Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie

Money.plMotoryzacjaTesty aut

Seat Toledo Style 1,2 TSI 105 KM – TEST. strona 4 z 5

2015-02-20 16:02:00

Seat Toledo Style 1,2 TSI 105 KM – TEST

4/5

Wyposażenie

Testowane Toledo kosztuje około 80 000 zł. Nie da się ukryć - to bardzo duża kwota jak za samochód, który w założeniu ma być niedrogim autem rodzinnym. Co za te pieniądze dostajemy? Najbogatsza wersja wyposażeniowa Style ma na pokładzie chociażby tempomat, nawigację, elektrykę szyb i lusterek, ładne 17-calowe felgi, spryskiwacze reflektorów, system START-STOP z funkcją odzyskiwania energii, pomiar ciśnienia w oponach czy czujniki parkowania z tyłu.

To sporo, ale wciąż brakowało kilku pozycji obecnych w cenniku: tapicerki ze skóry i alcantary na siedzeniach, świateł przednich wykonanych w technologii LED, albo tak prozaicznej rzeczy jak wycieraczki tylnej szyby. Doposażając maksymalnie Toledo spokojnie można zbliżyć się do pułapu 90 000 zł. Ale można też podejść do sprawy bardziej racjonalnie. Część wyposażenia dodatkowego, w tym większość pozycji najbardziej istotnych z punktu widzenia codziennego użytkowania, zawarta została w kosztującym 3301 zł pakiecie Comfort+. Wtedy naprawdę nieźle wyposażone Toledo Style można kupić już za niespełna 68 000 zł.

Albo zrezygnować z paru dodatków, np. aluminiowych felg, lakieru metalik, czy systemu Bluetooth i zdecydować się na odmianę Reference kosztującą z pakietem Comfort+ niespełna 60 000 zł.

Podsumowanie

Na ten samochód warto patrzeć na dwa sposoby. Jeśli zapomnimy na chwilę o cenie, to Seat Toledo jest naprawdę dobrym autem. Mimo DNA Skody całkiem ładnym, dobrze wykonanym w środku, odpowiednio wyposażonym, w dodatku bardzo dobrze się prowadzącym, z silnikiem zapewniającym przyzwoitą dynamikę i świetną skrzynią biegów.

Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę cenę, to znajdą się na rynku oferty konkurencji, które są od Seata zauważalnie tańsze. Toledo broni się jednak lepszą jakością wykonania, bogatszym wyposażeniem i dającym więcej frajdy z układem kierowniczym. Dlatego warto odpowiedzieć sobie na pytanie - czy za te elementy jesteśmy gotowi dopłacić ekstra? Jeśli tak, to liftback z Czech Hiszpanii może okazać się całkiem ciekawą propozycją dla osób poszukujących przestronnego auta rodzinnego.

Michał Strzyżewski/testysamochodowe.pl

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Re: Seat Toledo Style 1,2 TSI 105 KM – TEST

fun111 / 83.9.145.* / 2015-04-22 13:26
Pierwsze Toledo należało do segmentu D, a co C należała Cordoba. Teraz Toledo to już nawet nie jest segment C, tylko jak Rapid pomiędzy B i C. Widać, że VAG nie ma pomysłu na ta markę poza udanym Leonem.

Re: Seat Toledo Style 1,2 TSI 105 KM – TEST

PN1500 / 217.8.184.* / 2015-02-24 13:35
Tyle to można napisać przeglądając prospekt. A jak to jeździ? Bardziej podskakuje na dziurach niż Skoda czy jest tak samo twardo i niewygodnie?
Za 80 tys to można kupić nowe Mondeo czy Lagunę, auta o dwie klasy wyższe. Ale i tak lepiej za 15 tys. Eur kupić Mercedesa W123 z przebiegiem do 50 tys. km w idealnym stanie ( sporo w Niemczech takich i nawet w Polsce są takie egzemplarze ).

Re: Seat Toledo Style 1,2 TSI 105 KM – TEST

observ / 109.125.197.* / 2015-02-21 22:19
Moim zdaniem wygląd wzorowany na Octavii.

Oferty motoryzacyjne