11 chętnych na budowanie odcinka A1
Chodzi o odcinek o długości 40 km. Jak poinformował Hadaj, od momentu podpisania umowy wykonawca będzie miał 32 miesiące na zaprojektowanie i wybudowanie autostrady. Oddanie A1 od Strykowa do Tuszyna planowane jest w drugiej połowie 2013 roku.
Koncesja na budowę odcinka A1 ze Strykowa do Pyrzowic wygasła w styczniu, kiedy konsorcjum Autostrada Południe nie zapewniło finansowania dla inwestycji. Podjęto wówczas decyzję, że droga będzie budowana w systemie tradycyjnym, ze środków budżetowych. Koszt budowy szacowano na 7,5 mld zł.
Początkowo Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiadała, że jest szansa, by droga była gotowa na Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w 2012 roku. Później jednak okazało się, że projekt zawiera błędy, więc go odrzucono. Dyrekcja ogłosiła przetarg na budowę odcinka Stryków-Tuszyn w kwietniu. Przetarg na dokumentację projektową odcinka z Tuszyna do Pyrzowic GDDKiA ogłosiła w lipcu.
Jak poinformował rzecznik, GDDKiA zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia około 1,57 mld zł. Najtańszą ofertę w przetargu złożyło konsorcjum firm z liderem Polimex-Mostostal SA. Za zaprojektowanie i wybudowanie tego odcinka A1 zaoferowało cenę brutto około 1,15 mld zł.
Czytaj w Money.pl | |
Budowa autostrad znacznie opóźniona Na Euro 2012 raczej nie będzie połączenia autostradowego z Ukrainą |
|
Za autostrady płacimy najwięcej w Unii Za średnią pensję Polak przejedzie trasę niemal cztery razy krótszą niż Francuz. |