Money.plMotoryzacjaWiadomościPublikacje

Tak wygląda nowy Opel Astra

2009-05-14 09:53

Tak wygląda nowy Opel Astra

Koncern GM ujawnił, jak będzie wyglądać Astra czwartej generacji. Auto będzie produkowane w Gliwicach, jego premiera już we wrześniu.

Sylwetka nowego kompaktu Opla nawiązuje do większego modelu Insignia, który jest w tej chwili najlepiej sprzedającym się w Europie autem klasy średniej. To, czy nowy Opel Astra powtórzy ten sukces, okaże się po Salonie Samochodowym we Frankfurcie nad Menem w połowie września. Wtedy Niemcy pokażą światu Astrę czwartej generacji w pięciodrzwiowym nadwoziu hatchback. Na zdjęciach auto prezentuje się znakomicie.

Przedstawiciele Opla zapewniają, że Astra przejmie od Insigni wiele rozwiązań poprawiających komfort i bezpieczeństwo - m.in. elementy zawieszenia, świateł zmeniających natężenie i zasięg w zależności od stylu jazdy i warunków drogowych czy kamerę rozpoznającą znaki drogowe.

Auto mierzy 4,42 m długości, ma większy rozstaw osi i kół od poprzednika - Astry trzeciej generacji. Dzięki temu auto jest bardziej stabilne i lepiej przejeżdża zakręty. Jako opcję do nowego Opla Astry będzie można zamówić znany z Insigni system FlexRide, który pozwala wybrać jedną z trzech charakterystyk zawieszenia i wspomagania kierownicy - Standard, Sport i Tour. System dostosowuje się też automatycznie do zmian stylu jazdy i prędkości w zakrętach.

Nabywcy Opla Astry czwartej generacji będą mogli wybierać spośród ośmiu silników spełniających wymogi normy Euro 5. Poza najsłabszymi wszystkie jednostki będą pracować z sześcioprzełożeniowymi skrzyniami biegów.

Oferta silników wysokoprężnych CDTI obejmuje te z techonologią common-rail i te z z wielopunktowym wtryskiem paliwa o pojemności od 1,3 do 2,0 litrów i mocy od 70 kW/95 KM do 118 kW/160 KM. Wszystkie z nich wyposażone są w filtr cząsteczek stałych (Diesel Particulate Filter).

Dostępne będą również cztery silniki benzynowe o pojemności 1,4 lub 1,6 litra i mocy od 74 kW/100 KM do 132 kW/180 KM. Nowy, mniejszy silnik benzynowy 1.4 turbo o mocy 103 kW/140 KM zastąpi obecnie stosowany silnik z zapłonem iskrowym o pojemności 1,8 litra.

Astra pozostaje niezmiennie w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się w Europie modeli klasy kompakt segmentu stanowiącego 27 procent całego rynku motoryzacyjnego. Sprzedaż Astry stanowi jedną trzecią sprzedaży wszystkich modeli Opla/Vauxhalla, wynoszącą średnio blisko 500 000 egzemplarzy rocznie. Opel Astra czwartej generacji ma trafić do salonów na początku 2010 r.

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne