Money.plMotoryzacjaWiadomościPublikacje

Volvo: wzrost sprzedaży w segmencie premium

2010-01-21 21:19

Volvo: wzrost sprzedaży w segmencie premium

W minionym roku koncern Volvo zwiększył swoją sprzedaż o blisko 17%. Udział marki w segmencie premium wzrósł do poziomu 25%.

Szwedzka marka podbija polski rynek motoryzacyjny – jest to dla niej najbardziej dynamicznie rozwijający się rynek w Europie. W 2009 roku Volvo sprzedało w Polsce 4653 samochody, co zapewniło mu najwyższy wzrost wśród marek segmentu premium (16,7%). Udział firmy w całym rynku zwiększył się natomiast do 1,45%.


Polacy najchętniej kupowali model XC60 – koncern sprzedał w naszym kraju 1469 egzemplarzy tego pojazdu. Ciekawostką jest fakt, że w minionym roku dużym zainteresowaniem cieszyła się wersja SUV XC90 również wśród klientów instytucjonalnych, którzy dotychczas częściej wybierali sedany.

Ponad połowa sprzedanych modeli XC60 trafiła do firmowych flot.

Spory wzrost sprzedaży odnotowały także samochody tej marki z napędem na cztery koła.

Największym zainteresowaniem cieszyły się modele wyposażone w silniki Diesla – najczęściej wybieranym był D5. Sprzedaż aut z tym rodzajem napędu stanowiła ponad 38% łącznej sprzedaży.

Warto wspomnieć także, że Volvo wyróżnia się w Polsce wysokim stopniem zadowolenia klientów ze sprzedaży i serwisu.

W minionym roku koncern poszerzył swoją ofertę o całą gamę ekologicznych samochodów – serię DRIVe Volvo, dzięki której po raz pierwszy firma osiągnęła rekordowo niską emisję CO2 na poziomie 99 g/km.

W tym roku Volvo Cars zamierza przedstawić testową flotę 50 elektrycznych Volvo C30. W 2011 roku ten model ma wejść do sprzedaży.
autofirmowe.pl
Tagi: rynek, Polska, volvo, serwis, silnik, volvo c30, volvo xc90, volvo xc60
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Re: Volvo: wzrost sprzedaży w segmencie premium

omilio / 2010-04-21 15:13 / Bywalec forum
Bardzo jestem ciekawy debiutu na polskim rynku nowego S60.

Oferty motoryzacyjne