Toyota odzyskuje zaufanie klientów?
Toyota odbiła się od dna. Sprzedaż aut japońskiego koncernu wzrosła w marcu w Stanach Zjednoczonych Ameryki, aż o ponad 40 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Zdaniem analityków w odzyskaniu klientów pomogły znaczne zniżki cen, które wprowadzono po aferze ze szwankującymi hamulcami - donosi BBC.
Japoński producent samochodów odnotował skok sprzedaży w USA o 40,7 proc. w porównaniu z marcem ubiegłego roku. Wzrost przyszedł po spadku sprzedaży w lutym o 8,7 proc.
ZOBACZ TAKŻE: Toyota i Mazda zawarły strategiczny sojusz
Ford i General Motors również odnotowały wzrost sprzedaży w ubiegłym miesiącu, odpowiednio aż o 39,8 proc. i 20,6 proc.
Chrysler, trzeci z wielkiej trójki amerykańskich firm samochodowych, odnotował spadek sprzedaży o 8,3 proc.
Toyota odzyskuje zaufanie kierowców?
Toyota musiała dokonać przeglądu ponad ośmiu milionów samochodów na całym świecie ze względu na problemy z pedałami gazu i hamulca.
- Dobre wyniki sprzedaży Toyoty odzwierciedlają zaufanie klientów dla bezpieczeństwa i niezawodności naszych pojazdów oraz do marki, powiedział Don Esmond, wiceprezes Toyota Motor Sales USA.
Toyota jest największym na świecie producentem samochodów, zarówno pod względem przychodów i sprzedaży.
Sprzedaż Nissana w USA wzrosła 43,3 proc. w marcu, podczas gdy Hyundaia o 15,4 proc.