Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Ford EcoSport - pierwsza jazda

2014-03-26 06:00

Ford EcoSport - pierwsza jazda

Ford EcoSport - pierwsza jazda

Rozmiar nie ma znaczenia

Z daleka wygląda jak solidny wóz terenowy - zapas nosi na grzbiecie, ma spory prześwit i krótki zwis z przodu i z tyłu. Z wyglądu - idealne auto do jazdy w terenie. Z bliska Ford EcoSport okazuje się niespełna 4-metrowym samochodem, uszytym na miarę aktualnej mody i wielkomiejskich bulwarów.

Ford EcoSport został skonstruowany na płycie podłogowej, wykorzystywanej przez Forda na całym świecie do budowy małych samochodów. W ofercie producenta spod błękitnego owalu nowy crossover uzupełnia gamę aut, do której należą popularna Fiesta i mały, ale przestronny van - B-Max. Silniki, w związku z obowiązującą nie tylko u Forda modą, EcoSport też ma małe. Co nie znaczy, że słabe. Do wyboru są 1-litrowy, 3-cylindrowy benzynowy silnik EcoBoost o mocy 125 KM oraz 1,5-litrowy diesel TDCi o mocy 90 KM i 110 KM. Do jazdy miejskiej, jak najbardziej, wystarczające.

W czasie jazd testowych w górzystym terenie okazało się, że na trasie 125-konny EcoSport też daje radę. 170 Nm siły napędowej kierowca ma do dyspozycji już od 1400 obr/min do aż 4500 obr/min. W praktyce nie ma potrzeby cisnąć silnika do aż takich prędkości obrotowych. Jednostka napędowa małego crossovera jest tak samo dynamiczna i elastyczna w przedziale 2000-3000 obr/min, jak i 4000-5000 obr/min. Do przerzucania biegów wcześnie i szybko zachęca nie tylko rześki silnik, ale również precyzyjny mechanizm zmiany przełożeń 5-biegowej przekładni.

EcoSport - wyposażony z przodu w kolumny McPhersona, z tyłu w belkę skrętną - prowadzi się pewnie i gwarantuje spore poczucie bezpieczeństwa. Wynika ono z wyczuwalnego zapasu przyczepności kół do nawierzchni oraz ze stabilności nadwozia, mimo że wymiary EcoSporta (długość bez koła zapasowego - 3998 mm, szerokość - 1765 mm, wysokość - 1665 mm) nie ułatwiają mu szybkiego poruszania się krętymi drogami. Pod względem precyzji prowadzenia mały crossover Forda nie różni się jednak od znacznie niższej Fiesty.

Ford EcoSport
  • fot: Ford
  • fot: Ford
  • fot: Ford
Nie tylko starszą siostrę, ale nawet niektóre duże SUV-y, Ford EcoSport potrafiłby zawstydzić w terenie. Prześwit, kąt natarcia i kąt zejścia, wynoszą - odpowiednio - 200 mm, 22,1 stopnia i 35 stopni. Głębokość brodzenia to aż 550 mm. Uzbrojony w terenowe opony, mały i sprytny EcoSport mógłby zajechać dalej niż większość dużych SUV-ów, wyposażonych w napęd na cztery koła i opony szosowe.

Ford EcoSport, z nowoczesną elektroniką na pokładzie - obejmującą rozbudowany system komunikacji kierowcy z samochodem (SYNC oraz AppLink) oraz najnowsze układy zwiększające bezpieczeństwo podróżowania i komfort użytkowania - znacznie lepiej sprawdzi się w mieście. Wysoka pozycja za kierownicą, duży prześwit i poczucie jazdy samochodem znacznie większym niż jest w rzeczywistości sprawiają, że kierowcy czują się w takich autach pewniej. Zwłaszcza kobiety, chociaż nie tylko. Do nich w dużej mierze producenci kierują i z myślą o nich projektują małe crossovery. EcoSport, ze względu na design a'la samochód Adama Małysza na Rajd Dakar, jako pierwszy wydaje się mrugać okiem bardziej do facetów. Ciekawe, ilu znajdzie się odważnych, aby publicznie zamanifestować, że rozmiar nie ma znaczenia. Ford przewiduje, że do 2018 roku sprzedaż małych SUV-ów wzrośnie o nawet 90%.

Ford EcoSport powstał na globalnej platformie konstrukcyjnej segmentu B i łączy w sobie funkcjonalność małego samochodu osobowego i wygląd auta klasy SUV.

Przedstawia również potencjalnym klientom wybór w którym zawiera się nowy Ford B-MAX jak również Ford Fiesta.

Ford EcoSport to pierwszy model marki w całości opracowany w Ameryce Południowej. Ford EcoSport ma być w Europie odpowiedzią na rosnący popyt na auta klasy SUV, który – jak wynika z przewidywań producenta – ma się podwoić w ciągu nadchodzących pięciu lat.

- Ford EcoSport pokonał miliony kilometrów testowych w najtrudniejszym terenie i najgorszych warunkach klimatycznych – dodaje Collins.

Model wyposażony będzie w aktywowany głosem samochodowy system komunikacji SYNC, który przy pomocy komend głosowych umożliwia obsługę telefonu i odtwarzanie muzyki z urządzeń podłączonych zdalnie Bluetooth lub przez gniazdo USB.

Ford EcoSport będzie posiadał szeroki zakres technologii wspomagających kierowcę takich jak m.in. układ ABS zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania, elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy ESP oraz układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniu HLA.




Ford EcoSport jest wyposażony w benzynowy silnik 1.0 l EcoBoost, zwycięzcę konkursu „2012 International Engine of the Year”, lub 1,5-litrową jednostkę wysokoprężną, co zapewnia mu czołową w klasie ekonomikę zużycia paliwa.

Po wprowadzeniu do sprzedaży Ford EcoSport będzie drugim SUV-em w stale wzbogacanej ofercie firmy w Europie – obok niedawno zaprezentowanego Forda Kuga. Ford planuje także wprowadzenie na rynek europejski Forda Edge nowej generacji, większego i bardziej luksusowego crossovera popularnego w Stanach Zjednoczonych i na innych rynkach.

Udoskonalony Ford EcoSport będzie oferowany z innowacyjnym silnikiem 1.0 l EcoBoost o mocy 110 KM, zwycięzcą konkursu „International Engine of the Year”, oraz silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1.5 l i mocy 90 KM, co zapewni mu czołową w klasie ekonomikę żużycia paliwa.

Ford zaprezentował dziś w Genewie Forda EcoSport w odmianie europejskiej, który stanowi ważne ogniwo transformacji produktowej firmy; kompaktowy i zwinny SUV oferuje przestronne wnętrze, nowoczesny design oraz inteligentne technologie.

Ford EcoSport będzie oferowany w Europie z silnikiem 1,0 l EcoBoost o mocy 125 KM, który zwyciężył w konkursie „International Engine of the Year”, jednostką wysokoprężną o pojemności 1,5 l i mocy 110 KM oraz odmianą 90 KM silnika 1,5 l, który zapewni autu wiodącą w klasie ekonomikę zużycia paliwa.

Powiększająca się rodzina europejskich SUV-ów Forda obejmuje obecnie nowego Forda Kuga, do którego pod koniec 2013 roku dołączy Ford EcoSport, a w późniejszym terminie Ford Edge nowej generacji.

Ford EcoSport dołącza do nowego Forda Kuga i pomoże firmie zrealizować ambitny plan sprzedaży na rynku europejskim miliona SUV-ów w ciągu najbliższych sześciu lat. Ford planuje także wprowadzić na rynek europejski Forda Edge nowej generacji, większego i bardziej luksusowego modelu popularnego w Stanach Zjednoczonych i na innych rynkach.

Nowy Ford EcoSport będzie oferowany z innowacyjnym silnikiem 1,0 l EcoBoost o mocy 125 KM, który zwyciężył w konkursie „International Engine of the Year”, jednostką wysokoprężną o pojemności 1,5 l i mocy 110 KM oraz odmianą 90 KM silnika 1,5 l, który zapewni autu czołową w klasie ekonomikę zużycia paliwa.

- Nowy Ford EcoSport w wersji europejskiej jest bardzo ekonomicznym, zwrotnym i stylowym pojazdem, który obok kompaktowego Forda B-MAX, bestsellerowego Forda Fiesta oraz nowego Forda Tourneo Courier uzupełni gamę niewielkich pojazdów przeznaczonych na rynki w Europie - powiedział Nick FitzGerald, główny inżynier programu EcoSport.

Ford EcoSport jest pierwszym globalnym pojazdem Forda opracowanym w całości w Ameryce Południowej. Przełomowy model pierwszej generacji zadebiutował w 2003 roku, tworząc nowy segment aut i sprzedając się w regionie w liczbie ponad 700 000 egzemplarzy. Nowa wersja, która pojawiła się na rynku w Brazylii we wrześniu ubiegłego roku, ma szansę przyczynić się do dalszego rozwoju Forda w Indiach i Chinach, gdzie samochód zadebiutuje jeszcze w tym roku.

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

 
Kałasznikoff / 146.66.245.* / 2014-03-28 23:54
Fajne auto i fajny tekst.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/

Oferty motoryzacyjne