Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie

Money.plMotoryzacjaTesty aut

Honda Civic Tourer Sport 1.8 i-VTEC – TEST. strona 2 z 5

2015-02-18 12:35:00

Honda Civic Tourer Sport 1.8 i-VTEC – TEST

2/5

Na szczęście auto ma inne, niezaprzeczalne atuty

Jednym z nich jest rekordowa przestrzeń ładunkowa. 624 litry pojemności do wysokości rolety w kompaktowym kombi to naprawdę "wydarzenie", mimo że w skład tej przestrzeni wchodzi również 117-litrowy schowek znajdujący się pod podłogą bagażnika. Po złożeniu oparć tylnej kanapy dostajemy aż 1668 litrów. Te wartości czynią Civica mistrzem przestrzeni wśród kompaktów. Niestety nie ma róży bez kolców - w razie złapania "gumy" ratować możemy się jedynie zestawem naprawczym z kompresorem. Konstruktorzy Hondy nie przewidzieli bowiem miejsca nawet na koło dojazdowe.

Kolejnym plusem Tourera...

...jest bardzo przyjemne miejsce pracy kierowcy. Znalezienie optymalnej pozycji za kierownicą (regulowaną w dwóch płaszczyznach) trwa krótką chwilę i nie stanowi żadnego problemu. Fotel jest bardzo wygodny - odpowiednio duży, dobrze wyprofilowany i trzymający ciało na szybko pokonywanych zakrętach. W samochodzie zawsze zwracam szczególną uwagę na kierownicę - ta w Hondzie jest znakomita. Mięsista, ładna, świetnie leżąca w dłoniach, po prostu taka, jak trzeba. Tuż nad nią znajduje się cyfrowy prędkościomierz, ze świecącymi "skrzydełkami" po bokach. A niżej centralną pozycję okupuje piękny, duży obrotomierz, umieszczony w głębokim tubusie. W dwóch mniejszych po bokach są wskaźniki temperatury cieczy chłodzącej i poziomu paliwa. Deska rozdzielcza wciąż nieco "kosmiczna", ale atrakcyjna.

Podoba mi się również...

...umiejscowienie drążka zmiany biegów i sama jego praca. Lewarek wprost sam wchodzi w rękę, świetnie się go trzyma. Poszczególne przełożenia przełączają się precyzyjnie, z miłym oporem. Jednocześnie nie ma mowy o jakimś haczeniu lub pomyłce przy szybkiej redukcji czy dynamicznym zapięciu wyższego biegu.

Honda wręcz zachęca do dynamicznej jazdy. Wolnossący, benzynowy silnik o pojemności 1,8 litra i maksymalnej mocy 142 koni mechanicznych ochoczo wkręca się na obroty i tylko czeka, aż wskazówka obrotomierza minie cyfrę 4000. Mimo niezłego ,,dołu", tak naprawdę dopiero od tego momentu jednostka napędowa budzi się do życia. Maksymalny moment obrotowy wynosi 174 Nm i przypada na liczbę 4300, więc wtedy zaczyna się zabawa. I mimo faktu, że osiągi Civica nie są spektakularne (9,4 sek. do 100 km/h i 210 km/h prędkości maksymalnej), tym autem chce się jeździć ostrzej i szybciej. Po prostu Honda ma to "coś", co sprawia, że zżywasz się z nią w mgnieniu oka i wymyślasz kolejną trasę, żeby móc znowu powciskać gaz i powachlować lewarkiem od biegów.

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Re: Honda Civic Tourer Sport 1.8 i-VTEC – TEST

gejs / 91.241.5.* / 2015-02-20 12:36
szit jakich mało

Oferty motoryzacyjne