Money.plMotoryzacjaWiadomościPublikacje

Park Assist Vision

2008-09-14 00:00

Park Assist Vision

Park Assist Vision
Systemy w pełni automatycznego parkowania za kilka lat położą kres uciążliwemu zajmowaniu miejsca na ciasnych parkingach. Volkswagen zaprezentował już działający prototyp jednego z nich w Passacie.

Po tym, jak Volkswagen wprowadził w Touranie, Tiguanie i Passacie półautomatyczny system Park Assist", pomagający kierowcy przy parkowaniu równolegle do drogi, zaprezentował na targach w Hanowerze prototyp wjeżdżający także na miejsca parkingowe prostopadłe do pasa ruchu, i to całkowicie automatycznie. Kierowca wybiera jedynie zaproponowane miejsce na monitorze systemu nawigacji, przestawia dźwignię automatycznej skrzyni biegów (DSG) na P" i wysiada lub, jeśli chce, pozostaje w samochodzie.

Zainscenizowana przez Volkswagena na targach w Hanowerze sytuacja miała następujący przebieg: Passat Variant zbliża się, zatrzymuje, kierowca wysiada, zamyka drzwi i odchodząc celuje pilotem w samochód, który samoczynnie zaczyna parkować pomiędzy dwoma innymi autami. Potem wyłącza silnik i blokuje drzwi. Park Assist Vision" to system, który z łatwością może wprowadzić Passata z milimetrową dokładnością na miejsce parkingowe, jakich wiele w piętrowych garażach i przed większością supermarketów. Miejsca te, często ciasne, zmuszają wysiadających i wsiadających do przeciskania się między samochodami. Park Assist Vision" położyć ma kres tym niewygodom w niedalekiej przyszłości.

Dwie kamery, z lewej i prawej strony, umieszczone w lusterkach zewnętrznych są odpowiedzialne za pomiar wielkości luki parkingowej. Komputer analizuje sygnały video i przejmuje sterowanie nad układem kierowniczym i napędowym. Po uruchomieniu przez kierowcę procesu parkowania Park Assist Vision", wykorzystując elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, elektroniczny hamulec postojowy, skrzynię biegów DSG i pracę silnika, wjeżdża tyłem według obliczonego przedtem kursu w lukę parkingową. Dwie dalsze kamery z przodu i z tyłu oraz czujniki ultradźwiękowe nadzorują manewr i zatrzymują auto gdy jest to konieczne. Kierowca może w każdej chwili przerwać ten proces pilotem i przejąć kontrolę nad pojazdem.

Tagi: samochód, volkswagen, drogi, silnik, volkswagen passat, eagle vision
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne