Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Związkowcy z fabryki Opla zadowoleni z decyzji GM

2009-11-04 11:32

Związkowcy z fabryki Opla zadowoleni z decyzji GM

Związkowcy z fabryki Opla zadowoleni z decyzji GM
Fot. PAP/EPA

Związkowcy z gliwickiej fabryki Opla z umiarkowanym optymizmem przyjęli decyzję General Motors o rezygnacji ze sprzedaży europejskiego Opla kanadyjsko-rosyjskiemu konsorcjum. Działacze Solidarności uważają, że obawy o przyszłość fabryki są dziś mniejsze, ale wciąż pozostają.

- Może nie ma hurraoptymizmu i skakania pod sufit, bo nadal przyszłość jest niepewna, ale obawy są nieco mniejsze - powiedział wiceszef zakładowej Solidarności w gliwickim Oplu, Mirosław Rzeźniczek.



- Problem z Magną poległa na tym, że konsorcjum nie chciało dać gwarancji, że nasz zakład będzie nadal funkcjonował - dodał związkowiec.

Załoga gliwickiej fabryki obawiała się, że po przejęciu Opla przez Magnę zakład w Gliwicach zostanie w ciągu najbliższych kilku lat zlikwidowany.

W tym roku, w związku z kryzysem na europejskim rynku, gliwicka fabryka zmniejszyła produkcję o ponad połowę. Od początku roku do końca września z linii produkcyjnych w zakładzie zjechało 66 tys. 955 aut wobec 151 tys. 779 w tym samym czasie zeszłego roku.
- To, że Opel pozostanie w GM daje nadzieję , że ekonomia zwycięży nad polityką i gliwicka fabryka, która jest najbardziej efektywnym zakładem Opla w Europie, przetrwa trudne czasy i znów będzie się rozwijać - uważa Rzeźniczek.

Według związkowców, od początku kryzysu na rynku samochodowym, w związku z drastycznym obniżeniem produkcji, pracę w gliwickiej fabryce i w firmach kooperujących straciło w około tysiąca osób.

Według danych GM Poland zatrudnienie w samej fabryce zmniejszyło się, w dwóch fazach, o ok. 500 osób.

Impulsem prowadzącym do wzrostu produkcji w gliwickim zakładzie ma być wprowadzenie do produkcji nowego modelu samochodu - astry czwartej generacji. Jej seryjna produkcja ruszy w drugiej połowie listopada.

Oprócz astry IV w Gliwicach nadal będą wytwarzane modele astra III sedan i zafira. W sierpniu, po niespełna sześciu latach od uruchomienia produkcji, zakład zakończył wytwarzanie astry classic II. W Gliwicach powstało niespełna 244 tys. tych aut.

Tagi: sprzedaż, rezygnacja, gliwice, opel, general motors
Zobacz więcej: Sprzedaż Opla
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne