Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a olej napędowy o 10 gr
Ceny popularnej benzyny Pb95 mogą skoczyć do 5,15 zł za litr, a oleju napędowego do 5,10 zł/l - twierdzą analitycy. Grozi nam to, jeżeli rząd nie zdecyduje się na obniżkę paliwowej akcyzy lub nie zrezygnuje z likwidacji ulgi na biopaliwa. Obniżka podatków jest najprostszym sposobem na to, by ulżyć kierowcom. Ponad połowa ceny, którą płacimy tankując na stacjach to podatki.
- Chcemy, żeby ten rząd otrząsnął się i oczekujemy poważnej debaty w Sejmie na temat przeciwdziałania skutkom podwyżek cen paliw - domagają się politycy SLD.
Rząd pozostaje głuchy na te żądania. Sylwia Stelmachowska z biura prasowego Ministerstwa Finansów poinformowała Money.pl, że obecnie resort nie ma żadnego projektu, który zakładałby obniżenie akcyzy na paliwa. Zaznaczyła jednak, że cały czas analizowana jest sytuacja na rynku paliw.
Ponad połowa tego co płacisz na stacji benzynowej to podatki
Ponad 50 procent średniej ceny paliwa to haracz jaki płacimy państwu, pod postacią opłaty paliwowej, akcyzy i podatku VAT. Najwięcej - ponad 30 proc. ceny pochłania akcyza. Pozostała część to: cena surowca oraz marża właściciela stacji.
źródło: BM Reflex
Ceny po krótkiej stabilizacji znów pójdą w górę
Ceny prawie wszystkich paliw wciąż pną się w górę. Przyczyną jest niepokój związany z rozruchami na Bliskim Wschodzie i wojną w Libii. Średnia cena litra najpopularniejszej benzyny już ponad tydzień temu przebiła psychologiczną granicę pięciu złotych, a jeszcze w drugiej połowie lutego za litr Pb95 płaciliśmy przeciętnie 4,80 złotych.
W ciągu miesiąca koszt tankowania wzrósł o 25 groszy. Czyli o blisko 5 procent. Podobnie rosły też ceny droższej benzyny Pb98 oraz oleju napędowego.
źródło: BM Reflex, *średnia cena detaliczna litra paliwa
Zadowoleni mogą być jedynie tankujący autogaz. Jego cena w ciągu ostatnich dwóch miesięcy spadła o 9 groszy na litrze z 2,64 pod koniec stycznia do obecnej ceny - 2,55 zł.źródło: e-petrol
- LPG jest paliwem specyficznym, ponieważ jego ceny są niezależne od paliw tradycyjnych. Wpływ na nie ma przede wszystkim cena hurtowa, a importowany jest głównie ze wschodu - mówi Jakub Bogucki, analityk firmy e-petrol.
Czujko: Rząd nie ulży kierowcom
Ekspert dodaje, że wrażliwość ceny detalicznej jest mniejsza w porównaniu z benzyną czy dieslem, ponieważ marże na gaz są wyższe. - Dzięki temu nie dochodzi do radykalnych skoków cen, ponieważ nawet przypadku podwyżek w hurcie, właściciele mają zapas na obniżenie swojej marży. Stąd też cena w detalu jest dość stabilna, ponieważ podlega nieznacznym wahaniom rzędu kilku groszy na litrze - dodaje Bogucki.
Dlatego też aktualny trend zwyżkowy w hurtowej cenie autogazu może być nawet nieodczuwalny dla kierowców, choć w skali całego kraju mogą występować istotne różnice w cenie. Jak podkreślają eksperci wynikają one z wewnętrznych uwarunkowań związanych dystrybucją, a nie z ceny surowca.
Zdaniem analityków, w najbliższym czasie nie mamy co liczyć na znaczne spadki cen paliw. Jeżeli już to mogą być zaledwie kilkugroszowe.
Ceny detaliczne paliw w Polsce wraz z prognozą na najbliższe dni (zł/litr) | ||
Rodzaj paliwa | Obecne, średnie ceny | Prognoza do 3 kwietnia |
Pb98 | 5,20 | 5,13-5,23 |
Pb95 | 5,04 | 4,98-5,12 |
ON | 5 |
4,97-5,09 |
LPG | 2,55 | 2,45-2,62 |
źródło: e-petrol, BM Reflex
Niestety po 1 maja, tankujący benzynę i olej znów dostaną mocniej po kieszeni. Skończy się wtedy okres ulgi na biokomponenty używane przez rafinerie przy produkcji paliw. - Jeśli ta ulga zniknie, to wzrośnie koszt wytworzenia paliw - twierdzi Jacek Krawiec prezes PKN Orlen.
Cena obalenia Kaddafiego to 5,4 zł za litr benzyny
Podobnego zdania jest Urszula Cieślak z BM Reflex - To może oznaczać wzrost ceny o 7-10 groszy na litrze - prognozuje.
Jej zdaniem rząd mógłby nie tylko zapobiec podwyżkom, zmieniając przepisy dotyczące biopaliw, ale wręcz spowodować obniżenie cen paliw między innymi przez obniżenie akcyzy.
- Gdyby rząd zdecydował się obniżyć akcyzę do dopuszczanego przez Unię Europejską minimum, to w tej chwili byłoby to mniej więcej 10 groszy na litrze oleju napędowego i nawet 23 grosze na litrze benzyny - wylicza Urszula Cieślak.
Bogacze oszczędzają. Porsche i Jaguar pojadą na gaz
Ekspertka zaznacza jednak, że nie można wprost przekładać tego na zmniejszenie cen na stacjach paliw. - Od kilku tygodni poziom marż właścicieli stacji jest ograniczony, w związku ze wzrostem cen ropy na świecie. Możliwe więc, że stacje benzynowe wykorzystałyby obniżenie akcyzy do tego by podnieść swoją marże. Rezultat byłby taki, że tankujący diesla odczuliby tylko lekkie spadki ceny - mówi Cieślak.
W trochę lepszej sytuacji znaleźliby się kierowcy jeżdżący na benzynie, ponieważ przy dystrybutorze cena zjechałaby poniżej psychologicznej granicy 5 zł. - Obniżka akcyzy jest teraz podwójnie pożądana, ponieważ stacje paliwowe mają małe marże. Właściciele mogliby je nieco podnieść, a klienci zyskaliby jeszcze parę groszy na litrze - komentuje Jakub Bogucki, analityk firmy e-petrol.
ROLNICY TANKUJĄ TANIEJ |
Wśród tankujących są jednak równi i równiejsi. Uprzywilejowanymi są rolnicy, którzy tankują olej napędowy. Przysługuje im limitowany zwrot akcyzy. Oczywiście kwota, jaką dostają, zależy od wielkości gospodarstwa. W tym roku mogą liczyć na nie więcej niż 73,10 zł na 1 hektar użytków rolnych. Dopłaty do paliwa rolniczego uruchomiono po raz pierwszy w 2006 roku - wtedy rolnikom budżet państwa wypłacił ponad 114 mln złotych. Rok później ta kwota wzrosła do 262 mln zł, by w roku 2008 sięgnąć 498 mln zł, a w 2009 roku już 609 mln złotych. |
Czytaj w Money.pl | |
![]() |
"Ceny paliw mogą znacząco wzrosnąć" Za miesiąc za paliwo możemy zapłacić znacznie więcej, bo kończy się ulga akcyzowa dla importerów. |
![]() |
Polacy są przekonani. Rząd nie spełnia obietnic 72 proc. jest twierdzi, że rząd nie realizuje obietnic złożonych przez PO w kampanii wyborczej. |
![]() |
UOKiK: Tankujemy gorsze paliwa Pogorszenie dotyczy benzyny i gazu. W przypadku ropy jakość nieznacznie poprawiła się. |
![]() |
SLD chce odwołać Rostowskiego za rosnące ceny Sojusz ma też pretensje o zmiany w OFE i podwyżkę VAT. W środę będzie zbierał podpisy pod wnioskiem o odwołanie ministra. |
![]() |
Załamanie sprzedaży aut. Sprawdź czy właśnie teraz warto je kupić W porównaniu z końcem 2010 r. sprzedaż spadła o połowę. Możemy liczyć na rabaty. |
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży kierowcom
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
Pozdrawiam,
Bronisław
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
Temu naszemu rudemu Kadafiemu zawsze będzie mało
A głupek po obejrzeniu TVN-u i tak zagłosuje jak należy.
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży kierowcom
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
To bardzo dziwne dla mnie stwierdzenie. W 2007 roku w lipcu cena ropy na swiecie wahala sie w okolicach 150 dol. Cena hurtowa w polskich firmach Orlen i Lotus byla w granicach 3.360 zł za 1m3. W tej chwilli ta sama cena wynosi ok 4.000 zł. Oplata paliwowa wzrosla kilkanascie zlotych na 1m3. Akcyza sie w tym czasie nie zmienila. Ciekawi mnie jak wtedy wygladala marza tych firm. Wszyscy narzekaja na rzad za cene benzyny, a nikt nie mowi, ze glownie wzrosly ceny hurtowe w naszych kochanych firmach. Niestety nie dysponuje jak wzrosly koszty wydobycia ropy na swiecie. Poprosze o sporzadzenie porzadnego raportu w tej kwestii, a nie wytykanie bledu jednym lub drugim.
Rostowski: Nie będzie obniżki akcyzy na benzynę i nowych ulg podatkowych -2011-03-30 10:00 Źródło: PAP
Panimali ?
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
Cytat:
Ostatni dzień bycia marszałkiem Sejmu Bronisław Komorowski uświetnił przyznaniem sobie 22 tysięcy złotych nagrody. Wysokie premie otrzymali też wicemarszałkowie – pisze „Super Express”.
Dzień po otrzymaniu premii Bronisław Komorowski zrzekł się mandatu posła, bo został wybrany na prezydenta. W ciągu 2010 roku Prezydium Sejmu przyznało sobie w sumie trzy nagrody - dwa razy po 100 proc. i raz 150 proc. uposażenia. Odkąd urząd marszałka objął Grzegorz Schetyna, Prezydium zadecydowało o przyznaniu sobie kolejnych dwóch premiach.
- Zostaliśmy nagrodzeni za ciężką pracę. Po katastrofie smoleńskiej pracowaliśmy w Prezydium Sejmu jedynie we troje - tłumaczy marszałek Stefan Niesiołowski (PO)
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
Tak i mogłby również działać sprawnie kontrole państwowe
Polecam:
http://interia360.pl/artykul/jak-ukrasc-codziennie-nowe-luksusowe-ferrari-tak-by-nikt-nie-zauwazyl,44489
Za głupotę gówniarzy głosujących na PO płacą wszyscy
Ważne żeby Drzewiecki z PO mógł się bujać na Florydzie za pieniądze tubylców z Dzikiego Kraju...
Ważne żeby Drzewiecki z PO mógł się bujać na Florydzie za pieniądze tubylców z Dzikiego Kraju...
bo POtrzeba wiecej wplywu z akcyzy i vat-u do budzetu na zasypanie dziury PObudzetowej .
I m/n dlatego...nie zrezygnuja z rąbania podatników !
Za głupotę gówniarzy głosujących na PO płacą wszyscy [0]
rządowych (nie mylić z agencjami towarzyskimi, to protytucja, a rządowe to podłe ku@@two).
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
A tak na marginesie - przy takiej cenie dolara benzyna kosztowałaby ok, 4,30-4,50 zł
ale mizeria grafomańska
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
Karawana pojedzie dalej.
Skończyć naganianie klientów na rosyjski LPG!
Nowy program PO
To już chyba wiecie dlaczego nie da się obniżyć akcyzy ?
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
I jak w tym kraju ma być lepiej gdy otaczają nas tacy młodzi ynteligenci ( jakby napisał wasz guru) z wielkich miast
Re: Benzyna mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
Wszystko po 5 złotych
Re: Benzyny mogłaby być tańsza o 23 gr, a diesel o 10 gr. Rząd nie ulży...
Większego hipokryty jak tusk nie widziałem do zobaczenia przy urnach na jesieni !11