Money.plMotoryzacjaWiadomościPublikacje

Mercedes-Benz Actros - Truck of the Year 2009

2008-09-24 15:00

Mercedes-Benz Actros - Truck of the Year 2009

W kategorii aut najcięższych nie było niespodzianki. Tytuł "Truck of the year 2009

Flagowy model ciężarowy koncernu Daimler zadebiutował na polskim rynku w marcu br. Ciężarówka ta nieznacznie tylko zmieniła swój wygląd zewnętrzny, bo prawie wszystko, co zmieniono w nowym Actrosie służy poprawie bezpieczeństwa czynnego lub biernego, a także zwiększeniu komfortu pracy kierowcy.
W sumie w trzeciej generacji Actrosa zostało wprowadzonych 37 udoskonaleń w obrębie ekonomiczności, komfortu, bezpieczeństwa i designu.
Jurorzy z pewnością docenili główną innowację jaką wprowadził Mercedes-Benz do tego modelu - jako pierwszy producent aut w tym segmencie rynkowym, w standardzie zaoferował całkowicie zautomatyzowany system przełączania biegów - zmodernizowaną skrzynię biegów Mercedes PowerShift 2. Tym samym Mercedes-Benz jest pierwszym producentem samochodów użytkowych standardowo oferującym w pełni zautomatyzowaną skrzynię biegów w ciężkich samochodach ciężarowych. Mercedes PowerShift stanowi połączenie mechanicznej skrzyni biegów z elektronicznym układem sterującym, który oprócz zautomatyzowanego przełączania biegów i uruchamiania sprzęgła zawiera też wiele innych funkcji obsługowych. Jego zalety są w praktyce korzyściami, jakie klient odnosi z komfortowej, ekonomicznej i bezpiecznej jazdy.
Jurorzy docenili także napędy nowego Actrosa - ekonomiczne silniki z technologią BlueTec, którym klienci zaufali już ponad 100 000 razy. To silniki V6 w sześciu klasach mocy - od 235 kW (320 KM) do 350 kW (476 KM) - oraz silniki V8 w trzech klasach mocy - od 375 kW (510 KM) do 440 kW (598 KM). BlueTec łączy w wyjątkowy sposób ekonomię z ekologią. Poruszające się dotychczas na drogach samochody ciężarowe Mercedes-Benz wyposażone w technologię BlueTec zaoszczędziły ok. 300 milionów litrów oleju napędowego i uchroniły środowisko naturalne przed emisją ok. 700 tys. ton CO 2 .
Przypomnijmy, że Mercedes Actros trzeciej generacji został wpisany w tym roku do Księgi Rekordów Guinnessa. Podczas trwającej siedem dni bez przerwy jazdy testowej w Nardo seryjny nowy Actros o ładowności 40 ton z ponad 25-tonowym załadunkiem oraz średnią prędkością 80 km/h przejechał 12 728,94 kilometrów spalił dokładnie 19,44 l oleju napędowego na 100 km bądź też w przeliczeniu niecałe 0,8 litra na 100 tonokilometrów (tkm). Obserwatorów Księgi Rekordów Guinnessa uznali, że wynik ten zasługuje na wpis jako światowy rekord w kategorii "Najbardziej ekonomiczny 40-tonowy samochód ciężarowy" (The most fuel efficient 40 ton Truck).
Od swego debiutu rynkowego w 1996 roku, Mercedes sprzedał już ponad 550 tys. Actrosów w ponad 100 krajach, co czyni go jednym z najpopularniejszych samochodów ciężarowych na świecie.
Tagi: mercedes, jaguar daimler, fso truck, lotus v8
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne