Poślizgi kół motocykla - chciane i niechciane
Hamownie do szczytu zakrętu (ang.: trail braking)
Wjeżdżanie na hamulcu w zakręt obciąża przednią oponę zdecydowanie bardziej, niż przy normalnym pokonywaniu zakrętów. Poza zapewnieniem przyczepności koniecznej do jazdy w zakręcie, opona musi radzić sobie z siłami generowanymi przez hamowanie, które próbują wypchnąć oponę na zewnątrz zakrętu. Wielu doskonałych kierowców daje czasem nieco za dużo hamulca i kończy się to lowsidem. W przypadku tego podejścia kierowca ma mniej informacji zwrotnej, ponieważ zawieszenie jest mocno skompresowane przez użycie hamulców. Idealnie jest wykonać całe hamowanie przed skręceniem motocyklem a następnie stopniowo odpuszczać hamulec aż do szczytu zakrętu, który jest miejscem największego pochylenia motocykla, a tym samym miejscem gdzie do dyspozycji mamy najmniej przyczepności.