wp.pl
wp.pl
Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie

Money.plMotoryzacjaWiadomościPublikacje

Hyundai Genesis 3.8 V6 - koreańska alternatywa dla prezesów [TEST]. strona 3 z 6

2015-01-05 06:14:00

Hyundai Genesis 3.8 V6 - koreańska alternatywa dla prezesów [TEST]

3/6
fot: Aleksander Pławski, testysamochodowe.pl

Na polskim rynku testowany model występuje tylko w jednej, topowej wersji wyposażenia Executive i jest dostępny z 3,8-litrową, benzynową jednostką napędową V6. Rozwija ona maksymalną moc równą 315 KM i szczyci się maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 397 Nm, dostępnym przy 5.000 obr./min. Rzeczony motor współpracuje z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów i trzeba przyznać, że duet ten dogaduje się znakomicie zarówno przy spokojnej, jak i przy ostrzejszej jeździe.

Do wyboru mamy trzy tryby jazdy - normalny, komfortowy i sportowy. Oprócz pracy samej skrzyni zmienia się wtedy również reakcja na gaz, rozdział momentu obrotowego pomiędzy osie pojazdu, a także zmienia się praca pneumatycznego zawieszenia. Genesis jest wyposażony w stały napęd na 4 koła i chwali się równomiernym rozkładem masy 52:48 (przód/tył). To sprawia, że auto zachowuje się na drodze wyjątkowo pewnie i świetnie trzyma się nawierzchni. Mimo dużych gabarytów (prawie 5 metrów długości) i niemałej masy własnej (ponad 2 tony), koreańska limuzyna prowadzi się lekko i daje kierowcy dużo frajdy z jazdy. Żeby doprowadzić ją do lekkiej utraty przyczepności, czy płużenia przodem, trzeba się naprawdę bardzo postarać. Oczywiście w takim przypadku komplet systemów bezpieczeństwa i asystentów jazdy zareaguje odpowiednio wcześnie i skoryguje błędy kierowcy.

O przekroczenie dozwolonej prędkości nietrudno. Genesis ma znakomicie wyciszony przedział pasażerski, tak od odgłosów dochodzących z zewnątrz, jak i od tych z komory silnika. Benzynowa, wolnossąca jednostka napędowa ma bardzo ładne, jedwabiste brzmienie i nawet przy najwyższych obrotach jej muzyka pozostaje na odpowiednio niskim poziomie, zachowując przy tym piękne tony. Aż chce się mocniej wciskać gaz! Z racji tego, że silnik pozbawiony jest turbosprężarki i prawdziwego wigoru nabiera w okolicy 4.000 obr./min, często łapiesz się na tym, że kręcisz wskazówkę obrotomierza pod czerwone pole. Nie oznacza to wcale, że Hyundai jest zawalidrogą. Po prostu sposób rozwijania mocy i momentu obrotowego sprawiają, że bardziej dynamiczni kierowcy będą częściej korzystać z górnych rejestrów obrotowych.

Tym samym wzmocni się apetyt "V6-tki" na paliwo. Ale i tutaj nie będzie dramatu. Przez 500 kilometrów testu, w różnych warunkach i po różnych drogach, Hyundai spalił 15,8 litra benzyny na 100 kilometrów. Należy w tym miejscu dodać, że przez większość czasu styl jazdy był raczej dynamiczny. Przy wielkości testowanego samochodu, napędzie na 4 koła i dobrych jak na dużą limuzynę osiągach (6,8 sek do 100km/h i 240 km/h prędkości maksymalnej) wynik uznajemy za akceptowalny. Na szczęście zbiornik paliwa ma odpowiednią pojemność - 77 litrów, nie trzeba więc co chwilę jeździć na stację benzynową.

Na kolejnej stronie dowiesz się jak Genesis spisuje się na drodze

Aleksander Pławski, testysamochodowe.pl
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Re: Hyundai Genesis 3.8 V6 - koreańska alternatywa dla prezesów [TEST]

driver. / 81.190.49.* / 2016-03-03 23:36

Przecież za takie pieniądze można już kupić dobre auto u bardziej prestiżowej konkurencji. Byłbym jednak ostrożny z takimi osądami.
W szerokim świecie auta koreańskie nie ustępują autom japońskim jeśli chodzi o dokładność i precyzję w wykonaniu. Tylko we wschodniej Europie ,w Polsce auta koreańskie nie są doceniane a wynika to tylko z niewiedzy w społeczeństwie, stąd taka opinia powszechna. Podobnie jest u nas z markami amerykańskimi.
Z drugiej strony nie ma się czemu dziwić. Polskie media informują głównie o produktach europejskich.

Re: Hyundai Genesis 3.8 V6 - koreańska alternatywa dla prezesów [TEST]

sdc23c / 81.18.207.* / 2015-01-05 10:26
W USA pewnie się sprzeda. W Europie spalanie na poziomie 16l na setkę to nieporozumienie. Merce i beemki tej klasy palą średnio ok. 9 litrów.
 
m-53 / 95.49.181.* / 2015-01-06 12:48
Na niemieckiej stronie podają średnie spalanie ok. 10 l/100km.(dane producenta)
Pytanie, czy benzynowe BMW, 300 KM, rzeczywiście mieści się w dyszce. Wątpię.
 
asxws / 95.48.85.* / 2015-01-07 11:06
jest moc i to spalanie musi być 10 litrów to sredniej klasy 2.0 potrafi palic

Re: Hyundai Genesis 3.8 V6 - koreańska alternatywa dla prezesów [TEST]

poiuytrewq / 83.9.96.* / 2015-01-05 09:39
Koreańczycy zrobili MEGA postęp nie tylko w motoryzacji ale głównie w elektronice - LG i SAMSUNG, tworzą nowoczesną broń i dobre nowoczesne samochody. a my ... ? nadal uprawiamy paprykę i dopłacamy do górników :(
 
nieznajomy / 82.160.134.* / 2015-12-16 19:31
Kwestię górnictwa odpuść skoro się nie znasz, a czerpiesz wiedzę z TVNu. To górnictwo dopłaca do budżetu, a jest nie opłacalne ze względu na politykę Państwa.

Re: Hyundai Genesis 3.8 V6 - koreańska alternatywa dla prezesów [TEST]

R8 / 109.243.182.* / 2015-01-05 09:23
Koreańska marka robi spore postępy ale i tak co po niektórzy będą zawzięcie bronić samochody rodem VW w "tdiku" :-)

Oferty motoryzacyjne