Tak wygląda nowy Opel Astra
Koncern GM ujawnił, jak będzie wyglądać Astra czwartej generacji. Auto będzie produkowane w Gliwicach, jego premiera już we wrześniu.Sylwetka nowego kompaktu Opla nawiązuje do większego modelu Insignia, który jest w tej chwili najlepiej sprzedającym się w Europie autem klasy średniej. To, czy nowy Opel Astra powtórzy ten sukces, okaże się po Salonie Samochodowym we Frankfurcie nad Menem w połowie września. Wtedy Niemcy pokażą światu Astrę czwartej generacji w pięciodrzwiowym nadwoziu hatchback. Na zdjęciach auto prezentuje się znakomicie.
Przedstawiciele Opla zapewniają, że Astra przejmie od Insigni wiele rozwiązań poprawiających komfort i bezpieczeństwo - m.in. elementy zawieszenia, świateł zmeniających natężenie i zasięg w zależności od stylu jazdy i warunków drogowych czy kamerę rozpoznającą znaki drogowe.
Auto mierzy 4,42 m długości, ma większy rozstaw osi i kół od poprzednika - Astry trzeciej generacji. Dzięki temu auto jest bardziej stabilne i lepiej przejeżdża zakręty. Jako opcję do nowego Opla Astry będzie można zamówić znany z Insigni system FlexRide, który pozwala wybrać jedną z trzech charakterystyk zawieszenia i wspomagania kierownicy - Standard, Sport i Tour. System dostosowuje się też automatycznie do zmian stylu jazdy i prędkości w zakrętach.
Nabywcy Opla Astry czwartej generacji będą mogli wybierać spośród ośmiu silników spełniających wymogi normy Euro 5. Poza najsłabszymi wszystkie jednostki będą pracować z sześcioprzełożeniowymi skrzyniami biegów.
Oferta silników wysokoprężnych CDTI obejmuje te z techonologią common-rail i te z z wielopunktowym wtryskiem paliwa o pojemności od 1,3 do 2,0 litrów i mocy od 70 kW/95 KM do 118 kW/160 KM. Wszystkie z nich wyposażone są w filtr cząsteczek stałych (Diesel Particulate Filter).
Dostępne będą również cztery silniki benzynowe o pojemności 1,4 lub 1,6 litra i mocy od 74 kW/100 KM do 132 kW/180 KM. Nowy, mniejszy silnik benzynowy 1.4 turbo o mocy 103 kW/140 KM zastąpi obecnie stosowany silnik z zapłonem iskrowym o pojemności 1,8 litra.
Astra pozostaje niezmiennie w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się w Europie modeli klasy kompakt segmentu stanowiącego 27 procent całego rynku motoryzacyjnego. Sprzedaż Astry stanowi jedną trzecią sprzedaży wszystkich modeli Opla/Vauxhalla, wynoszącą średnio blisko 500 000 egzemplarzy rocznie. Opel Astra czwartej generacji ma trafić do salonów na początku 2010 r.