślą o kształcie dają wersji 308 CC znakomite możliwości i przyczyniają się do zadowolenia kierowcy, jednocześnie gwarantując mu bezpieczeństwo. Hamulce tarczowe 302 x 26 są wielkością dostosowane do tych parametrów, zaś ESP tej serii jest bardzo czuły.
- Bardzo przyjemne odczucie stabilności wewnątrz 308 CC wydaje się być skuteczną ochroną przed wszelkimi drganiami, mogącymi zakłócić prowadzenie, widoczność za pojazdem i komfort jazdy. To efekt roztropnego rozłożenia wzmocnień konstrukcji, tłumiących damperów, trzymających pasków.
- W wersji coup 308 CC oferuje niezbędne dopełnienie dobrego samopoczucia w samochodzie, jakim jest komfort akustyczny. Przy jego opracowaniu celem było zapewnienie unikalnej jakości w konkurencyjnym środowisku.
Złożony układ konstrukcji ma za zadanie stawiać opór i rozpraszać energię pochodzącą od uderzeń przednich i bocznych. Został on uzupełniony nowoczesnymi inteligentnymi środkami bezpieczeństwa. Między innymi, przednie siedzenia posiadają boczne poduszki powietrzne w wersji klatka piersiowa/miednica i jako jedyne na świecie, boczną poduszkę powietrzną chroniącą głowę, co gwarantuje skuteczną ochronę wszystkich części ciała, niezależnie od pozycji fotela. W przypadku zagrożenia wywróceniem wysuwane łuki uruchamiane zapłonowo wyznaczają w ciągu kilku milisekund (krócej niż mrugnięcie oka) właściwą komórkę przestrzenną dla pasażerów, gwarantującą bezpieczeństwo. Wysokość, na jakiej znajduje się otwór przedniej szyby, została specjalnie do tego przystosowana. Celem tych prac było otrzymanie pięciu gwiazdek w teście EuroNcap na ochronę osób dorosłych znajdujących się w samochodzie
Zapewnić dobre samopoczucie w kabriolecie nawet przy złej pogodzie, wyprzedzić wiosnę, odsunąć zimę, cieszyć się zaśnieżonymi widokami migoczącymi w słońcu takie przyjemności Peugeot chce oferować użytkownikom wersji 308 CC, dzięki chroniącej konstrukcji, inteligentnej klimatyzacji dostosowanej do budowy kabrioletu, podgrzewanym siedzeniom, windstopowi i unikalnemu systemowi Airwave prawdziwemu szalowi ciepłego powietrza, którego temperaturę, moc i kierunek można regulować przyciskiem znajdującym się w zagłówku.
skomentuj artykuł