Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

W marcu Polacy kupili 29 tys. nowych aut

2010-04-07 18:36

W marcu Polacy kupili 29 tys. nowych aut

W marcu Polacy kupili 29 tys. nowych aut
Fot. lorentey/CC/Flickr

W marcu Polacy kupili 29 tys. 348 nowych aut osobowych. To o 5,6 proc. mniej niż w marcu ubiegłego roku i o prawie 5 tys., czyli 20,3 proc. więcej niż w lutym tego roku - podał monitorujący rynek instytut Samar.

Ogółem w pierwszym kwartale tego roku w Polsce kupiono 79 tys. 114 nowych samochodów osobowych, czyli o około 10 proc. mniej niż przed rokiem - wynika z przesłanych do Samaru danych producentów i importerów.



Nadal Polacy najchętniej kupują Skody. W ciągu trzech pierwszych miesięcy tego roku sprzedano 9230 aut tej marki, tj. o 2,34 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2009. Skoda ma największy, bo 11,67-proc. udział w polskim rynku motoryzacyjnym.

Na drugie miejsce wysunęła się Toyota ze sprzedażą 7010 aut, o blisko 11-proc. mniejszą niż przed rokiem. Na trzecią pozycję spadł Fiat ze sprzedażą 6733 samochodów, o 28,26 proc. gorszą niż w 2009 r.

Dalsze miejsca w kolejności zajęły marki:

  • Volkswagen - 6118 sprzedanych aut (spadek w porównaniu z rokiem 2009 o 15,44 proc.),
  • Opel - 5842 (spadek o 22,25 proc.),
  • Ford - 5585 (spadek o 32 proc.),
  • Renault - 4432 (spadek o 11,13 proc.),
  • Kia - 4045 (wzrost o 3,85 proc.),
  • Peugeot - 3533 (spadek o 4,46 proc.
  • Hyundai - 3148 (spadek o 7,22 proc.).
ZOBACZ TAKŻE:
Tagi: rynek, sprzedaż, dane, auto, marki, samar, kwartał, moto, samochcody
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne