Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie

Money.plMotoryzacjaTesty aut

Toyota GT86 - auto dla pasjonatów. strona 3 z 5

2015-03-09 13:05:00

Toyota GT86 - auto dla pasjonatów

3/5

Mam taką swoją wydumaną skalę czułości wspomagania.

Najbardziej nieudane, gumowato-mułowate układy kierownicze dostają tytuł ,,Misiek Haribo". Skala jest wielostopniowa, swoje miejsce mają też na niej określenia typu ,,Pokorny Stefan", ,,Czuła Lala" czy ,,Szybki Kowboj". Dopóki nie spotkałem na swojej drodze GT86, pozycją zamykającą stawkę była ,,M-Power". Ale Toyota wymusiła stworzenie dodatkowej pozycji i od tej pory skala kończy się tytułem ,,Profesor Religa".

A to dlatego, że każdy ruch skądinąd świetnie leżącą w dłoniach kierownicą jest jak superprecyzyjne cięcie najlepszego kardiochirurga. Tyle, że zamiast serca tniemy ostry zakręt, który nagle przestaje być taki straszny, jak wydawał się jeszcze przed sekundą. Auto tak szybko i dokładnie reaguje na komendy wydawane przez kierowcę, że nie ma się wcale ochoty jeździć nim po prostej. Zrobisz wszystko, żeby tylko znaleźć drogę usłaną ostrymi zakrętami. Sportowe przełożenie układu kierowniczego (13:1) i świetnie dobrana siła wspomagania zasługują na najwyższe noty.

Silnik Toyoty kocha obroty, a człowiek nie czuje jak mu się rymuje

Tak, to prawda, że ta jednostka napędowa z przeciwsobnym układem tłoków nie jest demonem mocy. Prawdą jest również, że odczuwalny jej przyrost następuje dopiero po przekroczeniu 4,5 tysiąca obrotów i że już około 7,5 tysiąca elektronika odetnie Ci zapłon, brutalnie kończąc wspaniałą zabawę. Jeśli jednak poświęcisz chwilę, aby wczuć się w serce japońskiego coupe, nie będziesz zawiedziony. Największą frajdę będziesz miał na wilgotnym asfalcie lub szutrowych serpentynach, ale przy odrobinie wprawy nawet na w pełni suchym asfalcie dasz radę pozamiatać tyłem, efektownie dymiąc tylnymi kołami.

Toyota ma coś jeszcze, co powoduje, że nie masz ochoty jeździć spokojnie.

To skrzynia biegów, a właściwie sposób pracy jej drążka. Drogi prowadzenia pomiędzy poszczególnymi przełożeniami są maksymalnie skrócone a każdy bieg wchodzi z charakterystycznym, sportowym ,,kliknięciem". Precyzyjnie, dokładnie, po prostu cudownie. To uzależnia!

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Re: Toyota GT86 - auto dla pasjonatów

Filip532 / 95.40.130.* / 2015-06-26 13:43
Nie ukrywam że chętnie bym takim pojeździł. Może nie koniecznie kupił na własne posiadanie, bo żona by mnie z domu wygoniła, ale tydzień bym chętnie je wypróbował.

Re: Toyota GT86 - auto dla pasjonatów

Gt86klub / 178.219.111.* / 2015-03-22 22:59
Powstało polskie forum GT86 i BRZ. Właścicieli i pasjonatów zapraszam na gt86klub.pl

seat exeo ST 2.0TSI vs. toyota GT86

seat TSI / 37.152.19.* / 2015-03-14 12:57
200KM vs. 200KM
280Nm vs. 200Nm
7,3 sek vs. 7,6sek
241km/h vs. 226km/h

o elastyczności silnika nie wspomnę, tu dopiero toyota odpada (brak turbo), do tego seat jest cięższy po ponad 250kg
 
edi-edi / 37.30.53.* / 2015-04-10 20:58
tylny napęd jest dla mężczyzn, przedni napęd dla lalusiów
 
BIBKU2012 / 2.105.134.* / 2015-03-14 13:29
pierwsze kilka zakretow i pa pa ...

Re: Toyota GT86 - auto dla pasjonatów

zxcvb190 / 80.238.126.* / 2015-03-14 12:08
Super samochód, szkoda, że mi go ukradli w ciągu kilku minut. :-(

Re: Toyota GT86 - auto dla pasjonatów

BIBKU2012 / 2.105.134.* / 2015-03-14 11:08
Jeszcze trzy latka jak synek podrośnie i wyjmę fotelik , to wymienie suva na to aut jak najbardziej ...

Re: Toyota GT86 - auto dla pasjonatów

noszku*wawszystkozajete / 217.99.255.* / 2015-03-14 09:52
Chcieli kontynuować tym Suprę. Dobrze, że zrozumieli po co była Supra, a po co są małe, zwinne autka sportowe i rozdzielili. Supra to był japoński muscle car. GT86 jest idealnym konkurentem dla mocniejszych Lancerów, nie Skyline który jest ciężki ale jeszcze potężniejszy.

Re: Toyota GT86 - auto dla pasjonatów

FanMotoryzacji / 88.156.131.* / 2015-03-13 14:53
Piękne ... co z tego, ilu Polaków stać wydać ponad 100 tysi na zabawkę?

Jesteśmy biedakami Europy, stać nas na używki 10 letnie i tylko na to.
 
Maks80 / 80.238.98.* / 2015-03-13 16:53
To że kogoś na coś nie stać, nie oznacza, że jest to złe lub nieprawidłowe. Może w końcu pora przestać narzekać tak z zasady i deprecjonować swoją wartość i możliwości, a zacząć wnosić coś konstruktywnego do tematu?
Samochód jest rewelacyjny, doskonały, dopracowany projekt, a cena za taki wóz nie jest duża. To, że dla wielu jest poza zasięgiem, to zupełnie inna sprawa - rozmawiamy o samochodzie, nie o pieniądzach :)

Re: Toyota GT86 - auto dla pasjonatów

Gość Darek / 94.251.231.* / 2015-03-13 13:08
Jak koleś używał LSD to nie dziwne żę ta Toyota go urzekła.
 
Liberło / 93.20.177.* / 2015-03-13 15:32
Do fana - tak po prawdzie to projekt jest wspólny i biorą udział w nim 3 marki - Toyota, Subaru i Infiniti. Samochody na pierwszy rzut oka podobne,ale różniące się wieloma szczegółami ;)
 
FanMotoryzacji / 88.156.131.* / 2015-03-13 14:54
Tak po prawdzie, to jest właściwie Subaru.
 
CykCyk / 79.184.22.* / 2015-03-13 22:52
Tak po prawdzie to Subaru w sporej części należy do Toyoty.
A no i nie Infinity a Scion, który też należy do Toyoty

Re: Toyota GT86 - auto dla pasjonatów

Maruda501 / 212.144.112.* / 2015-03-13 12:24
W koncu cos innego w tym potopie szwabskiego "wunderwaffe" ! I jak dotychczas zadnej krytyki ze strony znafcow zlomow zza Odry!!

Oferty motoryzacyjne