Money.plMotoryzacjaWiadomościPublikacje

C3 Picasso - paryski magic box Citroëna

2008-09-29 16:13

C3 Picasso - paryski magic box Citroëna

Minivan nowej generacji C3 Picasso, którego premiera odbędzie się podczas Światowego Salonu Samochodowego w Paryżu, zostanie wprowadzony do sprzedaży w pierwszym kwartale 2009 roku.

C3 Picasso wyróżnia się odważnym stylem i nowatorską konstrukcją, oferując maksymalne doświetlenie i przestronność wnętrza w minimalnych gabarytach. Intuicyjna i praktyczna adaptowalna budowa zapewnia niespotykane dotąd możliwości spełniające wszystkie potrzeby i zachcianki.


Wyposażony w gamę oszczędnych, ekologicznych i wykazujących bardzo dobre osiągi silników C3 Picasso jest sterowny i zwinny, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów poszukujących przyjemności jazdy i pozytywnych emocji.

Przed modelem C3 Picasso, który będzie produkowany w ilości 110 000 sztuk rocznie w zakładach w Trnavie (Słowacja), stoi ambitne zadanie zajęcia wiodącej pozycji w swoim segmencie rynku, na wzór C4 Picasso i Grand C4 Picasso, najlepiej sprzedających się minivanów w Europie w 2008 roku.

Diabelsko uroczy
Krągłe i kwadratowe kształty, siła i sympatia, nowoczesność i urok stylu retro, przestrzeń i płynność: C3 Picasso umiejętnie łączy antagonizmy, oferując samochód o nowatorskiej stylizacji oraz przyciągającej, a jednocześnie nieco zuchwałej osobowości.

Czysta i funkcjonalna sylwetka wyraża podstawowe przesłanie C3 Picasso, który pragnie udostępnić użytkownikom wszystkie możliwe funkcje, aby skutecznie im towarzyszyć we wszystkich sytuacjach życiowych.

Duży w środku, mały na zewnątrz
Dzięki nowatorskiej budowie C3 Picasso stanowi wyważoną połączenie małych gabarytów i przestronności. Samochód o długości 4,08 m, szerokości 1,73 m i wysokości 1,62 m ma zwarty przód i pionową linię tyłu. Te niespotykane proporcje zapewniają wyjątkową przestrzeń wnętrza każdemu z pasażerów. Pojemność bagażnika również zadziwia, wynosząc do 500 litrów (VDA) pod półką w konfiguracji 5 miejscowej, co stanowi wzorcowy wynik w tej kategorii samochodów. W optymalnej konfiguracji z opuszczoną tylną kanapą pojemność do wykorzystania dochodzi do 1 506 litrów!

Bagażnik może być wyposażony w przenośną, dwufunkcyjną lampę. Wkomponowana w boczną ścianę bagażnika lampa oświetla przestrzeń bagażnika, a w wersji przenośnej służy jako latarka, która może pracować przez 45 minut i doładowuje się w czasie jazdy po ponownym umieszczeniu w obudowie.s

Przemyślna koncepcja, która ułatwia życie
C3 Picasso reformuje prostotę użytkowania, oferując łatwą i intuicyjną adaptowalną budowę, która umożliwia optymalizację dostępnej przestrzeni w rekordowym czasie. Tylne siedzenia są podzielone i przesuwają się niezależnie w zakresie 150 mm, dzięki czemu można wygodnie przewozić wszelkie ładunki. Siedzenia składają się jedną ręką za pomocą przycisków umieszczonych w górnej części siedzisk tylnych. Ta funkcja w połączeniu z ruchomą podłogą bagażnika zapewnia idealnie płaską powierzchnię ładunkową aż do tylnej części pierwszego rzędu siedzeń. Długość może zostać dodatkowo zwiększona do 2,41 m po złożeniu oparcia pasażera z przodu w formie stolika.

Samochód stworzony dla przyjemności
Za kierownicą C3 Picasso przyjemność jazdy nabiera nowego wymiaru, który nie ma sobie równych w tej kategorii minivanów.
Zwarta budowa i mały promień skrętu sprawiają, że samochód jest bardzo sterowny, zręcznie stawiając czoła wszystkim przeszkodom.
Przeznaczony na wszystkie drogi C3 Picasso jest wyposażony w gamę skutecznych i prostych silników. C3 Picasso oferuje dwa silniki benzynowe nowej generacji, VTi 95 i VTi 120, które uzupełniają ofertę silników wysokoprężnych HDi 90 i HDi 110 FAP o uznanych zaletach pod względem przyjemności kierowania i osiągów.

Poziom emisji CO2 należy do najniższych w tej kategorii, zapewniając C3 Picasso miejsce wśród samochodów najbardziej przyjaznych dla środowiska. W najbardziej rozpowszechnionej wersji z oponami 16-calowymi, silniki HDi wyróżnione proekologicznym znakiem AirdreamR wykazują emisję odpowiednio na poziomie 125 i 130 g. W większości wersji z silnikami benzynowymi poziom emisji kształtuje się poniżej 160 g, co również zapewnia C3 Picasso wiodącą pozycję na rynku.

W szklanej kuli
Stanowisko kierowcy podnosi przyjemność jazdy do należnej jej, najwyższej rangi. Stało się to możliwe dzięki niezrównanej widoczności, która zamienia kabinę w szklaną kulę, otwartą na zewnętrzny świat i jednocześnie w pełni komfortową.

Stanowisko kierowcy oferuje doskonałą widoczność zewnętrzną dzięki panoramicznej, trzyczęściowej szybie przedniej, dostępnej dotychczas jedynie w kilku modelach vanów z wyższych kategorii. Jej budowa umożliwia zastosowanie cieńszych słupków przednich, poprawiając widzenie obuoczne.

Parametry układu jezdnego godne sedana
C3 Picasso charakteryzuje się doskonałą stabilnością nadwozia oraz precyzją układu jezdnego, w szczególności dzięki skutecznemu zawieszeniu, które niezależnie od okoliczności zapewnia optymalny kompromis pomiędzy komfortem i dynamicznym zachowaniem na drodze.

Zawieszenie przednie samochodu jest typu pseudo-McPherson z dolnymi trójkątnymi wahaczami i stabilizatorem. Zawieszenie tylne posiada odkształcalną oś, której wymiary i sztywność zapewniają parametry jezdne na najlepszym poziomie.

W zależności od poziomu wykończenia i wersji silnika C3 Picasso proponuje 15-calowe koła z oponami 195/60 Michelin Energy Saper, 16-calowe koła z oponami 195/55 R16 Michelin Energy Saper oraz opcjonalnie 17-calowe koła z oponami 205/45 R17 Michelin Pilot Exalto 2.

Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy z systemem zmiennej regulacji jest dostępny w wyposażeniu standardowym. Poziom wspomagania jest zależny od prędkości i kąta skrętu kierownicy, zapewniając ustawienie dostosowane do warunków użytkowania. Układ kierowniczy jest bardziej sztywny przy dużej prędkości ze względów bezpieczeństwa i bardziej elastyczny przy niskich prędkościach dla ułatwienia manewrów.

C3 Pcasso zapewnia bezpieczeństwo aktywne na wysokim poziomie dzięki w pełni kontrowanemu układowi jezdnemu i niezawodnemu układowi hamulcowemu. W trudnych warunkach kompleksowy system elektronicznych urządzeń wspomagających kierowanie ułatwia kierowcy panowanie nad sytuacją. Oferowane standardowo systemy ABS i REF (elektroniczny rozkład siły hamowania) są uzupełnione o wspomaganie hamowania awaryjnego (AFU) i automatyczne włączanie świateł awaryjnych.

System ESP jest dostępny w ofercie opcjonalnej : w przypadku utraty przyczepności dynamiczny system kontroli stabilności automatycznie koryguje tor jazdy ograniczając poślizg kół dzięki antypoślizgowemu systemowi ASR.

Oszczędne i ekologiczne silniki o bardzo dobrych osiągach
Gama silników proponowana przez C3 Picasso wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów wielofunkcyjnych vanów, którzy pragną użytkować samochód zarówno w mieście jak i na długich trasach. Celowo zwięzła i starannie dobrana oferta jest komplementarna, obejmując cały wachlarz potrzeb.

Oferta obejmuje:
- dwa silniki wysokoprężne z proekologicznym znakiem AirdreamR przyznawanym samochodom gamy Citrona najbardziej przyjaznym dla środowiska:

- silnik HDi 90: rozwija moc 66 kW WE (90 kM WE) i oferuje maksymalny moment 215 Nm przy prędkości obrotowej 1 750 obr/min. Silnik o pojemności 1 560 cm3 współpracuje z mechaniczną, pięcioprzełożeniową skrzynią biegów i wykazuje ograniczoną emisję CO2 na poziomie 125 g/km (w wersji z 16-calowymi kołami i w cyklu mieszanym)

- silnik HDi 110 FAP: jest wyposażony standardowo w filtr cząstek stałych (FAP). 16-zaworowy silnik o pojemności 1 560 cm3 rozwija moc 80 kW WE (109 kM WE) i osiąga moment 260 Nm dzięki funkcji overboost, która umożliwia doraźny wzrost ciśnienia doładowania. Silnik również współpracuje z pięcioprzełożeniową mechaniczną skrzynią biegów i wykazuje emisję CO2 wynoszącą 130 g/km (w wersji z 16-calowymi kołami i w cyklu mieszanym).

- dwa silniki benzynowe należące do nowej generacji silników benzynowych opracowanych we współpracy z grupą BMW:

- silnik VTi 95: otwierający gamę silnik o pojemności 1 397 cm3 jest wyposażony w 5-przełożeniową przekładnię i rozwija moc 70 kW WE (95 kM WE). Moment osiąga wartość 135 Nm przy prędkości obrotowej wynoszącej 4 000 obr/min.

- silnik VTi 120: spełnia przyszłą normę ekologiczną Euro 5 i wyróżnia się dobrymi osiągami w połączeniu z przyjemnością jazdy. Współpracuje z pięcioprzełożeniową, mechaniczną skrzynią biegów. Silnik o pojemności 1 598 cm3 rozwija moc 88 kW (lub 120 kM WE) przy prędkości obrotowej 6000 obr/min. Maksymalny moment wynosi 160 Nm przy prędkości 4 250 obr/min.
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne