Money.plMotoryzacjaWiadomościMotocykle

Capirossi w Warszawie - konkurs Rizla Suzuki

1970-01-01 00:00

Capirossi w Warszawie - konkurs Rizla Suzuki

Capirossi w Warszawie - konkurs Rizla Suzuki

Loris Capirossi, trzykrotny mistrz świata w wyścigach motocyklowych z lat 90., czołowy zawodnik klasy 500cm3 MotoGP, na zaproszenie Suzuki Poland i firmy GrandysDuo, przyjeżdża w lutym do Warszawy, aby spotkać się z polskimi fanami podczas  I Ogólnopolskiej Wystawy Motocykli i Skuterów (wcześniej pod nazwą MOTOCYKLEXPO).

Z tej okazji Suzuki Motor Poland zorganizowało specjalny konkurs dla prawdziwych fanów Capirexa. Na zwycięzców czekają nagrody, oczywiście z kolekcji Rizla Suzuki. Aby wziąć udział w zabawie wystarczy odpowiedzieć na pięć prostych pytań znajdujących się na stronie konkursu i wymyślić oryginalne hasło. Konkurs potrwa do 6 lutego.

Pasjonatom dwóch kółek włoski zawodnik jest dobrze znany z przekazów serialu motocyklowego Grand Prix w TV Eurosport, teraz będziemy mieli okazję bezpośrednio go poznać. Loris Capirossi (ur. 4.04.1973) to postać szczególna motocyklowego światka. Do GP trafił mając 17 lat (bez 10 dni), i bryluje na torach już 19 sezonów. Był autorem największej sensacji sezonu'90, bo oto debiutant został najmłodszym w historii Grand Prix Mistrzem Świata, pokonując takich tuzów jak Hans Spaan (Holandia), Stefan Prein (Niemcy) czy „Aspar" Jorge  Martinez  (Hiszpania).

Jak przystało na włoskie zwyczaje Loris z motocyklem obyty był od najmłodszych lat: ojciec Giordano zabierał go na wyścigi. Jako 5-cio latek dostał crossówkę, a potem w grupach juniorskich uzyskiwał całkiem dobre wyniki, także w wyścigach drogowych. Na jego nieprzeciętny talent zwrócili uwagę bracia Francesco i Pier-Paolo Pileri (champion 125cm3 z 1975), rekomendując 15-sto latka do Mistrzostw Europy.

W pierwszym roku startów w MŚ Loris nie miał nawet stałego numeru (#65, 48, 49, 59, 61, 65), ale z jaką dumą ten mikry nastolatek rozwijał szarfę z napisem FORZA ITALIA po ostatnim wygranym wyścigu (w pięciu końcowych rundach trzy zwycięstwa GP). W sezonie'91, startując z numerem „1", Capirossi obronił tytuł i przeszedł do klasy 250cm3, pozostając nadal w stajni Pilerich, aby po dwóch sezonach w klasie 500cm3, w fabrycznym teamie Aprilia Racing kierowanym przez Carlo Pernata, zostać Mistrzem Świata sezonu'98 w klasie 250 cm3 po kontrowersyjnym starciu ze swoim partnerem z zespołu Tetsuya Harada w GP Argentyny.

Być może Loris Capirossi, z racji chociażby wieku, nie będzie już jednym z najmocniejszych rywali sporo młodszych kierowców ze światowej elity „królewskiej klasy". Zespoły fabryczne bardzo sobie jednak cenią jego wiedzę o motocyklach i umiejętność współpracy z obsługą techniczną. Dlatego, nie bez kozery, Ducati wchodząc do MotoGP w sezonie 2003 zaangażowała Lorisa. Po pięciu latach z Ducati Capirossi uznał, że czas na zmianę, na nowe wyzwania. Przyjął więc ofertę Suzuki i od 2008 startuje w barwach Rizla Suzuki wraz z Chrisem Vermeulenem. Przed teamem, którym kieruje Paul Denning, oraz inżynierami fabrycznymi Suzuki, stoi ambitne zadanie przygotowania na najbliższy sezon modelu wyścigówki bardzo konkurencyjnego wobec wiodących obecnie marek: Ducati, Honda, Yamaha. I wiele wskazuje na to, że tak będzie.

Obok talentu sportowego i znajomości tajników motocykla Loris posiada wiele osobistych zalet: pogodę ducha, wewnętrzny spokój, serdeczny i życzliwy stosunek do ludzi, oddanie rodzinie. Przez tyle lat, niełatwego przecież „życia na walizkach" w ciągłych wędrówkach po torach całego świata, żadnego skandalu ani nawet skandaliku wokół jego osoby. Zatem nie tylko postawą na torach wyścigowych „Capirex" zaskarbił sobie wielką sympatię całej motocyklowej społeczności i jesteśmy pewni, że także polskich fanów podczas spotkania w hali MT Polska przy ulicy Marsa 56 w Warszawie podczas lutowej wystawy na stoisku Suzuki w dniu 14. lutego. Oczywiście oprócz samego zawodnika będzie można zobaczyć motocykl, którym startował w minionym sezonie.   

Loris Capirossi  1990 - 2008

Klasa sezon Miejsce w MŚ Liczba startów GP Podium ogółem Pole position Fastest lap Team GP motocykl 125cc






1990 I 14 3 8

Marlb. Pileri Honda 1991 I 13 5 12

Marlb. Pileri Honda

27 8 20 5 4
250cc







1992 XII 12 - -

Marlb. Pileri Honda 1993 II 14 3 7

Marlb. Pileri Honda 1994 III 14 4 9

Marlb. Pileri Honda 250cc






1997 VI 14 - 3

Aprilia Racing 1998 I 14 2 9

Aprilia GP Racing 1999 III 16 3 9

Elf Axo Gresini Honda

84 12 37 23 18
500cc






1995 VI 13 - 1

Marlb.Pileri Honda 1996 XII 14 1 2

Marlb.Rainey Yamaha 2000 VII 16 1 4

Emerson Honda Pons 2001 III 16 - 9

West Honda Pons







MotoGP






2002 VIII 14 - 2

West Honda Pons 2003 IV 16 1 6

Marlboro Ducati 2004 IX 14 - 1

Marlboro Ducati 2005 VIII 17 2 4

Marlboro Ducati 2006 III 17 3 8

Marlboro Ducati 2007 VII 18 1 4

Marlboro Ducati 2008 X 16 - 1

Rizla Suzuki 500/ MotoGP
171 9 42 13 10








Ogółem
282 29 99 41 32
Tagi: suzuki, aprilia, ducati, maserati racing
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne