General Motors pod Wielkim Murem
Kwiecień był szczęśliwy dla General Motors w Chinach. Sprzedaż aut amerykańskiego koncernu wzrosła w Państwie Środka o połowę.
Zmagający się na rozwiniętych rynkach z ekonomiczną gorączką gigant motoryzacyjny z Detroit sprzedał w Chinach ponad 150 tys. samochodów. Zdaniem ekspertów świadczy to o tym, że na naszych oczach wyłania się największy rynek motoryzacyjny świata.
GM chwali się, że z 151 084 sztuk największym zainteresowaniem cieszyły się modele marki Wulling, które powstają w kooperacji spółek SAIC-GM-Wulling. Sprzedaż tych aut typu mini urosła w stosunku do kwietnia 2008 aż o 60 proc. i wyniosła ponad 95,5 tys. sztuk
Z rodzimej produkcji GM największym wzięciem cieszył się Buick Excelle, który znalazł 22 tys. nabywców.
W tej sytuacji GM nie zważając na swoje problemy finansowe chce rozwijać dalszą obecność w Chinach. Amerykański koncern zapowiedział, że planuje w w tym kraju wzrost sprzedaży do 2 mln samochodów rocznie. Poziom ten powinien osiągnąć w ciągu pięciu lat.
ZOBACZ TAKŻE: