Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Citroen Jumper - w nowej odsłonie [GALERIA]

2014-04-24 06:25

Citroen Jumper - w nowej odsłonie

Citroen Jumper - w nowej odsłonie
Fot. Citroën

Nowy Jumper - największy w gamie dostawczych Citroënów - będzie dostępny w 4 wersjach długości nadwozia, w 3 wielkościach rozstawu osi i w 3 odmianach wysokości nadwozia. Oferowane będą odmiany dostawcze z pojedynczą i podwójną kabiną oraz osobowe.

 

Pod wieloma względami nowy Jumper chce zrewolucjonizować segment największych aut dostawczych. Nowa konstrukcja oferuje nowe możliwości zarówno jeśli chodzi o wykorzystanie przestrzeni ładunkowej Jumpera, jak i wyposażenie auta z zakresu komfortu użytkowania i bezpieczeństwa jazdy.

 

Jumper - obok Nemo, Berlingo i Jumpy największe auto dostawcze Citroëna
  • fot: Citroën
  • fot: Citroën
  • fot: Citroën

 

Jumper może pochwalić się największą szerokością podłogi przedziału ładunkowego, mierzoną między nadkolami oraz największą szerokością przestrzeni ładunkowej, wynoszącą 1,87 m. Do przedziału ładunkowego najdłuższej odmiany Jumpera można załadować przedmioty o długości aż 4,07 m. Drzwi najwyższej wersji największego dostawczego Citroëna liczą 2,03 m wysokości, a boczne przesuwane mają szerokość 1,25 m. Najmniejsza z ośmiu oferowanych odmian nadwoziowych ma przestrzeń ładunkową o pojemności 8 m3, natomiast największa - ponad 2 razy większą (17 m3). W samochodach wyposażonych w pneumatyczne zawieszenie, którego wysokość można regulować w zakresie 7 cm, wysokość progu załadunkowego wynosi jedynie 49,3 cm. Ponadto, regulowane pneumatyczne zawieszenie zapewnia Jumperowi stały prześwit niezależnie od obciążenia auta.

Największy dostawczy Citroën w nowej odsłonie będzie oferowany z wyposażeniem, które dotychczas było zarezerwowane wyłącznie dla aut osobowych. Na liście dodatków nie zabraknie nawet takich elementów, jak system kontroli trakcji (Intelligent Traction Control), asystent zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control), tempomat z funkcją ogranicznika prędkości, a nawet system informujący o przekroczeniu linii poziomych na jezdni (Lane Departure Warning System) czy układ kontroli ciśnienia powietrza w oponach.

Dostawcze wersje Jumpera będą oferowane w dwóch wariantach zabudowy - jako tzw. blaszak lub z przeszklonymi panelami po bokach nadwozia. Jumper będzie także dostępny jako samochód osobowy (5- lub 9-miejscowy). Dostawcze i osobowe Jumpery będą dostępne z trzema wielkościami rozstawu osi do wyboru (3,00 m, 3,45 m i 4,04 m) oraz w trzech wersjach wysokości nadwozia (2,25 m, 2,52 m i 2,76 m).

Aby wielogodzinna jazda Jumperem była jak najbardziej komfortowa, samochód można wyposażyć w fotel o regulowanej sprężystości, zależnej od wagi kierowcy (w zakresie wagi od 40 kg do 130 kg). Ponadto, fotel jest wyposażony w regulowany podłokietnik i podpórkę pod lędźwiami. Wysoko umieszczona dźwignia zmiany biegów i - zastosowany po raz pierwszy w samochodzie dostawczym - 5-calowy kolorowy wyświetlacz multimediów sprawiają, że pozycja do jazdy i obsługa Jumpera jest bardzo komfortowa. Wnętrze i wyposażenie Citroëna Jumpera pozwala czuć się kierowcy, jak w samochodzie osbowym, a nie dostawczym.

Do napędu Jumpera może służyć 1 z 6 silników wysokoprężnych HDi o mocy od 110 KM do 177 KM. Oprócz niewielkiego zapotrzebowania na olej napędowy na niskie koszty użytkowania dostawczego Citroëna będą miały wpływ długie okresy między przeglądami, wynoszące aż 48 tys. km (lub co 2 lata).

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne