Wypadki w Warszwie. 90 zabitych, 1233 rannych w 2011 r.
W 2011 r. w Warszawie nieco spadła liczba wypadków drogowych, ale wzrosła liczby rannych oraz zabitych; w ub.r. w wypadkach śmierć poniosło 90 osób, podczas gdy rok wcześniej 57 - wynika z raportu o stanie bezpieczeństwa drogowego w stolicy.
Raport przedstawił w czwartek Marek Wierczyński ze stołecznego Zarządu Dróg Miejskich podczas debaty Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego w Warszawie.
Ze statystyk wynika, że w 2011 r. na ulicach stolicy doszło do 1056 wypadków (rok wcześniej - 1074). Ranne zostały 1233 osoby (wzrost o 18). Natomiast liczba ofiar śmiertelnych wzrosła z 57 do 90.
W ub.r. człowiek ginął na warszawskich ulicach średnio co cztery dni, natomiast codziennie co najmniej trzy osoby były ranne.
Według ZDM głównym problemem bezpieczeństwa ruchu drogowego w Warszawie jest zagrożenie pieszego, które niezmiennie utrzymuje się na wysokim poziomie. W 2011 r. doszło 490 wypadków, w których kierowcy najeżdżali na pieszych. Śmierć poniosło 51 osób (22 na miejscu, 29 zmarło w ciągu 30 dni od wypadku), ranne zostały 462 osoby. Inne rodzaje wypadków pociągnęły za sobą wśród pieszych tylko pięć ofiar śmiertelnych i 11 rannych. W 2010 r. we wszystkich rodzajach wypadków zginęło jedynie 38 pieszych.
Główną przyczyną wypadków z udziałem pieszych w 2011 r. było nieprawidłowe przejeżdżanie przejść przez kierowców - stwierdzono to w 51 proc. przypadków. Zdecydowanie rzadsze były przyczyny leżące po stronie pieszych - nieostrożne wejście na jezdnię przed jadącym pojazdem (14 proc.), wejście na czerwonym świetle (9 proc.) i przechodzenie w niedozwolonym miejscu (8 proc.).
ZDM podkreśla, że niepokojącym zjawiskiem są ucieczki kierowców z miejsca wypadku, do którego doszło z udziałem pieszego - w 2011 r. odnotowano 45 przypadków ucieczek (wszystkich ucieczek odnotowano 99). Do wypadków z udziałem pieszych najczęściej dochodziło na skrzyżowaniach z pierwszeństwem przejazdu oraz prostych odcinkach dróg.
Spośród wszystkich wypadków drogowych w stolicy w 2011 r. 884 (czyli 84 proc.) zostało spowodowanych przez kierowców, a 15 proc. przez pieszych. Kierowcy, którzy nie ukończyli 25 lat, spowodowali 109 wypadków, czyli o 21 mniej niż rok wcześniej. Tylko 2 proc. wszystkich wypadków spowodowali kierowcy znajdujący się pod wpływem alkoholu.
Jeśli weźmie się pod uwagę statystyki wypadków, najniebezpieczniejsze skrzyżowania to: al. Solidarności z al. Jana Pawła II, ul. Kasprzaka z al. Prymasa Tysiąclecia, al. Niepodległości z ul. Batorego i Al. Jerozolimskich z ul. Ryżową.
Najwięcej wypadków miało miejsce w czerwcu, wrześniu i grudniu (ponad 100), najbezpieczniejsze były natomiast styczeń i listopad (70 i 71 wypadków).
Czytaj więcej o sytuacji w Warszawie w Money.pl | |
Wiadomo kiedy otworzą tunel Wisłostrady Hanna Gronkiewicz-Waltz: budżet miasta nie straci ani złotówki z powodu opóźnienia budowy drugiej linii metra. Ma ona powstać do roku 2014. |
|
Za dwa lata pojadą nim pasażerowie w stolicy Termin zakończenia inwestycji zapisany w kontrakcie się nie zmienił i jest to wciąż październik 2013 r. |
|
Warszawa na podium... 2 miejsce w długości korków Jeden z producentów nawigacji wydał werdykt, że Warszawa jest druga w Europie pod względem ulicznych korków. Specjaliści poddają jednak w wątpliwość zastosowaną metodę zbierania danych. |