Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Chiński rynek samochodowy zaczyna dynamicznie rosnąć

2012-12-12 06:10

Chiński rynek samochodowy zaczyna dynamicznie rosnąć

Chiński rynek samochodowy zaczyna dynamicznie rosnąć
Fot. Money.pl/Anna Kraszkiewicz

Miesięczna sprzedaż samochodów w Chinach w listopadzie wzrosła do 1 mln 790 tys. - to drugi najlepszy wynik w historii tej branży. Eksperci oceniają, że w 2012 r. może zostać pobity rekord rocznej sprzedaży, wynoszący 19 mln pojazdów.

Zgodnie z informacją Chińskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (CSPS), dostawy samochodów ciężarowych i osobowych wzrosły w listopadzie 2012 o 8,2 proc. w stosunku do listopada roku ubiegłego. W październiku zanotowano wzrost o 5,3 proc. Łączna sprzedaż za 11 miesięcy na koniec listopada 2012 r. wyniosła 17,5 mln samochodów, co daje przyrost o 4 proc. w skali roku.

Marki samochodów amerykańskich odnotowały wzrost sprzedaży o ponad 30 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Korzystne wyniki mieli także producenci niemieccy, francuscy i południowokoreańscy, którzy sprzedali o 20 proc. więcej samochodów niż przed rokiem. Sprzedaż producentów chińskich wzrosła o 11,9 procent w ujęciu rok do roku. Mają oni ponad 43-proc. udział w krajowym rynku samochodowym.

Według danych CSPS, do września utrzymywała się niekorzystna tendencja na rynku sprzedaży samochodów w Chinach. W pierwszych 5 miesiącach roku sprzedano zaledwie 8 mln aut, a produkcja spadła o 3,3 procent.

Czytaj więcej w Money.pl
Pomysł Pekinu zmieni motoryzacyjną branżę?
Władze chcą uniezależnienia chińskiego przemysłu motoryzacyjnego od zagranicznego kapitału i technologii.
Oto samochody, które preferują Chińczycy
Chęć zakupu aut europejskich w 2012 r. wyraziło 35 proc. badanych, co stanowi wzrost o 10 punktów proc. wobec 2009 r.
Rekord w Chinach. Są wzrosty o kilka procent
Według ekspertów należy spodziewać się dalszego wzrostu sprzedaży w drugiej połowie roku.
Tagi: chiny, motoryzacja
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Tymczasem w Polsce produkuje się Fiata i Opla ....

bodzi bodzio / 212.14.47.* / 2012-12-12 09:01
w cenie będącej poza zasiegiem Polskiego nabywcy. Polskie tanie autka zaczynają się od 50 tys. zł. trzeba być skończonym debilem aby przy bezrobociu wynoszącym 15% zaciągać taki kredyt na autko. Nic dziwnego że każdy kto ma trochę oleju w głowie kupuje używane auto niemieckie w cenie do 15 tys. zł. Cena zakupu niska, ubezpieczenie niskie i inne koszta eksploatacyjne niskie.

Oferty motoryzacyjne