Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie

Money.plMotoryzacjaTesty aut

Honda Civic Tourer Sport 1.8 i-VTEC – TEST. strona 4 z 5

2015-02-18 12:35:00

Honda Civic Tourer Sport 1.8 i-VTEC – TEST

4/5

Mimo godnej pochwały postawy Japończyków nieulegania modzie na downsizing i dokładanie turbo, wolnossące 1,8 spod maski Tourera wcale nie jest aż tak oszczędne, jakby wynikało "z papierów". Hondą przejechałem w tydzień mniej więcej 430 kilometrów. W około 70 proc. była to jazda po mieście i dojazdy do Warszawy głównymi trasami. Pozostałe 30 proc. to czysta podróż zatłoczonymi miejskimi arteriami. Mój sposób jazdy podczas tego testu należy określić mianem "dynamiczny". Co prawda nie ścigałem się z każdym chętnym od świateł do świateł, ale nie bawiłem się też ekojazdę.

Taki styl poskutkował średnim zużyciem paliwa na poziomie 8,9 litra/100km. Przeważnie w aucie znajdowały się 2 osoby, bez dodatkowych, ciężkich bagaży. Porównując więc ten wynik z katalogowymi średnimi 6,4 l/100km, chciałoby się rzec, że Civic "pije" zbyt wiele. Jednak podchodząc do tych danych realnie i biorąc pod uwagę warunki i styl jazdy, niewiele można Hondzie zarzucić. Oczywiście, z 1,6-litrowym dieslem pod maską byłoby znacznie oszczędniej, ale cena początkowa za auto byłaby też zdecydowanie wyższa. Niech każdy wyliczy więc sobie wszystkie swoje "za" i "przeciw".

Podsumowanie

W powyższym tekście zdecydowanie bardziej chwaliłem Hondę, niż miałem jej coś do zarzucenia. Czy jednak rzeczywiście najnowsze kompaktowe kombi z Japonii jest bez skazy? Nie, bo takie auta nie istnieją.

Dla wielu może to być nieistotny szczegół, ale mi osobiście przeszkadza brak możliwości kupienia tego auta wraz z kołem dojazdowym. Zdaję sobie sprawę, że gumę łapie rzadko, ale jak już się to stanie, często dzieje się to w nocy przy akompaniamencie ulewy, a uszkodzenie może być na tyle poważne, że zestaw naprawczy z kompresorem nie dadzą sobie rady. Druga rzecz, która mi przeszkadzała, to zbyt wysoki hałas jednostki napędowej powyżej 3,5 tysiąca obrotów. Sam dźwięk silnika, jak już wcześniej wspominałem, jest miły dla ucha, ale na dłuższej trasie potrafi się dać we znaki. I ostatnia rzecz, która wymaga niewielkiej poprawki, to nie do końca szybka i intuicyjna obsługa komputera pokładowego.

Civic Tourer z dodatkowym pakietem systemów bezpieczeństwa, to propozycja godna uwagi. Na pewno wyróżni się na drodze, da wiele przyjemności z prowadzenia, do tego ma dobrą gwarancję i można sądzić, że posłuży wiele lat. Wolnossąca, niewysilona, sprawdzona jednostka napędowa jest tutaj dodatkowym atutem. Testowana Honda to komfortowe, dobrze wykonane, wygodne i rekordowo pakowne auto.

Aleksander Pławski/testysamochodowe.pl

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Re: Honda Civic Tourer Sport 1.8 i-VTEC – TEST

gejs / 91.241.5.* / 2015-02-20 12:36
szit jakich mało

Oferty motoryzacyjne