Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Skody Fabia Greenline i Superb Greenline

2008-09-05 14:45

Skody Fabia Greenline i Superb Greenline

Skody Fabia Greenline i Superb Greenline
Dostępne w Polsce pod koniec września.


Dwa pierwsze modele z gamy ekologicznych samochodów Skody wchodzą na Polski rynek pod koniec września. Fabia i Superb w wersjach GreenLine zostały stworzone przez Skoda Auto z myślą o ochronie środowiska naturalnego. Głównym założeniem projektu jest oszczędność paliwa, a także zmniejszenie emisji gazów i wydzielania szkodliwych substancji do otoczenia.

Skoda Fabia GreenLine debiutowała na Targach we Frankfurcie w 2007 roku. Dostępna jest w wersji nadwoziowej hatchback i combi z silnikiem 1.4 TDI PD/59 kW (80 KM) DPF i manualną, pięciostopniową skrzynią biegów. Obie wersje zużywają średnio 4,1 l ON/100 km, natomiast emisja CO2 wynosi 109 g/km. Takie osiągi umożliwiło wprowadzenie kilku modyfikacji, m.in.: poprawienia aerodynamiki (niższy współczynnik Cx), redukcji masy pojazdu, obniżeniu zawieszenia o 15 mm, zmienionej charakterystyce przekładni zmiany biegów i zastosowaniu opon o niższym oporze toczenia To wszystko przy utrzymaniu poziomu komfortu i bezpieczeństwa. Fabia GreenLine należy do najoszczędniejszych modeli wyprodukowanych dotąd przez Skoda Auto.

Skoda Superb Greenline zadebiutowała na targach motoryzacyjnych Genewa 2008. Samochód ten jest napędzany silnikiem Diesla o pojemności 1.9 l i mocy 77 kW (105 KM) z którym współpracuje 5-stopniowa manualna przekładnia zmiany biegów. Model zużywa w cyklu mieszanym zaledwie 5,1 l ON/100 km i emituje 136g CO2/km. Także w przypadku Nowego Superba tajemnica obniżenia zużycia paliwa tkwi w optymalizacji aerodynamicznej. Zawieszenie obniżono o 16 mm, usprawniając tym samym cyrkulację powietrza pod samochodem. Do ograniczenia spalania przyczyniło się również obniżenie masy Nowej Skody Superb GreenLine zamiast ciężkiego koła zapasowego, w bagażniku znajduje się zestaw do naprawy opon. Standardowe wyposażenie obejmuje ogumienie o niskim oporze toczenia oraz wyższym dopuszczalnym ciśnieniu powietrza wewnątrz. Zmieniono także zestopniowanie przełożeń skrzyni biegów. W efekcie Superb mieści się w grupie pionierów swej klasy, oferujących proekologiczne rozwiązania podobne do tych, jakie zapewniał segment małych samochodów. To pierwszy przypadek samochodu z tego segmentu, w którym emisja CO2 jest niższa niż 140 g/km.

W przyszłości można spodziewać się pojawienia w wersji GreenLine również modelu Skoda Octavia, także na polskim rynku.

(ac)

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne