Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Fiat zdecydował o przyszłości pandy

2010-07-21 14:41

Fiat zdecydował o przyszłości pandy

Fiat zdecydował o przyszłości pandy
Fot. fiatpress.pl

Zarząd Fiata zaaprobował decyzję o przeniesieniu produkcji pandy z Polski do Włoch. Posiedzenie odbyło się wyjątkowo nie w Turynie, lecz w Auburn Hills pod Detroit, w kwaterze generalnej Chryslera.

To - zdaniem obserwatorów - świadczy o tym, że niebawem środkiem ciężkości włoskiego koncernu będą Stany Zjednoczone. Przekonanie to umacnia zaaprobowana w Detroit decyzja o podziale Fiata od przyszłego roku na dwie niezależne grupy:

  • jedna będzie się zajmować wyłącznie motoryzacją,
  • druga - pod nazwą Fiat Industrial - będzie kontrolować udziały koncernu w innych sektorach.

Perspektywa usamodzielnienia się grupy Fiat Automobiles jest - zdaniem analityków - wstępem do jej umiędzynarodowienia. W konsekwencji - twierdzą obserwatorzy - Włochy, z ojczyzny Fiata, staną się jednym z jego rynków i będą mieć taki sam wpływ na jego decyzje, jak na przykład Polska, czyli niewielki.

W związku z tym cytuje się niedawne trudności z przeniesieniem produkcji Pandy do Pomigliano d'Arco pod Neapolem. - Rozwiązano je pod długich rokowaniach ze związkami zawodowymi i referendum wśród załogi, podczas gdy nikt nie zapytał Polaków o zdanie w tej sprawie - pisze internetowy dziennik Blitzquotidiano.

IAR
Tagi: inwestycje, produkcja, Polska, fiat, włochy, auto, tychy, moto, panda
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Re: Fiat ostatecznie zdecydował o przyszłości pandy

Pajchiwo / 2010-07-21 21:12 / Tysiącznik na forum
No to teraz jestem ciekaw jak władza rozegra oddanie przez Fiata dotacji na fabrykę.
Pewnie - w odróżnieniu od krajów rozwiniętych - uzna, że nic się przecież nie stało...
 
meee / 77.253.182.* / 2010-07-21 21:28
no a co sie stalo? Calkowicie inne auto pod ta sama nazwa co produkowane w Tychach bedzie produkowane we Wloszech. W Tychach beda prestizowe Lancie produkowane, to umozliwi obnizenie ceny malej lancii i moze dzieki temu zdobedzie popularnosc. NIestety rynek premium nie jest tak duzy jak aut popularnych, wiec bedzie ich produkowanych mniej. Hmmm ta lancia kosztuje 39 900, wiec nie wiem, czy az tak prestizowa jest. Peugeot 207 czy Vw Polo sa jednak bardziej prestizowe...
 
Pajchiwo / 2010-07-22 07:05 / Tysiącznik na forum
A stało się to, że w Polsce nikt nie odbiera dotacji i ulg przyznanych zagranicznym firmom w związku z czym nie muszą się liczyć z kosztami opuszczenia naszego kraju.
Efekt jest taki, że w ogóle się z nami nie liczą i niepewność rynku pracy się pogłębia.
 
meeee / 213.238.91.* / 2010-07-22 11:00
Oni nie opuszczaja Tychow. Stara Panda nadal tam bedzie produkowana. Z tego co ja widze to premier Wloch chcial, zeby tam bylo duzo aut produkowanych. No to najtansze, najprostsze auto bedzie tam produkowane, a w zamian nieco wieksze pojdzie do Tychow, bardziej skomplikowane, drozsze o 15 tys zl. Gazety nakrecily, ze FIAT "przenosi" ale to nowy model (fakt, ze nastepca), wiec bym nazwal to wprowadzeniem produkcji gdzie indziej. O wszystkim zadecyduja kupujacy. Tak jak zadecydowali o kilku zmianach przy produkcji FIATA 500. Tak samo moze byc z Lancia. Doplaty jak sie skoncza to male auta moga nie byc tak mocno na fali. Tym bardziej, ze teraz maja wiecej konkurencji, jak Ford Ka, Peugeot 107, Citroen C1, Toyota Aygo i sporo koreancow

Oferty motoryzacyjne