Chińczycy zamkną granice przed Mercedesem?
Jeszcze do niedawna Daimler cieszył się odnoszonymi w Chinach sukcesami: W 2009 r. koncern sprzedał tam 71.900 aut, to o 69 proc. więcej, niż w roku ubiegłym. Sam tylko model S-Klasse znalazł 15 tys. nabywców. Teraz Mercedesowi grozi zakaz importu. Potężne Zrzeszenie Chińskich Sprzedawców Samochodów, China Automobile Dealers Association (CADA), przygotowuje skargę, która może mieć daleko idące konsekwencje. Dla koreańskiego producenta samochodów Hyundai podobna sprawa zakończyła się w 2008 r. częściowym zakazem importu.
Najważniejszym partnerem Daimlera w Chinach jest pochodząca z Hongkongu firma Lei Shing Hong (LSH). Z ponad 120 chińskich salonów Mercedesa, 50 jest prowadzonych przez LSH. Firma, która ma także 49 proc. udziałów w spółce-córce Daimlera Mercedes-Benz China, kontroluje tym samym 40 proc. sprzedaży aut marki Mercedes w Chinach.
Według doniesień przedstawicieli zrzeszenia Daimler planuje w najbliższym czasie 30 proc. inwestycję w LSH. Pojawiają się zarzuty, że Niemcom zależy na wzmocnieniu pozycji LSH - jeśli to konieczne, nawet kosztem małych handlarzy. Niesmak zrzeszenia wywołał szczególnie jeden przypadek: W ostatnim czasie firma LSH chciała przejąć 60 proc. w salonie samochodowym Mercedesa w południowochińskim mieście Hangzhou. Właściciel nie wyraził zgody, wobec tego LSH otworzyła po sąsiedzku swój salon samochodowy, zmuszając niezależnego handlarza do przeniesienia działalności na przedmieścia miasta. W przeciwnym razie groziło mu wykluczenie z sieci handlarzy. Ostatecznie okazało się, że zablokowano także jego licencję, bez której nie może zamawiać samochodów.
Tymczasem rzecznik Daimlera utrzymuje, że - Mercedes-Benz zawsze wspierał handlarza z Hangzhou, a jego licencja nie została zablokowana. Zrzeszenie nie zamierza dłużej tolerować podobnego postępowania i złoży skargę do trzech instytucji: Krajowej Instytucji Rozwoju i Reform, do Ministerstwa Handlu oraz do Inspekcji Pracy. Dla Mercedesa może to oznaczać problemy.
- Mercedesy się nie sprzedają. Daimler na minusie
- Daimler stawia na Europę Wschodnią
- Wiadomości z kraju i ze świata na Twojej stronie internetowej
Re: Chińczycy zamkną granice przed Mercedesem?
Re: Chińczycy zamkną granice przed Mercedesem?
Re: Chińczycy zamkną granice przed Mercedesem?
- Wiecie dlaczego sprzedaje się u nas tyle S600? Bo nie mamy S700.
Re: Chińczycy zamkną granice przed Mercedesem?
jak cjhchesz auto kredytowac, to wciaz konkretna oferte ma getin.
przyznam,ze ja tez bym chcial miec odlozone chociaz polowe na mietka i wziac kredytu ew.20-30% wartosci...niz zlego w tym nie ma