2008-10-03 16:03
Dacia Logan MCV
Druga generacja Logana w wersji kombi do polskich salonów trafi w I kwartale przyszłego roku. To siedmiomiejscowe auto będzie objęte trzyletnią gwarancją.Po wprowadzeniu Sandero w czerwcu i nowego Logana w lipcu Dacia zaprezentowała go w wersji kombi - Logan MCV (Multi Convivial Vehicle). Co ważne, poprzednia generacja tego modelu sprzedawała się dobrze do października 2006 r. nabywców znalazło 150 tys. egzemplarzy.
Nowa Dacia Logan MCV zostanie wprowadzona do sprzedaży w Europie w listopadzie 2008 r. W Polsce pojawi się w 1 kwartale 2009 r. i będzie objęta trzyletnią gwarancją (lub do 100 000 km).
Logan MCV zachowuje charakterystyczną stylistykę wprowadzoną w Dacii Sandero i Loganie w wersji sedan. Nabywcy Logana MCV wybierali najczęściej lepiej wyposażone wersje: wersja Laurate stanowiła od 60% do 80% sprzedanych aut w zależności od kraju. Obecnie ta popularna wersja, wzbogacona o nowe wyposażenie będzie jeszcze bardziej atrakcyjna. Wersja Laurate nowego Logana MCV otrzymuje nową, zarazem nowocześniejszą i bardziej funkcjonalną, deskę rozdzielczą wprowadzoną w Sandero, oraz nową konsolę. Staranne dopracowano również ergonomię przełączników i czytelność informacji na tablicy rozdzielczej. Regulowana na wysokość kolumna kierownicy podnosi ergonomię miejsca kierowcy i umożliwia przyjęcie wygodnej pozycji ciała podczas prowadzenia. W celu poprawy widoczności do tyłu wprowadzono w tej wersji zagłówki wsuwane w tylne oparcia.
W konfiguracji siedmiomiejscowej Nowy Logan MCV umożliwia stosunkowo komfortową podróż trzem dorosłym osobom wysokiego wzrostu (powyżej 1,90 m) w drugim rzędzie oraz dwóm kolejnym osobom w trzecim rzędzie. Nowa Dacia Logan MCV może się poszczycić pojemnością bagażnika wynoszącą 700 litrów w konfiguracji pięciomiejscowej, sięgającą 2350 litrów w konfiguracji dwumiejscowej.
Nowa Dacia Logan MCV jest wyposażona w ABS i może mieć do czterech poduszek powietrznych dwie poduszki kierowcy i pasażera, oraz dwie poduszki boczne chroniące klatkę piersiową.
Oferta silników nie została zmieniona w stosunku do poprzedniej generacji. To sprawdzone jednostki napędowe spod znaku Renault. Są to dwa ośmiozaworowe silniki benzynowe o pojemności 1.4 l i 1.6 l idealnie spełniają kryteria niskich kosztów, solidności. Dostępny jest także benzynowy silnik 1.6 16V 105 KM, ceniony za elastyczną pracę i wysoką przyjemność jazdy.Dostępny jest również diesel - silnik 1.5 dCi, który może rozwijać moc 68 lub 85 KM.